2015-05-03

Shoutbox

  • Also grundsätzlich sollten alle Skills funktionieren. Ein paar Skills sind ggf. nicht up-to-date. Wenn ein Skill tatsächlich nicht funktioniert, sollte dies irgendwo hier im Forum als Bug Report erscheinen und wird entsprechend fixed.
    Also nein, eine Liste gibt es da nicht ^^

    21:19
  • Servus :D, mich hats nach ein paar Jahren pause auch mal wieder die RO Nostalgie gepackt. Verstehe ich das richtig das aufgrund des Software wechsels einnige 3rd job skills noch nicht funktionieren? falls ja gibts zufällig irgendwo ne Liste?

    21:15
  • 👍😁

    01:48
  • @PapaMiki dir natürlich auch vielen Dank für die Review! :kitty:

    21:14
  • Das ist so nicht gedacht mit den Wünschen. Die sollen ja genau während der Wartung ingame geäußert werden. ^^

    21:13
  • Ist das noch der Fall? also mein Yo-Yo im loyal Status macht gar nichts. 😄

    11:19
  • Ich persönlich hätte gerne die choco Entwicklung vom Yo-Yo. Was mir auch noch auffiel damals vor 15 Jahren haben die pets im loyal Status entweder im Kampf eingegriffen mit melee Attack oder der Yo-Yo war looter ist ja hinfällig mit autoloot.

    11:17
  • Falls es zeitlich möglich ist wäre es auch cool wenn die pet Entwicklungen bzw. allgemein gewisse pets implementiert werden würden. Manche von uns wünschen sich ninetail tarming von den Peach trees zu implementieren und die Weiterentwicklungen bis zur Moonlight.

    11:17
  • Bezüglich der Wünsche und Server Updates. Ich denke da wäre ein treat nicht schlecht. Sry falls ich mich falsch ausdrücke bin old school. 🤣 Natürlich die Skill Bugs sind wahrscheinlich für die meisten am wichtigsten.

    11:16
  • Mik

    Dachte mir ich tu was gutes nach den server crashes xD

    07:57
  • Mik

    Gern, hoffe es passt so :)

    07:56
  • Vielen Dank für deine Review auf RateMyServer, MikMuk! :no1:

    20:29
  • Habe ein paar kleine Updates gleich übernommen, die ich schon fertig hatte... vermutlich aber kein Fix für das Problem, wenn doch, eher zufällig ^^"

    19:38
  • So, läuft erstmal wieder ^^

    19:37
  • Dankeschön

    19:37
  • Mik

    alles klar, danke^^ ich bleib jetzt mal weg von dort, sorry xD

    19:33
  • Ok... melde mich, wenn der Server wieder läuft ^^"

    19:27
  • Mik

    hab mal einen bugreport erstellt mit ein paar infos die mir aufgefallen sind

    19:13
  • Mik

    jetzt hab ichs wieder geschafft, release crimson rock einen einzelnen venatu gekillt - genau im selben moment hat sich ein kollege von mir geported

    19:03
  • Mik

    achja soul drain is auch aktiv bei mir, war aber bisher auch nie ein problem

    15:54
  • Danke schonmal für die Infos an alle beiteiligten ^^

    15:52
  • Hab mir zumindest jetzt schonmal alles notiert und grübel darüber xD

    15:50
  • Mik

    ja ich versuch drauf zu achten

    15:50
  • Dann können wir leider nur abwarten, wie es weiter geht.
    Sollte es nochmal zu nem Crash kommen, bitte so viele Infos wie möglich notieren.
    Was, wann, wo, mit wem, welcher skill auf welche mobs, equip das vllt. gewechselt wurde usw

    15:49
  • Würd ich jetzt erstmal nicht auf den Server schieben

    15:48
  • Server:

    • *Fixed a issue where using the skill Change Cart didn't update the look of the cart properly after selecting.
    • *Burning and White Imprison corrected to not override other OPT1 (BODYSTATE) statuses.
    • *Freezing status (Frost Misty some call it) now makes you immunie to the burning status.
    • *Fixed a issue where burning, freezing, deep sleep, and crystalize status would be reapplied to a target, causing duration reset.
      -This means something like burning cant be re-inflected to a enemy that is already in burning.
    • *Did a few other fixes to some common status's that should prevent some visual glitches and minor issues from happening.
    • *Cleaned up some code.
    • *Done heavly on fixing the balance issues with the homunculus in general. This is a response to the major balance issues with them, mainly the mutated ones.
      -The update applys a number of official behaviors and handling for the homunculus system like limits on HP and stats, how homunculus stats are calculated through mutations, and other things.
      -WARNING!!!!
      -HOMUNCULUS MADE BEFORE THIS UPDATE WOULD NOT BE AFFECTED.
      -SO WE HAD TO WIPE (DELETE) ALL EXISTING HOMUNCULUS FROM OUR SAVE FILES!!!!
    • *Changed the "enable_critical" config to 9 by default.
      -Its clearly shown in the homunculus stat window they have crit.
      -So why was this not set to allow homunculus to do crit attacks?
    • *Added the merc_hom_stats_cap_check function.
      -This function checks a homunculus MaxHP, MaxSP, and stats to see if they are above a set cap.
    • *Fixed a issue where skills that are unlocked by a mutated homunculus base level wouldn't appear in the skill window when the needed level is reached.
    • *Corrected some of Lif's and Amistr's base stats.
    • *Added race, element, and base stats to all mutated homunculus.
    • *Added official prices for the Rebellion's weapons, ammos, and skill required items.
    • *Increased the prices of the 3 special pile bunker items.
    • *Homunculus now have cap limits on their MaxHP, MaxSP, and stats.
      -The default limits are...
      -MaxHP: 32767
      -MaxSP: 32767
      -Stats: 150
      -These limits are official.
    • *Mutation behavior updated.
      -Homunculus that are mutated have their base MaxHP, base MaxSP and base stats replaced with the ones of their new form. Each of the 5 mutation forms have their own unique base and are higher then those of regular/evolved homunculus. Randomized mutation bonuses are still given and are given after the base stats are changed.
      -Mutating a homunculus will now also reset its intimacy to hate.
    • *Updated the homunculus data.
      -Sera is now poison element.
      -Eleanor is now neutral element.
    • *PR_STRECOVERY
      -Now removes the White Imprison and Stasis status.
      -Note: The Stasis removal part was added in kRO on June of 2012.
    • *MG_NAPALMBEAT; MG_SOULSTRIKE; HW_NAPALMVULCAN; WL_SOULEXPANSION
      -Now deals double damage on targets in white imprison status.
    • *RK_REFRESH
      -Now removes the fear status.
      -Can now be casted while in a status that blocks skill usage.
      -Note: Runes in official is said to be usable while silenced and needs a confirm. But the Refresh rune in August 2012 in kRO was changed to be usable while in any common status that prevents skill use, like stone, freeze, etc.
      -This will be applied in a future update.
    • *WL_WHITEIMPRISON
      -Recoded the entire skill and its status.
      -Monsters stats now reduce the duration of the status.
      -Duration on monsters can't be reduced below 10 seconds.
      -Duration on players is now fixed and not reduceable.
      -Success chance is affected by the skill level and casters job level.
      -Natural immunity reworked. STR now gives natural immunity.
      -(The immunity is based on a April 2010 update on kRO. Test needed.)
      -Immunity and duration reduction does not apply with casted on self.
      -Casting on self is now 100% success with a fixed 5 second duration.
      -Ghost element attacks will destroy the white imprison status.
      -White Imprison status now makes certain skills deal double damage.
    • *WL_RADIUS
      -Now increases the casting range of Earth Strain.
    • *WL_STASIS
      -Minimal duration is now a official 10 seconds.
      -Duration reduction from VIT and DEX is now more flexable.
    • *WL_READING_SB
      -Fixed a possible issue where the mind point count would glitch.
      -Max number of spells that can be sealed up is now capped at 7.
      -This is due to the number of status's that exist for the skill.
      -Their's 7 total of the same thing, all numbered. So 7 slots total.
    • *LG_RAYOFGENESIS
      -Reviewed and updated the damage formula to official.
      -Inspiration now increase the magic damage by that of 3 Royal Guards in banding.
    • *SO_WARMER
      -Fixed a issue where the status didn't make you immunie to crystalize.
    • *GN_WALLOFTHORN
      -Fixed a issue where the skill wasn't dealing any damage.
      -Seems that the official value for the repeated effect broke it. Might have to recode part of it later to get it official.
    • *GN_SLINGITEM
      -Banana bombs LUK reduction have been temporarly disabled until more testing can be done.
    • *KO_JYUMONJIKIRI
      -Now instant moves the caster next to the targets location.

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