2014-07-06

Shoutbox

  • Doch, lag an SPF... Mails gehen wieder, werden ab sofort auch verschlüsselt über SMTP versendet und SPF-authentifiziert. Jetzt dürfte kein Mail-Provider mehr was zu meckern haben xD

    19:33
  • Ok, dann liegt es nicht daran ^^"

    18:43
  • Ja

    22:39
  • Welche Mailadressen habt ihr? Zufällig gmail?

    20:13
  • Heute Morgen kam eine Mail an :)

    23:22
  • Also, ich sitze jetzt seit 2 Stunden an dem Problem mit den Mails... scheinbar gehen die Mails zwar raus, werden aber vom Empfänger blockiert... ich bin dran ^^"

    23:16
  • Gast#e3c4

    Würde gerne mein Foren-PW zurücksetzen, bekomme aber keine Kennwort rücksetzen Mail... hab es dann noch ein paar Mal versucht das PW zu erraten, jetzt zeigt es nur noch "Fehlermeldung".

    17:48
  • Gute Frage... das ist halt der "Nachteil", weil alles heute auf mobile Endgeräte optimiert wird ^^"

    12:51
  • gibt es auch die möglichkeit im forum eine horizontale scrollbar einzuführen? muss in beiträgen den firefox immer maximieren

    11:07
  • Und noch ein Versuch... PS: es gibt dazu nen Bug Report: NCP Teleportra Bug

    19:05
  • Leider nicht. Eben geprüft und der Fehler kommt weiterhin

    07:13
  • Sollte fixed sein...

    22:28
  • Musste 5 mal aus und einloggen bis ich es aus der Startmap rausgekommen bin. Jeder npc hat das, ausser tool dealer bzw verkaufs npcs. Ist nahezu unspielbar :/

    22:02
  • Öhm ok... das ist neu.

    21:48
  • Warum kann man gerade keinen npc anquatschen ohne dass ein Fehler kommt? "any work in progress... quit and try again. Sieht aus als wird automatisch immer eins weiter geklickt. Fängt schon beim Start npc nyan cat an. Aus dem Next button wird gleich ein close. Bitte anschauen

    21:23
  • Seltsam... Mails grundsätzlich gehen aber... Hab dich freigeschaltet.

    23:23
  • aktivierungsmail für forum scheint nicht anzukommen (2x probiert)

    22:45
  • Hmm da das mit Relog halt verschwindet, kann ich dazu kaum was sagen, ich bin ja meist nur 1 bis 5 Min am Stück ingame :o

    19:30
  • Ja, aber Spieler betraf es nicht "stellenweise", sondern eher "hin und wieder nicht". Und das ist ne komplett andere Tragweite des Bugs und so hätte der Server nicht laufen dürfen.

    18:36
  • Für dieses 1 Dmg Ding? Das betrifft ja stellenweise sogar Monster, also dass die auch nur noch 1 Dmg erhalten. Hatte ich glaub ich irgendwann mal reportet. Wäre sehr cool, wenn beides nicht mehr auftritt.

    16:10
  • Ein Fix für den Bug ist nun gefunden und in der Testphase. Weitere Infos folgen...

    17:40
  • Denkbar wäre ein Rollback auf den Stand vor dem erstmaligen Auftreten des Bugs... Auf jeden Fall muss erst der Bug gefixt werden, bevor es irgendwie weiter gehen kann...

    20:24
  • Dich trifft keine Schuld (höchstens vielleicht, was das sofortige Melden betrifft). Wie es hier jetzt weiter geht, wird sich nun zeigen müssen...

    20:21
  • 13 Jahre ohne Rollback, dann bin ich 7 Tage hier und Server geht offline... Kleines Sorry von mir, dachte das gehört so, hat aber Spaß gemacht! Ich kam um die Super Novice Expansion auszuprobieren und konnte mit dem Bug mehr vom Game sehen als ich dachte. Danke für diese Erfahrung!
    Gruß
    Humbelum

    19:29
  • Gast#e9ea

    Cool, kann ich bestätigen, läuft! Danke!

    18:02
  • Server:

    • *Added support for the 2013-12-23cRagexe client.
      -The support appears to be stable enough but could still have a few bugs.
      -This is for testing currently and will updated when needed.
    • *Added the produceeffect command.
      -This is a debug command used for testing the ZC_ACK_REQMAKINGITEM packet which allows viewing produce animations on command. The new rune and change material crafting animations will be added in the future.
    • *changed the ID for the SP_FIXEDCASTRATE since it needed to be in a area where it would better fit in.
    • *Added some comments and information in a number of places.
      -Will help in the future with the adding of future features and content.
    • *Added support for the ZC_SKILL_ENTRY4, ZC_SKILL_ENTRY5, ZC_MSG_STATE_CHANGE3, ZC_MAPPROPERTY_R2, and CZ_REQ_WEAR_EQUIP_V5 packets.
      -The SKILL_ENTRY packets are needed to display unit ID's higher then 255 and also to allow the working on animations affected by skill level.
      -MSG_STATE_CHANGE is needed since the 2nd version of the packet doesn't work properly with the 2013-12-13cRagexe client.
      -MAPPROPERTY_R2 is needed to allow access to cart inventory's. It does other things too.
      -REQ_WEAR_EQUIP_V5 is the packet sent by clients that support the shadow equips has a 32-bit item mask, which the first shadow equip slot starts at 0x10000.
    • *Fixed a issue where a player couldn't access their cart's inventory.
    • *Reviewed the code for the costume equips.
      -Noticed a number of places that were missing needed coding and checks for the equips. This is now fixed. Also coded the equips to be treated like all other items to allow for card slots, enchantments, item scripts, etc. to make it possible to fully customize them.
    • *Updated the refine, itemlist, and stats commands.
    • *Recoded the changelook command.
    • *MAX_PACKET_DB increased to 0xf00
    • *MAX_PACKET_VER increased to 30 to support the 2013-12-23cRagexe client.
    • *Changed the EQP_VISIBLE function to no longer send sprite view request for the EQP_COSTUME_FLOOR slot as its not officially used yet and doesn't do anything right now.
    • *Added some checks to the displaystatus command.
    • *Fixed a issue where certain skills and features that checked for players that are a Monk or Super Novice type job didn't detect Sura and Expanded Super Novice jobs.
    • *CG_MOONLIT
      -Fixed a issue where the timing for the skill may have been broken due to a typo.
    • *Added the MAPID_THIRDMASK which will soon be used for detecting 3rd jobs and replace UPPERMASK_THIRD.
  • Server:

    • *Added support for the 2013-12-23cRagexe client.
      -The support appears to be stable enough but could still have a few bugs.
      -This is for testing currently and will updated when needed.
    • *Added the produceeffect command.
      -This is a debug command used for testing the ZC_ACK_REQMAKINGITEM packet which allows viewing produce animations on command. The new rune and change material crafting animations will be added in the future.
    • *changed the ID for the SP_FIXEDCASTRATE since it needed to be in a area where it would better fit in.
    • *Added some comments and information in a number of places.
      -Will help in the future with the adding of future features and content.
    • *Added support for the ZC_SKILL_ENTRY4, ZC_SKILL_ENTRY5, ZC_MSG_STATE_CHANGE3, ZC_MAPPROPERTY_R2, and CZ_REQ_WEAR_EQUIP_V5 packets.
      -The SKILL_ENTRY packets are needed to display unit ID's higher then 255 and also to allow the working on animations affected by skill level.
      -MSG_STATE_CHANGE is needed since the 2nd version of the packet doesn't work properly with the 2013-12-13cRagexe client.
      -MAPPROPERTY_R2 is needed to allow access to cart inventory's. It does other things too.
      -REQ_WEAR_EQUIP_V5 is the packet sent by clients that support the shadow equips has a 32-bit item mask, which the first shadow equip slot starts at 0x10000.
    • *Fixed a issue where a player couldn't access their cart's inventory.
    • *Reviewed the code for the costume equips.
      -Noticed a number of places that were missing needed coding and checks for the equips. This is now fixed. Also coded the equips to be treated like all other items to allow for card slots, enchantments, item scripts, etc. to make it possible to fully customize them.
    • *Updated the refine, itemlist, and stats commands.
    • *Recoded the changelook command.
    • *MAX_PACKET_DB increased to 0xf00
    • *MAX_PACKET_VER increased to 30 to support the 2013-12-23cRagexe client.
    • *Changed the EQP_VISIBLE function to no longer send sprite view request for the EQP_COSTUME_FLOOR slot as its not officially used yet and doesn't do anything right now.
    • *Added some checks to the displaystatus command.
    • *Fixed a issue where certain skills and features that checked for players that are a Monk or Super Novice type job didn't detect Sura and Expanded Super Novice jobs.
    • *CG_MOONLIT
      -Fixed a issue where the timing for the skill may have been broken due to a typo.
    • *Added the MAPID_THIRDMASK which will soon be used for detecting 3rd jobs and replace UPPERMASK_THIRD.

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