2014-07-06

Shoutbox

  • Also grundsätzlich sollten alle Skills funktionieren. Ein paar Skills sind ggf. nicht up-to-date. Wenn ein Skill tatsächlich nicht funktioniert, sollte dies irgendwo hier im Forum als Bug Report erscheinen und wird entsprechend fixed.
    Also nein, eine Liste gibt es da nicht ^^

    21:19
  • Servus :D, mich hats nach ein paar Jahren pause auch mal wieder die RO Nostalgie gepackt. Verstehe ich das richtig das aufgrund des Software wechsels einnige 3rd job skills noch nicht funktionieren? falls ja gibts zufällig irgendwo ne Liste?

    21:15
  • 👍😁

    01:48
  • @PapaMiki dir natürlich auch vielen Dank für die Review! :kitty:

    21:14
  • Das ist so nicht gedacht mit den Wünschen. Die sollen ja genau während der Wartung ingame geäußert werden. ^^

    21:13
  • Ist das noch der Fall? also mein Yo-Yo im loyal Status macht gar nichts. 😄

    11:19
  • Ich persönlich hätte gerne die choco Entwicklung vom Yo-Yo. Was mir auch noch auffiel damals vor 15 Jahren haben die pets im loyal Status entweder im Kampf eingegriffen mit melee Attack oder der Yo-Yo war looter ist ja hinfällig mit autoloot.

    11:17
  • Falls es zeitlich möglich ist wäre es auch cool wenn die pet Entwicklungen bzw. allgemein gewisse pets implementiert werden würden. Manche von uns wünschen sich ninetail tarming von den Peach trees zu implementieren und die Weiterentwicklungen bis zur Moonlight.

    11:17
  • Bezüglich der Wünsche und Server Updates. Ich denke da wäre ein treat nicht schlecht. Sry falls ich mich falsch ausdrücke bin old school. 🤣 Natürlich die Skill Bugs sind wahrscheinlich für die meisten am wichtigsten.

    11:16
  • Mik

    Dachte mir ich tu was gutes nach den server crashes xD

    07:57
  • Mik

    Gern, hoffe es passt so :)

    07:56
  • Vielen Dank für deine Review auf RateMyServer, MikMuk! :no1:

    20:29
  • Habe ein paar kleine Updates gleich übernommen, die ich schon fertig hatte... vermutlich aber kein Fix für das Problem, wenn doch, eher zufällig ^^"

    19:38
  • So, läuft erstmal wieder ^^

    19:37
  • Dankeschön

    19:37
  • Mik

    alles klar, danke^^ ich bleib jetzt mal weg von dort, sorry xD

    19:33
  • Ok... melde mich, wenn der Server wieder läuft ^^"

    19:27
  • Mik

    hab mal einen bugreport erstellt mit ein paar infos die mir aufgefallen sind

    19:13
  • Mik

    jetzt hab ichs wieder geschafft, release crimson rock einen einzelnen venatu gekillt - genau im selben moment hat sich ein kollege von mir geported

    19:03
  • Mik

    achja soul drain is auch aktiv bei mir, war aber bisher auch nie ein problem

    15:54
  • Danke schonmal für die Infos an alle beiteiligten ^^

    15:52
  • Hab mir zumindest jetzt schonmal alles notiert und grübel darüber xD

    15:50
  • Mik

    ja ich versuch drauf zu achten

    15:50
  • Dann können wir leider nur abwarten, wie es weiter geht.
    Sollte es nochmal zu nem Crash kommen, bitte so viele Infos wie möglich notieren.
    Was, wann, wo, mit wem, welcher skill auf welche mobs, equip das vllt. gewechselt wurde usw

    15:49
  • Würd ich jetzt erstmal nicht auf den Server schieben

    15:48
  • Server:

    • *Added support for the 2013-12-23cRagexe client.
      -The support appears to be stable enough but could still have a few bugs.
      -This is for testing currently and will updated when needed.
    • *Added the produceeffect command.
      -This is a debug command used for testing the ZC_ACK_REQMAKINGITEM packet which allows viewing produce animations on command. The new rune and change material crafting animations will be added in the future.
    • *changed the ID for the SP_FIXEDCASTRATE since it needed to be in a area where it would better fit in.
    • *Added some comments and information in a number of places.
      -Will help in the future with the adding of future features and content.
    • *Added support for the ZC_SKILL_ENTRY4, ZC_SKILL_ENTRY5, ZC_MSG_STATE_CHANGE3, ZC_MAPPROPERTY_R2, and CZ_REQ_WEAR_EQUIP_V5 packets.
      -The SKILL_ENTRY packets are needed to display unit ID's higher then 255 and also to allow the working on animations affected by skill level.
      -MSG_STATE_CHANGE is needed since the 2nd version of the packet doesn't work properly with the 2013-12-13cRagexe client.
      -MAPPROPERTY_R2 is needed to allow access to cart inventory's. It does other things too.
      -REQ_WEAR_EQUIP_V5 is the packet sent by clients that support the shadow equips has a 32-bit item mask, which the first shadow equip slot starts at 0x10000.
    • *Fixed a issue where a player couldn't access their cart's inventory.
    • *Reviewed the code for the costume equips.
      -Noticed a number of places that were missing needed coding and checks for the equips. This is now fixed. Also coded the equips to be treated like all other items to allow for card slots, enchantments, item scripts, etc. to make it possible to fully customize them.
    • *Updated the refine, itemlist, and stats commands.
    • *Recoded the changelook command.
    • *MAX_PACKET_DB increased to 0xf00
    • *MAX_PACKET_VER increased to 30 to support the 2013-12-23cRagexe client.
    • *Changed the EQP_VISIBLE function to no longer send sprite view request for the EQP_COSTUME_FLOOR slot as its not officially used yet and doesn't do anything right now.
    • *Added some checks to the displaystatus command.
    • *Fixed a issue where certain skills and features that checked for players that are a Monk or Super Novice type job didn't detect Sura and Expanded Super Novice jobs.
    • *CG_MOONLIT
      -Fixed a issue where the timing for the skill may have been broken due to a typo.
    • *Added the MAPID_THIRDMASK which will soon be used for detecting 3rd jobs and replace UPPERMASK_THIRD.
  • Server:

    • *Added support for the 2013-12-23cRagexe client.
      -The support appears to be stable enough but could still have a few bugs.
      -This is for testing currently and will updated when needed.
    • *Added the produceeffect command.
      -This is a debug command used for testing the ZC_ACK_REQMAKINGITEM packet which allows viewing produce animations on command. The new rune and change material crafting animations will be added in the future.
    • *changed the ID for the SP_FIXEDCASTRATE since it needed to be in a area where it would better fit in.
    • *Added some comments and information in a number of places.
      -Will help in the future with the adding of future features and content.
    • *Added support for the ZC_SKILL_ENTRY4, ZC_SKILL_ENTRY5, ZC_MSG_STATE_CHANGE3, ZC_MAPPROPERTY_R2, and CZ_REQ_WEAR_EQUIP_V5 packets.
      -The SKILL_ENTRY packets are needed to display unit ID's higher then 255 and also to allow the working on animations affected by skill level.
      -MSG_STATE_CHANGE is needed since the 2nd version of the packet doesn't work properly with the 2013-12-13cRagexe client.
      -MAPPROPERTY_R2 is needed to allow access to cart inventory's. It does other things too.
      -REQ_WEAR_EQUIP_V5 is the packet sent by clients that support the shadow equips has a 32-bit item mask, which the first shadow equip slot starts at 0x10000.
    • *Fixed a issue where a player couldn't access their cart's inventory.
    • *Reviewed the code for the costume equips.
      -Noticed a number of places that were missing needed coding and checks for the equips. This is now fixed. Also coded the equips to be treated like all other items to allow for card slots, enchantments, item scripts, etc. to make it possible to fully customize them.
    • *Updated the refine, itemlist, and stats commands.
    • *Recoded the changelook command.
    • *MAX_PACKET_DB increased to 0xf00
    • *MAX_PACKET_VER increased to 30 to support the 2013-12-23cRagexe client.
    • *Changed the EQP_VISIBLE function to no longer send sprite view request for the EQP_COSTUME_FLOOR slot as its not officially used yet and doesn't do anything right now.
    • *Added some checks to the displaystatus command.
    • *Fixed a issue where certain skills and features that checked for players that are a Monk or Super Novice type job didn't detect Sura and Expanded Super Novice jobs.
    • *CG_MOONLIT
      -Fixed a issue where the timing for the skill may have been broken due to a typo.
    • *Added the MAPID_THIRDMASK which will soon be used for detecting 3rd jobs and replace UPPERMASK_THIRD.

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