2016-02-07

Shoutbox

  • Doch, lag an SPF... Mails gehen wieder, werden ab sofort auch verschlüsselt über SMTP versendet und SPF-authentifiziert. Jetzt dürfte kein Mail-Provider mehr was zu meckern haben xD

    19:33
  • Ok, dann liegt es nicht daran ^^"

    18:43
  • Ja

    22:39
  • Welche Mailadressen habt ihr? Zufällig gmail?

    20:13
  • Heute Morgen kam eine Mail an :)

    23:22
  • Also, ich sitze jetzt seit 2 Stunden an dem Problem mit den Mails... scheinbar gehen die Mails zwar raus, werden aber vom Empfänger blockiert... ich bin dran ^^"

    23:16
  • Gast#e3c4

    Würde gerne mein Foren-PW zurücksetzen, bekomme aber keine Kennwort rücksetzen Mail... hab es dann noch ein paar Mal versucht das PW zu erraten, jetzt zeigt es nur noch "Fehlermeldung".

    17:48
  • Gute Frage... das ist halt der "Nachteil", weil alles heute auf mobile Endgeräte optimiert wird ^^"

    12:51
  • gibt es auch die möglichkeit im forum eine horizontale scrollbar einzuführen? muss in beiträgen den firefox immer maximieren

    11:07
  • Und noch ein Versuch... PS: es gibt dazu nen Bug Report: NCP Teleportra Bug

    19:05
  • Leider nicht. Eben geprüft und der Fehler kommt weiterhin

    07:13
  • Sollte fixed sein...

    22:28
  • Musste 5 mal aus und einloggen bis ich es aus der Startmap rausgekommen bin. Jeder npc hat das, ausser tool dealer bzw verkaufs npcs. Ist nahezu unspielbar :/

    22:02
  • Öhm ok... das ist neu.

    21:48
  • Warum kann man gerade keinen npc anquatschen ohne dass ein Fehler kommt? "any work in progress... quit and try again. Sieht aus als wird automatisch immer eins weiter geklickt. Fängt schon beim Start npc nyan cat an. Aus dem Next button wird gleich ein close. Bitte anschauen

    21:23
  • Seltsam... Mails grundsätzlich gehen aber... Hab dich freigeschaltet.

    23:23
  • aktivierungsmail für forum scheint nicht anzukommen (2x probiert)

    22:45
  • Hmm da das mit Relog halt verschwindet, kann ich dazu kaum was sagen, ich bin ja meist nur 1 bis 5 Min am Stück ingame :o

    19:30
  • Ja, aber Spieler betraf es nicht "stellenweise", sondern eher "hin und wieder nicht". Und das ist ne komplett andere Tragweite des Bugs und so hätte der Server nicht laufen dürfen.

    18:36
  • Für dieses 1 Dmg Ding? Das betrifft ja stellenweise sogar Monster, also dass die auch nur noch 1 Dmg erhalten. Hatte ich glaub ich irgendwann mal reportet. Wäre sehr cool, wenn beides nicht mehr auftritt.

    16:10
  • Ein Fix für den Bug ist nun gefunden und in der Testphase. Weitere Infos folgen...

    17:40
  • Denkbar wäre ein Rollback auf den Stand vor dem erstmaligen Auftreten des Bugs... Auf jeden Fall muss erst der Bug gefixt werden, bevor es irgendwie weiter gehen kann...

    20:24
  • Dich trifft keine Schuld (höchstens vielleicht, was das sofortige Melden betrifft). Wie es hier jetzt weiter geht, wird sich nun zeigen müssen...

    20:21
  • 13 Jahre ohne Rollback, dann bin ich 7 Tage hier und Server geht offline... Kleines Sorry von mir, dachte das gehört so, hat aber Spaß gemacht! Ich kam um die Super Novice Expansion auszuprobieren und konnte mit dem Bug mehr vom Game sehen als ich dachte. Danke für diese Erfahrung!
    Gruß
    Humbelum

    19:29
  • Gast#e9ea

    Cool, kann ich bestätigen, läuft! Danke!

    18:02
  • Server:

    • *Added latest tags and ID's for skills.
    • *Increased MAX_SKILL to 5057 for upcoming 2nd wave of Summoner skills.
    • *Updated the bodystyle command to work for Mechanic jobs.
    • *Fixed a issue where the last letter/number typed in main chat would get cut off when being received by other players.
    • *Fixed a issue where typed strings in NPC message input boxes wouldn't be properly sent to NPC's.
    • *Added the "skillfailmsg" command.
      -Its a debug command for testing skill fail messages.
    • *Added support for homunculus spirit spheres.
      -This is needed for future updates for Eleanor's skills.
      -Note: Officially the spirit sphere's are supposed to last for 600 seconds (10 minutes) for each one, but due to techanical issues I gave up and decided to not have any timers on them. This makes them last forever until the homunculus dies, is vaporized, player logs out, or the spheres are used by skills. Honestly, I don't think anyone will care.
    • *Added 2 new state checks.
      -ST_FIGHTER is used to check if a homunculus is in fighter mode.
      -ST_GRAPPLER is used to check if a homunculus is in grappler mode.
      -These state checks are used for Eleanor's skills.
    • *clif_hom_spiritball_single
      *clif_hom_spiritball
      *merc_hom_addspiritball
      *merc_hom_delspiritball
      -Added these functions.
    • *Cleaned up some code.
    • *Fixed issues Character Deletion Time for newer clients.
    • *Fixed Sit Icon Bug
      -Thanks to rAthena.
    • *Fixed reloadscript error
      -Server tried to load respawn-data for unexisting instance IDs while reloading instance data.
    • *2012-04-10 Client update
      -Added support for the "favorite item tab" feature. Thanks to rAthana/Judas, credits to Fatal Error.
      -This feature requires 2011-11-22aRagexeRE or newer to work. So 2012-04-10aRagexeRE is the first client for us.
    • *Another instance system fix.
      -fixed instance_mapid2imapid function.
    • *Updated the skill_db.
      -Updated the list of NPC skills.
      -Updated the names of Summoner sub-skills.
      -Added place holders for upcoming 2nd wave of Summoner skills.
    • *Huge Updates to item_db.
      -Added missing Mora equippment.
      -Added HALLOWEEN_G_BOX and IP_HALLOWEEN_G_BOX
    • *Updated some official shops.
    • *Added Hazy Forest instance.
    • *Fixed some typos in eclage quests.
    • *Eleanor
      -Can now generate spirit sphere's when the Style Change skill is learned. A max of 10 sphere's can be gained and each one adds +3 ATK to the homunculus damage.
      -All of Eleanor's offensive skills now check if she's in fighter or grappler mode.
    • *3rd Job Level Expansion Skills
      -Added official cast time, fixed cast, aftercast, and cooldowns.
    • *GD_GUILD_STORAGE
      -Enabled the skill in the skill tree.
      -Added official skill requirements.
      -Note: Currently does nothing but look pretty but will tie in the guild storage to it soon as a requirement to use guild storage.
    • *MH_STYLE_CHANGE
      -Added full support.
    • *MH_SONIC_CRAW
      -Updated damage formula.
      -Removed variable cast.
      -Added aftercast.
      -The number of hits it deals is now affected by the number of sphere's the homunculus has when casted.
    • *MH_SILVERVEIN_RUSH
      *MH_MIDNIGHT_FRENZY
      *MH_CBC
      -Corrected some timer settings to prepare for future support.
    • *MH_STAHL_HORN
      -Fixed a issue where the skill didn't apply a duration for stun.
    • *SC_CRIFOOD
      -Added full support for this SC.

    Oldschool Server:

    • *Changed the name of some of the battle configs to better reflect what they do.
    • *Changed the format for the skill_cast_db.txt back to its original format.
      -This file now fully handles all skills that existed before renewal.
      -Fixed cast times and cooldowns are no longer supported in this file.
    • *Rearranged the SC status ID's.
      -This rids all the wasted ID's which bring the SC_MAX down by around 400.
      -It also sets a bunch of the status's to be treated as common status.
    • *Added support for NPC's in the 10000 ID range.
      -Officially this 3rd NPC ID range goes from 10000 - 19999, but the range will be capped at 11000 to save on memory usage. Thats 1000 ID's for official and custom NPC's.
    • *Rebuilt the map cache.
    • *Fixed a issue where NPC's would not stay hidden when hidden.
      -They would reappear on client refresh or re-entering the view radius.
      -The server will no longer send any info about the existence of these hidden NPC's since its pointless to do so. Its hidden and the client doesn't need to know this. Its also one less packet to send.
    • *Fixed a issue where using the skill Change Cart didn't update the look of the cart properly after selecting.
    • *Reworked part of the code for the pc_setcart function to work a little more efficent.
    • *Format for the skill_cast_db.txt is changed back to its original format.
      -Also replaced the file with a new copy from eAthena. This fixes a number of issues with the skills like removing fixed casts and cooldowns that should of never been in there. Also kept the names and details for things used in the past to better recognize groups of skills.
    • *ITEMID entrys are now set in a enum table.
      -Felt it was time for something clean since a lot of items ID's are now being checked in the source. Its much better keeping track of items by name then by ID's.

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