2019-11-24

Shoutbox

  • Ihr lieben ich muss die Verlosung heute leider auf morgen schieben. Es gab heute Vormittag privat einiges und meine Pläne schieben sich nach hinten das ich 21 Uhr nicht schaffe. Alles weitere im Beitrag

    13:45
  • Habs korrigiert, sorry Leute das ist mir total durch die Lappen gegangen ^^"

    18:50
  • Hi Sakura - welches Item soll denn gefarmt werden?

    13:24
  • Ich glaub der Server ist abgeschmiert^^

    21:14
  • Denke nicht. Bei mein Mechanic gibt es da auch kein Unterschied..

    15:46
  • Gast#4537

    Ich habe grade meinen BS gespielt und irgendwie bekomme ich keinen Schadensbonus wenn ich power-thrust aktiviere mache ich etwas falsch?

    08:22
  • Level 10 war anscheind nur bei iRO früher zu erreichen. Nun aber sollte es einfach nur noch veraltet sein.

    14:49
  • Mach ich..

    07:15
  • Keryrubin, macht am besten einen Thread unter Bug Report. Diese Shoutbox hält nicht ewig und die Nachrichten gehen verloren über Zeit

    22:22
  • 2. Die kastrierten 3rd class Skills Espa und Eswhoo gehören auf Stufe 10 und nicht 5 +7. und 3. Lässt sich der AOE Skill Lvl 7 Eswhoo nicht aktivieren Ich schaue ob ich weiteres finde...

    20:08
  • Mehrere Sachen die eine Bereinigung benötigen. 1. Kein Status-Icon für aktivierte Skills (ablaufende Zeit) rechts für Soul Reaper und Soul Collect.

    20:08
  • Die Jobexp sind in dem Range Joblevel- abhängig so wie es aussieht... unter Job 50 gibts keine EXP und dann gestaffelt. ^^

    19:05
  • So schlecht sind die Edenquest ja nun auch nicht.

    16:21
  • Keine Ahnung.. Halte nicht viel von der Edengroup

    16:06
  • Gibt es denn ab Third Class keine Jobexp mehr für die EdenQuest (99-100)?

    15:11
  • Und was genau darf man sich wünschen? :sabber:

    14:34
  • Wünsche für den Adventskalender gerne per PN an mich :)

    23:38
  • Der Skill ist damit nicht "falsch", sondern nur nicht aktuell... ^^"

    11:43
  • Ok thx, dann bin ich erstmal weg bis die Skills alle richtig sind!

    09:40
  • Wenn es reportet wird, damit es nicht vergessen geht, dann sicher

    09:32
  • Wird das in näherer Zukunft berichtigt?

    08:59
  • Jupp. Wir sind noch auf dem Stand von Lvl 5 https://irowiki.org/w/index.php?ti…rch&oldid=48597

    20:56
  • Trap Research geht nur bis 5?

    20:05
  • Ist ein Beschreibungsfehler. Ingame steht die Renewalversion da. Bei uns ist es aber die Prerenewalversion, also die hier: https://irowiki.org/classic/Focused_Arrow_Strike

    17:34
  • Sharp Shooting (1800% ATK) geskillt nur 2950 Damage Output. DS macht (190% ATK) ca. 3000 Damage Output. Was stimmt da nicht?

    16:54
  • Server:

    • Elemental Update Part 1 & 2
      -This is the start of a series of updates that focuses on fixing up the elementals system. Due to the system being coded in 2010 with very little info on the elementals, how they work and are handled, and how things were coded, the system will have to be completely redone which will take a lot of work to do.
      --The work load will be spread out between updates to make it easier to keep track of changes in the updates.
    • Added the "elemental" battle config file with a bunch of new configs in it.
    • natural_homun_healhp_interval; natural_homun_healsp_interval; natural_elem_healhp_interval; natural_elem_healsp_interval; elemental_masters_walk_speed; max_elemental_hp *max_elemental_sp; max_elemental_def_mdef
      -Added these new configs.
    • attack_walk_delay; attack_direction_change; clear_skills_on_warp; auto_counter_type; land_skill_limit
      -Added mercenarys and elementals to these configs by default.
    • MAX_MERCSKILL increased to 41.
      -This should of been increased long ago when MER_INVINCIBLEOFF2 was added.
    • Added a bunch of missing code that should resolve some hidden issues with the elementals. What all it fixes im not entirely sure. I just know they should be there.
    • ZC_EL_INIT; ZC_EL_PAR_CHANGE
      -Updated these packets.
    • Added some stuff to prepare for future updates to elementals.
    • Added the ".eleminfo" command.
      -This command allows one to see the stats of a summoned elemental.
      -Quite useful for seeing the build of your elemental and what to expect from it.
    • Added elemental tags and ID's to the mobid enum table.
    • Fixed some quest log issues related to Lighthalzen quests.
    • Added support for 2016 clients
      -updated clif_authok to use ZC_ACCEPT_ENTER2 packet for 2016 clients.
      --ZC_ACCEPT_ENTER3 is not used anymore...
      -Added full support for RODEX system with 2016 area clients.
    • SC_ASSUMPTIO, SC_BASILICA, SC_MOONLITSERENADE, SC_UNLIMIT
      -These SC's will now be dispelled when entering a WoE castle.
    • Cleaned up the elemental database
    • changed the required state "elementalspirit" to "elemental" for skill checks.
    • Some updates to item database.
      -Moved some stable items to item_db.txt.
      -Added missing Rebellion ammo to database & shops.
    • Updated the behavior of the elementals.
      -Reduced the chase range to a proper 2 above the view range.
      -aMotion and aDelay behavior corrected to fix cropped attack animations.
      -dMotion reduced to 300.
      -Now has the same movement speed as their master.
      -Chance of autocasting attack skill when attacking increased from 2% to 5%.
      -Max follow distance from the master reduced from 6 to 3 cells.
      -HP/SP now recovers at a rate of 2% MaxHP/MaxSP every 3 seconds.
      -Sub-stats are now affected by the master's build.
      -Formula's for MATK, DEF, and MDEF are customized to be balanced for pre-re.
      -Formula for ASPD is official. The 2011 balance update document is wrong.
      -Note: Natural HP/SP recovery will be on no matter the mode selected for now until the main system code is redone.
    • Fixed a issue where the attack speed of Homunculus was faster then what it should be.
    • Corrected a mistake that allowed Homunculus to do crits through regular attacks.
      -Turns out in official they can't crit. Its like this for any non player entity unless its done through a skill that forces crit damage. Sorry about that.
    • EL_WILD_STORM
      -Fixed a issue where the caster's ASPD didn't increase properly.
    • SO_EL_CURE
      -Recoded the skill.
      -HP/SP recovery formula updated to official.
      -Old Formula: Recovers 10% MaxHP/MaxSP.
      -New Formula: Recovers HP/SP by the amount equal to what the master sacrificed.
      -Example: Master with 47997 HP and 4387 SP will recover the elemental by 4799 HP and 438 SP.
    • MH_OVERED_BOOST
      -Now sets the homunculus and master's ASPD to a fixed value.

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