Beiträge von 15peaces

Shoutbox

  • Welche Mailadressen habt ihr? Zufällig gmail?

    20:13
  • Heute Morgen kam eine Mail an :)

    23:22
  • Also, ich sitze jetzt seit 2 Stunden an dem Problem mit den Mails... scheinbar gehen die Mails zwar raus, werden aber vom Empfänger blockiert... ich bin dran ^^"

    23:16
  • Gast#e3c4

    Würde gerne mein Foren-PW zurücksetzen, bekomme aber keine Kennwort rücksetzen Mail... hab es dann noch ein paar Mal versucht das PW zu erraten, jetzt zeigt es nur noch "Fehlermeldung".

    17:48
  • Gute Frage... das ist halt der "Nachteil", weil alles heute auf mobile Endgeräte optimiert wird ^^"

    12:51
  • gibt es auch die möglichkeit im forum eine horizontale scrollbar einzuführen? muss in beiträgen den firefox immer maximieren

    11:07
  • Und noch ein Versuch... PS: es gibt dazu nen Bug Report: NCP Teleportra Bug

    19:05
  • Leider nicht. Eben geprüft und der Fehler kommt weiterhin

    07:13
  • Sollte fixed sein...

    22:28
  • Musste 5 mal aus und einloggen bis ich es aus der Startmap rausgekommen bin. Jeder npc hat das, ausser tool dealer bzw verkaufs npcs. Ist nahezu unspielbar :/

    22:02
  • Öhm ok... das ist neu.

    21:48
  • Warum kann man gerade keinen npc anquatschen ohne dass ein Fehler kommt? "any work in progress... quit and try again. Sieht aus als wird automatisch immer eins weiter geklickt. Fängt schon beim Start npc nyan cat an. Aus dem Next button wird gleich ein close. Bitte anschauen

    21:23
  • Seltsam... Mails grundsätzlich gehen aber... Hab dich freigeschaltet.

    23:23
  • aktivierungsmail für forum scheint nicht anzukommen (2x probiert)

    22:45
  • Hmm da das mit Relog halt verschwindet, kann ich dazu kaum was sagen, ich bin ja meist nur 1 bis 5 Min am Stück ingame :o

    19:30
  • Ja, aber Spieler betraf es nicht "stellenweise", sondern eher "hin und wieder nicht". Und das ist ne komplett andere Tragweite des Bugs und so hätte der Server nicht laufen dürfen.

    18:36
  • Für dieses 1 Dmg Ding? Das betrifft ja stellenweise sogar Monster, also dass die auch nur noch 1 Dmg erhalten. Hatte ich glaub ich irgendwann mal reportet. Wäre sehr cool, wenn beides nicht mehr auftritt.

    16:10
  • Ein Fix für den Bug ist nun gefunden und in der Testphase. Weitere Infos folgen...

    17:40
  • Denkbar wäre ein Rollback auf den Stand vor dem erstmaligen Auftreten des Bugs... Auf jeden Fall muss erst der Bug gefixt werden, bevor es irgendwie weiter gehen kann...

    20:24
  • Dich trifft keine Schuld (höchstens vielleicht, was das sofortige Melden betrifft). Wie es hier jetzt weiter geht, wird sich nun zeigen müssen...

    20:21
  • 13 Jahre ohne Rollback, dann bin ich 7 Tage hier und Server geht offline... Kleines Sorry von mir, dachte das gehört so, hat aber Spaß gemacht! Ich kam um die Super Novice Expansion auszuprobieren und konnte mit dem Bug mehr vom Game sehen als ich dachte. Danke für diese Erfahrung!
    Gruß
    Humbelum

    19:29
  • Gast#e9ea

    Cool, kann ich bestätigen, läuft! Danke!

    18:02
  • ok... server läuft wieder, Debugger hat leider nichts ausgespuckt. Allerdings können wir glaub ich den Fehler ziemlich exakt auf den Pala eingrenzen und zwar scheinbar auf sein Verhalten, ohne das man ihn angreift... das grenzt es schon sehr stark ein :no1:

    17:55
  • Ist bei mir seit gestern Abend auch so, da hing es sich während meiner Jagd auf den Paladin auf

    13:45
  • Gast#2145

    Failed to connect to server. Nach Geffen, Splendile Field 2 und auch wenn ich einen neuen Char erstelle. Komme nicht rein🤷🏼‍♂️

    11:07

    Mainserver:

    • Fixed exploit with infinite item use.
    • Updated existing registry saving code to perform one single uniform query.
    • Fixed some trap bugs
      -you now can attack traps directly.
      -Fixed Remove Traps range.
    • Fixed @mount command for Mechanics.
    • Some misc. cleaning & fixing.
      -Fixed missing casts from void* to struct online_char_data* in char.c.
    • Fixed party & friend-list exploits which allowed players to confirm the online status of another player.
    • Rehashed Item_delay.txt
      -Before you could only have MAX_ITEMDELAYS (10) items with delays. Now: you can have up to MAX_ITEMDELAYS (10) concurrent delays.
      -Item delays are no longer lost on logout, they're persistent until server restarts.
    • Fixed some item scripts.
    • Fixed blinker+evil druid vs status recovery.
    • Small Life Potion, Medium Life Potion and Regeneration Potion are no longer dispel-able
    • Fixed baby classes forging/brewing rates.
    • Added official elemental converter creation window.
    • Venom Dust poison doesn't ignore items or stats anymore.
    • Fixed a bug with autocast max count checking, super special thanks to @rathena
    • Fixed some leftovers related to random numbers.
    • Fixed Genetic Ammo item types.
    • Royal Guard's Force of Vanguard icon no longer goes negative.
    • Break Fall's dodge combo may be only be used with Fly Kick now.
    • Poem Bragi, Whistle, Assasin Cross, Apple Idun, Humming, Don't Forget me, Fortune Kiss and Service4U are only dispellable if you're no longer in the song area (in the 20s grace time).
    • Trick Dead may now be canceled with provoke.
    • Fixed timer errors on Taekwon kicks.
    • Fixed Sevenwinds (warm wind) and Miracle from being dispellable.
    • Fixed Autospell bugs with stacking, foot check, and max_count check.
    • Removed duplicate Magnum Break code.
    • Fixed Flying Side Kick, you can now use it in non-foe and jump to their location (confirmed on official).
    • MO_BODYRELOCATION can now be used in battlegrounds.
    • AC_SHOWER; MA_SHOWER
      -Now work over land protector.
      -Added new skill inf: INF2_NOLP.
    • MO_TRIPLEATTACK; PA_SACRIFICE; NPC_MAGICALATTACK
      -Fixed an issue that stopped the character from attacking if either missed.
    • GS_CRACKER
      -Fixed the stun effect.
    • AM_TWILIGHT3
      -The skill no longer allows you to attempt to bypass empty bottle count.
    • RA_WUGSTRIKE
      -Can now be used without riding a warg.
    • GM_SANDMAN
      -Added full support for the skill.
      -Enabled skill via Angra Manyu item.
    • TK_JUMPKICK
      -Fixed invalid running state.
      --This was causing wrong damages when use the ability with 1 cell difference of your target.
    • TK_MISSION
      -Now only getting random mobs that are available from dead branch list.
    • WZ_STORMGUST
      -Fixed it to always throw foe backwards from storm gust center, confirmed on official server.
      -Now doubles it's damage every 3 hits against' boss monsters.
    • BD_LULLABY
      -Fixed it to end after moving out of ensamble area.
    • NPC_SELFDESTRUCTION
      -Fixed to don't hit hidden characters.
    • AB_JUDEX; AB_RENOVATIO
      -Applied official max level changes.
    • SA_MAGICROD
      -Now displays animation on usage.

    Wartung.png

    Am Freitag, den 08.09.2023 bis Sonntag, den 10.09.2023 werde ich unsere nächste monatliche Wartung ausführen.
    Während diesen Arbeiten wird der Server planmäßig 1x neu gestartet und ist für ca. 20 Minuten nicht erreichbar. Dieser Reboot wird Sonntag Nachmittag/Abend stattfinden. Geplant ist unter anderem folgendes:

    • Update des Servers auf den aktuellen Entwicklungsstand
    • Clientupdate auf kRO 31.08.23
    • Backup der Datenbanken
    • Einige interne (Sicherheits-) Updates / Fixes
    • Fix der Pet Food Bugs
    • Fix des Guild Fensters
    • Fix der Quest Logs

    Mainserver:

    • Another crash-fix related to guild-exp-tax.
    • Performance Improvements guild_send_xy_timer function.
      -Changed to not process the guild if no members are online.
      -Removed a unnecessary idb lookup.
    • NC_INFRAREDSCAN; SR_EARTHSHAKER
      -Fixed skill effects.
    • Fixed Deep Sleep status and Voice of Siren not going off when hit.

    Mainserver:

    • Fixed null pointer dereference in skill_name2id.
    • Fixed item script typos NPC_CRITICALWOUND*S*
    • Fixed baphomet card bonus not working when used by ammunition (required by a new kunai)
    • Fixed gcc warning, removed unused variable 'flag'.
    • Fixed an exploit where you can create crafting items by mixing packets thru wpe/rpe/whatever. -It now checks if the item you're attempting to create belongs to the trigger used.
    • Fixed a server crash when a character with guild-exp-tax kills a monster.
      -Also cleaned up and moved guid-exp-cache code just like the castle stuff...
    • loginlog now submits proper escaped message to log.
    • ST_REJECTSWORD
      -Fixed damage reduction to now apply damage properly and reject dual-wield weapons properly as on official servers.
    • HW_MAGICPOWER
      -Rewrote to behave like on official servers...
      -the status now uses a much simpler two-state mechanism.
      -non-offensive and non-magic skills no longer consume the status
      -set WZ_ICEWALL NK flag to NK_NO_DAMAGE to properly not consume the status
      -fixed stale matk used for unit- and timerskills
      -removed a couple now unnecessary exceptions (they now work out of the box/as side effects)

    Mainserver:

    • Fixed ZC_GUILD_INFO3 packet
      -This fixes the territory display.
    • Server shutdown and @cleanmap / @cleanarea are now all faster.
      -Instead of wasting time doing a dbmap lookup (of a data it already possessed!) on each floor item being deleted, it'll use the data to clean the item.
    • Some more internal database fixes and optimations.
      -Enabled DB_OPT_RELEASE_DATA for several DBMaps to simplify data freeing.
      -Fixed va_list being reused in DBMap code (linkdb_foreach()).
      -replaced DBIterator function calls with macros wherepossible.
      -Fixed Nick DB code using uninitialized data.
    • Some misc. cleaning & fixing.
      -Some code cleanup (npc (timer)event labels).
      -Fixed a little leftover in socket_enchant2.txt.
      -Optimized some statuses.
      -Fixed walk-delay bug when a player is attacked in disguise causing inaccurate client position.
      -Some fixing related to manner status.
      -Fixed some memory leaks & crashes on server-shutdown.
    • Rewrote/updated the SC_COMBO logic.
      -Got rid of remainig state.combo usages and added usage of PACKET_ZC_SKILLINFO_UPDATE2 to report skill inf changes.
      -This should also fix some issues with the combo skills.
    • Added @showzeny tracking to pc_payzeny so that it's messages are more consistent when zeny is earned/reduced.
    • `clif_displaymessage` is now capable of displaying multiline messages.
    • pc_resetstate will now also reset the TK_MISSION target mob.
    • Fixed @allskill setting skill ids too late.
    • Some script fixes.
      -Added missing warp to iz_dun05.
      -Fixed Siblings Quest exploits and made it more official.
    • Fixed @duel problem with Kaizel.
    • Fixed all sniper traps (except ankle snare) from working on their owner.
    • (AoE) skills now continue to trigger even if character is dead, official behavior.
    • Updated Emperium to not can be healed by any skills.
    • Fixed some (ancient) MvP bugs/exploits
      -When mvp drops are at 100% drop rate it'll no longer always drop the first.
      -MvP monsters no longer can target play dead characters.
      -It has been confirmed on official servers that MvP mobs have no dmotion even without endure.
    • Songs no longer dispell on death.
    • Fixed Divest status changes not loading properly on login with `debuff_on_logout: 0`
    • Status change packet cleanup
      -replaced duplicate function clif_status_load with a macro
      -put some checks that were previously in multiple places into clif_status_change
      -packets are now used as they are on official servers:
      --ZC_MSG_STATE_CHANGE for ending statuses and starting them on non-pcs
      --ZC_MSG_STATE_CHANGE2 for starting *all* statuses on players
      --tick = 9999 for statuses of indeterminate duration
      --for non-pc units, a packet is only sent if it has a visual impact on the client; if you notice any missing visual effects, please report them!
      -fixed status end packet never being sent for non-pc, non-mercenary units
      -removed hard-coded status length exceptions in clif_status_change
    • Some item database updates.
      -Enabled & fixed some headgears.
      -Fixed Mysterious_Powder item type & effect.
      -Added full support for 2 new item_trade.txt flags:
      --Item can't be attached to mail
      --Item can't be auctioned
      -nodrop/notrade flags no longer share no mail and no auction flags
      -added some missing item trade flags and updated others.
      -Fixed Pile Bunkers (ID:1549) job requirements.
      -Fixed some arrow recipes.
      -Fixed Sky Deleter Card (and similar items) not healing when killing a monster when in Berserk status.
      -Fixed Eddga Card, it should give 1 MDEF (instead of 0).
    • Fixed holy and shadow elemental scrolls from dispelling on death.
    • Some monster database updates.
      -Added Bradium Golem to mob_race2_db.txt.
      -Fixed some wrong monster drops & chances.
      -Fixed Garms iRO name.
    • PA_SACRIFICE
      -Fixed calculation order.
      -The damage needs to be calculated before the hp reduction.
    • DC_WINKCHARM
      -Affected mobs will now follow caster during effect.
    • SL_SWOO
      -Fixed the visual effect not going off after duration is gone.
    • SL_HIGH
      -Stat increases no longer stack with any other status changes.

    Mit der Serversoftware liegst du richtig. Es ist auch alles dabei, was nötig ist. Wichtig ist, dass du das SQL-Build nutzt, das TXT-Build ist schon seit langer Zeit nicht kompilierbar. (Nach einigen größeren Updates muss dort einiges geändert werden, wozu mir die Zeit und Lust bislang fehlte, da es eh niemand für nen Live-Server nutzen sollte...)

    Einzig unsere Custom NPCs etc sind nicht dort enthalten. Diese sollten jedoch irrelevant sein, da die Probleme auch ohne geladene Customs auftreten...

    Einstellungen können soweit Auf der Website nachgelesen werden, sonst dürfte nichts wirklich zum debuggen relevantes in den Einstellungen geändert sein.

    In den letzten 2 Tagen habe ich intensiv nachgedacht, wie ich mit der aktuellen Situation weiter verfahren soll...

    Aber von vorne, was ist auf NyanRO zur Zeit los:

    • Extreme Bugs und regelmäßige Crashes nach dem Umstieg auf die neue Serversoftware.
      -Ursachen teilweise unbekannt, total zufällig und nahezu nicht zu debuggen.
    • Steigende Serverkosten, die ich zur Zeit alleine trage.
    • Ich arbeite schon seit einiger Zeit komplett alleine am Server.
      -Ich komme nichtmal annähernd hinterher mit dem, was ich mir vornehme.
      -Zusätzlich wird meine Freizeit immer weniger, es stresst mich immer mehr, da ich mit der Gesamtsituation unzufrieden bin.
      -Unsere GMs haben auch kaum/keine Zeit für den Server.
    • Spielerzahlen sind absolut im Keller (was fast schon positiv ist, wenn man ehrlich ist, wem will man den Server im Moment zumuten...)

    Wenn man sich das so vor Augen hält, fällt es schwer, nicht einfach den Root herunterzufahren und das Licht auszuschalten... Und denoch will ich den Server nicht aufgeben, immerhin stecken inzwischen weit mehr als 10 Jahres meiner Lebenszeit in ihm.

    Ich versuche, dieser Lage wieder Herr zu werden, allerdings kann und werde ich hier keine Versprechungen machen, wann der Server wieder online geht. Fakt ist, solange der Server nicht wieder zumindest stabil läuft, werde ich ihn nicht wieder dauerhaft hochfahren.

    Ich werde den Server im Moment immer mal wieder unangekündigt zu Testzwecken starten und stoppen. Theoretisch kann sich jeder in der Zeit verbinden, ich werde es auch niemandem verbieten... Rechnet aber vorerst nicht damit, dass er wirklich läuft. ^^

    Soviel zu meinen Gedanken im Moment, soviel zum Stand des Servers... und hier nun noch...


    ...Die Changes der Wartung:

    Die Wartung wurde ausgeführt und alle Systeme arbeiten ... bis auf weiteres nicht mehr. Und hier die Änderungen:

    • Update des Servers auf den aktuellen Entwicklungsstand (Changes)
    • Clientupdate auf kRO / ragRE 30.06.23
    • Backup der Datenbanken
    • Einige interne (Sicherheits-) Updates / Fixes
    • Start der Ranking Season 40

    Mainserver:

    • Some monster chat fixes:
      -chats should now be working. -monster skills will only trigger their text messages if they're successful.
    • Added mob_classchange.txt since SA_CLASSCHANGE was using mob_boss.txt monsters instead of the correct ones.
    • Some updates in summoning items files.
    • Minor adjustment that makes clones die in a smoother manner (rather than standing still after death and disappearing in a small delay they now display a dead sprite and disappear a few seconds afterwards)
    • Monster HP bars will now use the correct packet.
      -Main support was already there, I forgot to make use of it...
      -Added missing packet_db entry for monster HP bars.
    • When a monster is killed by a assist of yours it now updates quests (homunculus, mercenary, elemental).
    • Fixed taekwon mission not to count kills for when you kill a monster's fake version (e.g. shinobi under that rebirth spell)
      -- avoids exploit.
    • Some optimizing & fixing:
      -Removed a unused #define.
      -Delayed clearunit now makes use of the ERS which is quite convenient for it speeds up due to the previous amount of mallocs that function would spend.
      -Added extra debug information to the ERS system, now upon allocation you give it a const, human-readable, name.
      -Added support for options in the ERS system to save multiple/redudant processing in battle_delayed_damage and clif_clearunit_delayed and perhaps also in the future.
      -Fixed some items.
    • Updated list of mvps used for cp-ranking & bonus drops.
      -Removed all minibosses & added all missing mvps.
    • Fixed ZC_GUILD_INFO3 packet
      -This fixes the castle display of the guild window.

    Wartung.png

    Am Freitag, den 14.07.2023 bis Sonntag, den 16.07.2023 werde ich unsere nächste monatliche Wartung ausführen.
    Während diesen Arbeiten wird der Server planmäßig 1x neu gestartet und ist für ca. 20 Minuten nicht erreichbar. Dieser Reboot wird Sonntag Nachmittag/Abend stattfinden. Geplant ist unter anderem folgendes:

    • Update des Servers auf den aktuellen Entwicklungsstand
    • Clientupdate auf kRO 30.06.23
    • Backup der Datenbanken
    • Einige interne (Sicherheits-) Updates / Fixes
    • Start der Ranking Season 40
    • Einige Updates der Deutsch- Übersetzung
    • Vorbereitungen für die Monster Arena

    Mainserver:

    • Ice Wall should now block mobs properly.
    • Fixed soul drain visual effect not being displayed to mobs.
    • Mobs can now "drop" pet eggs.
    • Some misc. fixing & cleaning.
      -Reduced some scopes.
      -Reading the itemDB now checks for extra columns.
    • Switched to Mersenne Twister MT19937 as random number generator instead of standard `rand()` function.
      -It also fixes issues caused by RAND_MAX being only 32k in Windows systems.
    • Re-added missing warp to prontera castle.
    • Replaced some magic numbers related to castle guardians with `MAX_GUARDIANS`.
    • Guild Castle code cleanup:
      -removed `MAX_GUILDCASTLE` limit
      -char-server now caches guild castles in `DBMap`
      -improved guild castle SQL queries to support non-default values of `MAX_GUARDIANS`
      -disallowed declaring guild castles on maps that are on other map-servers
      -map-server now requests data for all guild castles from char-server on initial connect
      -removed ''guildcastleinfo events'' as they were esentially duplicated ''OnAgitInit''
      -optimized castle data load packets
      -Replaced manual counting of castles occupied by a guild with `guild_checkcastles()` calls.
      -Merged guild_castle source files into guild files.
      -Updated build-files, also added episode source files to make-lists.
      -all changes to guild castle data are now handled first by map-server and only sent to char-server for saving
      --ensured that changes made to guild castle during char-server disconnection time will be resent on reconnect,
    • Fixed mob rebirth skill for newer clients.
    • Clones with cloaking skill are no longer "invincible".
    • Battleground guardians will now follow nearby allies when no foes are in range.

    Mainserver:

    • Removed /SAFESEH option from all MSVC** projects.
    • Modified @cleanmap to properly clean the entire map and added @cleanarea to clean an specified area.
    • Some updates to const.txt file
      -Corrected RC_ constants
      --This should also fix some item bonusses.
      -Added C_ constants for some colors.
    • Added official way to drop MVP rewards (always starts from first slot).
    • adelay and amotion values of monsters will now be capped on db-loading.
    • Fixed clones so that they only cast skills according to the data passed from it's player source (e.g. your clone can't cast double straffing if it isn't wearing a bow).
    • Added support for CELL_CHKICEWALL checks.
      -This fixes a item dropping over a ice-wall-occupied cell is no longer lost/deleted.
      -Also fixes Ice Walls finally are able to stop mobs chasing caster, and they now act as walls meaning mobs will not turn around to attack you unless they were already chasing you.
    • Minor performance improvement. Server no longer wastes processing time creating the awfully long spawn packet when there is nobody in the map it is being spawned in (for mobs & npcs).
      -This also makes server boot faster.

    Mainserver:

    • Disabled some unused code in itemdb.c
      -MAX_ITEMID & the itemdb_array are not used anymore.
      -The item databases is using the DBMap implementation which is dynamic.
    • Fixed zeny transactions for negative amounts.
      -Also updated .zeny to send a message when succed.
    • Temporary bugfix for getusersname script command where various 'next' buttons would pop
      -for now let's display everything in one single "page";
    • Fixed something related to sc_end command:
      -Made use of the "new" flag 3 of status_change_clear to include some status which shouldn't be removed by sc_end script command.
    • Some misc cleaning/fixing.
      -Removed deprecated memory manager macros.
      -disabled unused grf_shuffle_enc function.
    • Preventing clone commands if player is dead (for slave and evil clone).

    Die Wartung wurde ausgeführt und alle Systeme arbeiten wieder normal. Und hier die Änderungen:

    • Update des Servers auf den aktuellen Entwicklungsstand (Changes)
    • Clientupdate auf kRO / ragRE 31.05.23
    • Backup der Datenbanken
    • Einige interne (Sicherheits-) Updates / Fixes
    • Einige Fixes an der Rockridge Mine
    • Die Toplisten im Control Panel sind nun nurnoch eingeloggt sichtbar
    • Vote-Links auf der Homepage wieder aktiviert

    Mainserver:

    • Fixed SC_MAGICMUSHROOM shouldn't cast skills if sit
    • Replaced some hardcoded mobids by enum
    • Added mob_is_treasure definition for faster search
    • Some cleaning.
    • Enhanced DBMap implementation to allow storing integer type data in addition to void pointers.
      -Added enum for data: `int`, `unsigned int`, `int64` and `void*`
      -Replaced generic `void*` data with `DBData` struct to hold `int`, `unsigned int`, `int64` or `void*` (member of `DBNode`)
      -Added `db_i2data`, `db_ui2data` and `db_ptr2data` functions to cast from `int`/`uint`/`int64`/`void*` to `DBData` (used in `DBMap::put()`)
      -Added `db_data2i`, `db_data2ui` and `db_data2ptr` functions to get `int`/`uint`/`int64`/`void*` from `DBData`
      -Enabled statistics for new functions in `db_stats` struct
      -`DBCreateData` functions (used in `DBMap::ensure()`) now return `DBData` instead of `void*`
      -`DBApply` functions (used in `DBMap::foreach()` and `DBMap::destroy()`) now take `DBData*` as a parameter instead of `void*`
      -`DBMatcher` functions (used in `DBMap::getall()`) now take `DBData` as a parameter instead of `void*`
      -`DBReleaser` functions now take `DBData` as parameter instead of `void*`
      -Default releasers release data if it is `void*` (`DB_DATA_PTR`) type
      -`DBIterator` functions: `first()`, `last()`, `next()` and `prev()` now return `DBData*` instead of `void*`
      -`DBIterator::remove()` now returns `int` (1 if node was found and removed, 0 otherwise) instead of `void*` and takes an extra `DBData*` parameter for the data of removed entry
      -`DBMap::get()` and `DBMap::ensure()` now return `DBData*` instead of `void*`
      -`DBMap::remove()` and `DBMap::put()` now return `int` (1 if node already existed, 0 otherwise) instead of `void*` and take an extra `DBData*` parameter for the data of removed entry
      -`DBMap::put()` now takes `DBData` as parameter instead of `void*`
      -`DBMap::getall()` now puts data into `DBData**` buffer instead of `void**` buffer
      -Updated macros
      -Updated `DBMap` documentation.
      -Updated rest of code to reflect `DBMap` changes (mostly required signature changes of `DBCreateData` and `DBApply` functions).
      -Fixed a bug where `DBMap::put()` would return data of a deleted entry.
      -Removed some unnecessary pointer casts.
      -Increased `showmsg.c` static buffer size to fit entire DBMap stats report.
      -Numeric global variables (mapreg) now utilize `DBMap`'s ability to store integer-type data.
      -replaced some `DBMap` function calls with macros.
      -Updated the script engine to make use of the DBMap* structure for storing variables
    • Enforced all zeny transactions to use pc_payzeny and pc_getzeny handlers (auto log and clif).
    • Picklog improvements:
      -now it is finally possible to log every item / zeny players gain or lose
      -new log type: `X` for all other items transactions that don't fall into another category
      -it also fixes items being logged as picked up/gained by player when in fact they were dropped on the ground due to full inventory
    • Added initial support for direct variable assignment (allows assigning values to variables without the use of 'set')
    • Added mercenary and elemental objects support to getmapxy.
    • Fixed 'nude' script command to remove any part of equip.
    • Modified script command 'donpcevent'.
      -now returns 1 when successful, 0 when fails.
      -now shows a debug message on the console when no events are triggered.
    • When a menu supersedes the client's maximum length it is truncated and a warning is displayed on console.
    • getd now works as a parameter for query_sql
    • Fixed pvp/gvg mapflag handling by setmapflag/removemapflag script commands.
    • Fixed various quest-related script commands to fix crashes caused of null pointers (sd).
    • Added missing COWRAIDERS1, COWRAIDERS2, COWRAIDERS3 and MECHASPIDER drops.

    Wartung.png

    Am Freitag, den 02.06.2023 bis Sonntag, den 04.06.2023 werde ich unsere nächste monatliche Wartung ausführen.
    Während diesen Arbeiten wird der Server planmäßig 1x neu gestartet und ist für ca. 20 Minuten nicht erreichbar. Dieser Reboot wird Sonntag Nachmittag/Abend stattfinden. Geplant ist unter anderem folgendes:

    • Update des Servers auf den aktuellen Entwicklungsstand
    • Clientupdate auf kRO / ragRE 31.05.23
    • Backup der Datenbanken
    • Einige interne (Sicherheits-) Updates / Fixes
    • Einige Fixes an der Rockridge Mine
    • Einige Itemfixes
    • Einige (interne) Updates am Control Panel

    Am Mittwoch, den 31.05.2023, werden wir in der Zeit zwischen 22:00 Uhr und 08:00 Uhr des folgenden Tages interne Wartungsarbeiten durchführen. Die Wartung des Servers wird vermutlich nur wenige Stunden dauern, könnte aber in Ausnahmefällen den kompletten Zeitraum in Anspruch nehmen.

    Auf dem Wirtssystem des Servers werden wir die Software aktualisieren. Die Konfiguration des Servers selbst wird dadurch nicht verändert.

    Das Wirtssystem und somit auch der Server werden im Rahmen der Wartung neu gestartet.

    Selbstverständlich werden wir die Ausfallzeit des Servers während der Wartungsarbeiten so gering wie möglich halten.

    Vielen Dank für euer Verständnis.