2024-10-03

Shoutbox

  • Yuno ist ab sofort wieder zugänglich, bitte patchen ^^

    21:01
  • Ich werd verrückt das is ja sau cool. Danke

    16:08
  • dann geh mal in Control Panel und dort dann auf Characters. danach Character auswählen und auf reset potion klicken

    14:09
  • Man könnte sagen meine Poppel kleben in Yuno fest... :D

    11:20
  • Gast#6311

    2 meiner chars hängen in yuno wegen c3dworldress unsupported error :(

    10:05
  • Gast#6311

    oh mann ... ja habs selbst auch rausgefunden... man muss weiblich sein. Ich bin aber genderfluid!.... wie unfair

    10:03
  • Kann ich dir so ohne weitere Infos auch nicht sagen, vermutlich erfüllst du irgend eine Voraussetzung nicht... Ist der Char weiblich? ^^

    13:38
  • Gast#25a6

    Warum kann man Ribbon mit Slot nicht anziehen?

    12:18
  • Denkt dran, die Abstimmung endet morgen Abend: Dauerhafte Änderung der Rates

    22:07
  • Läuft wieder ^^

    15:30
  • und das halloween event ist dann auch vorbei? xD

    14:29
  • Gab ne ziemlich chaotisch angekündigte Hoster- Wartung... Mehr dazu später nochmal, nur soviel: Server läuft wieder und wir haben ein beachtliches Hardware- Upgrade bekommen xD

    14:06
  • Failed to connect to Server

    09:02
  • Also grundsätzlich sollten alle Skills funktionieren. Ein paar Skills sind ggf. nicht up-to-date. Wenn ein Skill tatsächlich nicht funktioniert, sollte dies irgendwo hier im Forum als Bug Report erscheinen und wird entsprechend fixed.
    Also nein, eine Liste gibt es da nicht ^^

    21:19
  • Servus :D, mich hats nach ein paar Jahren pause auch mal wieder die RO Nostalgie gepackt. Verstehe ich das richtig das aufgrund des Software wechsels einnige 3rd job skills noch nicht funktionieren? falls ja gibts zufällig irgendwo ne Liste?

    21:15
  • 👍😁

    01:48
  • @PapaMiki dir natürlich auch vielen Dank für die Review! :kitty:

    21:14
  • Das ist so nicht gedacht mit den Wünschen. Die sollen ja genau während der Wartung ingame geäußert werden. ^^

    21:13
  • Ist das noch der Fall? also mein Yo-Yo im loyal Status macht gar nichts. 😄

    11:19
  • Ich persönlich hätte gerne die choco Entwicklung vom Yo-Yo. Was mir auch noch auffiel damals vor 15 Jahren haben die pets im loyal Status entweder im Kampf eingegriffen mit melee Attack oder der Yo-Yo war looter ist ja hinfällig mit autoloot.

    11:17
  • Falls es zeitlich möglich ist wäre es auch cool wenn die pet Entwicklungen bzw. allgemein gewisse pets implementiert werden würden. Manche von uns wünschen sich ninetail tarming von den Peach trees zu implementieren und die Weiterentwicklungen bis zur Moonlight.

    11:17
  • Bezüglich der Wünsche und Server Updates. Ich denke da wäre ein treat nicht schlecht. Sry falls ich mich falsch ausdrücke bin old school. 🤣 Natürlich die Skill Bugs sind wahrscheinlich für die meisten am wichtigsten.

    11:16
  • Mik

    Dachte mir ich tu was gutes nach den server crashes xD

    07:57
  • Mik

    Gern, hoffe es passt so :)

    07:56
  • Vielen Dank für deine Review auf RateMyServer, MikMuk! :no1:

    20:29
    • Neu
    • Offizieller Beitrag

    Da der Server heute wegen einer Hoster- Wartung (die relativ kurzfristig final angekündigt war) längere Zeit offline war, habe ich die Gelegenheit mal wieder genutzt, um ein paar bereits fertige Updates zu übernehmen:

    Mainserver:

    • Autobonus fixes:
      -Autobonus now works with combined positions rather than just a single position
      -Autobonus should now also work with all equipment slots instead of just the first 15
      -This does NOT fix problems with multiple auto-bonuses activating at the same time
      -Fixed "Autocast on magic hit" having its chance halved
    • Monsters will now stop instantly if their target is completely non-existent
      -This is mainly for looters that had their loot taken
      -Hide and most other situations still use the configuration setting monster_chase_refresh
    • Fixed NPC_STONESKIN, NPC_ANTIMAGIC, NPC_MAGICMIRROR
      -Using the skills will now be 100% successful (can't be resisted)
      -Fixed skills not working for players (e.g. Ulfhedinn, Mithril Magic Cape, Platinum Shield)
      -Fixed level 5 and 10 not working at all
      -NPC_STONESKIN and NPC_ANTIMAGIC will no longer change DEF/MDEF, instead they will increase/reduce physical/magical damage percentually, this IS official behavior
    • Fixed up the damage code in regards of damage against plants
      -Rewrote DAMAGE_DIV_FIX so that it rounds damage down when number of hits is negative (damage split on hits)
      -Created a function battle_apply_div_fix that does not only call DAMAGE_DIV_FIX but also makes sure that damage can only become 0 when the custom config setting skill_min_damage is not set for the current skill type
      -skill_min_damage is now 0 by default (official: all types can fail against plants as long as skills have negative number of hits), if set, all skills will deal as much damage as hits
      -Restructured and renamed function now known as "is_infinite_defense" that will work for all 3 damage types and returns if damage is infinite for the current situation, it will now also properly consider all "MD_IGNORE" modes
      -Fixed the order of processing of all 3 skill types in regards of plant damage: first all calculations are done, then plant damage is applied and then DAMAGE_DIV_FIX is applied
      -Sonic Blow and Rapid Shower are now skills with negative number of hits (i.e. they can't hit plants officially)
      -Traps can no longer ignore plant mode (only way to damage plant more is via status changes)
      -Final Strike is now able to hit plants (deals 1 HP damage)
      -When left-hand-wielding, you will now always deal 2 damage to plants per attack, regardless of whether double attack triggers or you don't even have a weapon in the right hand
      -There will no longer be backhand damage to plants (Katar)
    • Land Mine is now a single target skill, the trap still triggers in a 3x3 area, but will only hit the first target that touches it
    • Improved SC_SIGHTBLASTER structure slightly
    • 1st Transcendent Spirit will now work as on official servers
      -The max total stat that is granted by the skill is now BaseLevel-10 with a maximum of 50 instead of always 50
      -It will now work as Marionette Control and calculate the bonus at cast time rather than overwrite all existing bonuses
      -Agi Up and Blessing will now cancel the soul link
    • Fixed various problems that caused position lags on the client
      -Added a define ACTIVEPATHSEARCH in mob.c; if active (default and official), monsters will only grab targets if the walk path to the target is shorter or equal their search range; search range depends on whether the monster is moving or not
      - (range2 for standing monsters and range3 for walking monsters)
      -Fixed a bug that made monsters display "irregular movement with position lag" continuously when a status change ended that changed their walk speed
      -If the path search fails while a unit is already moving, we will now issue of fixpos packet so that the unit does not only stop moving on the server, but also on the client
    • Some item updates.
      -Fixed some item bonusses.
      -Added some missing items.
    • ALL_REVERSEORCISH
      -Added full support for this skill.
    • A little cleanup for Pets
      -Separated damage value for petskillattack2 to its own var 'damage', that previously use 'lv' var to store the value.
      -Added validation for pet script commands
      --Skill for petskillattack, petskillattack2, & petskillsupport
      --SC range for petrecovery.
    • Fixed another potential map crash.
      -SC_EQC & SC_CBC shouldn't be saved on logout.
    • Devotion, Defender, Magnificat and Sitting fixes
      -A devoted player will now get the full 5%+15%*level damage reduction of Defender.
      -Magnificat will no longer increase HP regen.
      -Sitting will now always double the regeneration speed instead of just adding 100% to the regen bonus (i.e. Magnificat + Sitting = quadruple SP regen instead of triple).
    • Homunculus skill fails will now be displayed correctly.
    • +20 Foods are no longer dispelled or removed by death.
    • Added 'bonus3 bHPVanishRaceRate,r,n,x' and 'bonus3 bSPVanishRaceRate,r,n,x'
      -This also fixed Velum item bonusses.
    • Corrected documentation about 'bHPVanishRate' and 'bSPVanishRate', rate should be n/100%, 10000 for 100%
    • 'bHPVanishRate' and 'bSPVanishRate' applied regardless the target's Race and map (before, if target is player bHPVanishRate only works in PVP/GVG maps)
    • Removed Kaahi timer system
      -Kaahi will now heal BEFORE the damage is dealt
      -Heals will no longer get lost due to timer system
      -Decreased Kaahi duration 1800->350 seconds
    • Added a check to make sure script has data before trying to free null values.
    • Corrected damage calculation of Dragon Breath skills.
    • Added missing monster transformation bonuses & fixed others.
    • Updated setunitdata to recalculate the object's information and update the client immediately.
    • For setunitdata, map name can also be passed in as a valid value instead of map ID.
      -Also added support for some missing values.
    • Added mapid2name script command.
    • Added status_set_maxhp and status_set_maxsp functions.
    • Corrected HP/SP values for Ninja & Gunslinger jobs.

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