2024-10-03

Shoutbox

  • ja genau, ich wollte jetzt nich deswegen ein neues Thema anfangen und erstmal hier anfragen sozusagen ^^

    15:16
  • die monster haben alle irwie ein "linksdrall" nach unten

    14:32
  • glaube das wurde sogar schon reportet

    14:32
  • Wenn zu viele Dort sind, hat man fast keine möglichkeit mehr sie zu killen und somit die Horde zu lösen.

    20:11
  • Klar, spawnen sicher auch immer welche an Ecken wo man vllt nicht viel killt, aber komisch das es immer die selben Ecken sind. Gerade bei großflächigen Maps ist das sehr gut zu beobachten. In Payon Dungeon 5 sammlen sie sich auch innerhalb der Mauern jeweils links unten in der Ecke.

    20:11
  • Mal ne Frage, ist es normal das alle Mobs das gleiche Bewegungsmuster haben? Egal auf welcher Map ich unterwegs bin, alle monster sammeln sich immer unten links in der Ecke.

    20:11
  • Also den Falcon kannst du beim Rental NPC in Brasilis bekommen und die Wolf Flute kannst du beim Tool Dealer in Brasilis kaufen. ^^

    17:06
  • Huhu, habe gelesen, dass seit 2018 ein Falcon und Wolf Whistle Trader implementiert sind. Finde den NPC leider nicht - kann mir da jemand helfen? Danke

    00:55
  • Ich werde heute Abend einen außerplanmäßigen Reboot machen, um die Instanzen zu fixen. Geplant ist das gegen 18 Uhr... ^^

    13:34
  • Habt ihr zufällig versucht, nen char über den char-select zu löschen? Wenn ja, kann das die Ursache sein... Bitte per pn bei mir melden mit nem Char- oder Accountnamen.

    12:02
  • ja ich habe das Selbe Problem bekomme meine Char´s auf normalen Server nicht mehr angezeigt auf dem "old" geht es...

    00:07
  • Gast#0342

    nicht angezeigt als hätte ich keine -_-

    00:01
  • Gast#0342

    Servus kann mich zwar anmelden bekomme aber meine Chars

    00:01
  • Vielen Dank für deine Review auf RateMyServer, DarkSeraX! :kitty:

    19:45
  • Am einfachsten ist es, wenn du deinen Virenscanner aus dem Client- Verzeichmis aussperrst. Das sind alles Falschmeldungen, vorausgesetzt du hast den Client hier heruntergeladen.

    18:45
  • Kann man leider nicht viel gegen machen, ich kann nen P-Server Client schlecht von MS zertifizieren lassen ^^"

    18:43
  • Gast#d82d

    windows verhinder installation, virus da virus hier

    16:48
  • Schreib sie im Discord an, da ist sie in der Regel erreichbar. ^^

    13:52
  • okay. Hab noch einen Vorrat von 25k jeweils. Sollte erstmal reichen. Gibts ne Möglichkeit mal mit GM Sakura zu reden? wollte sie was fragen

    11:06
  • Im Moment leider nicht, da GM Sakura aktuell zu nichts kommt...

    12:31
  • Sorry, hatte vergessen mich einzuloggen und komischerweise schickt der Browser die Nachricht mehrfach ab..

    11:46
  • Gast#61d5

    Gibts noch den Schwarzmarkt-Dealer (hieß doch so oder?) :D Den, wo man die Mysterious PET Bottles und Watermelon Juices kaufen konnte

    11:43
  • Hey, wb, freut mich =)

    22:02
  • :sry: den Text unten habe ich versehentlich 2nal verfasst

    14:46
  • Gast#d45e

    Hey, ist ja richtig geil das es euch noch gibt! Das letzte Mal war ich 2018 hier und in der Zwischenzeit habe ich geheiratet und 2 Kinder bekommen. Bin zufällig über meine alten Lesezeichen wieder auf Euch gestoßen und werde später wahrscheinlich auch mal wieder den Clienten Laden. 😀

    14:40
    • Offizieller Beitrag

    Da der Server heute wegen einer Hoster- Wartung (die relativ kurzfristig final angekündigt war) längere Zeit offline war, habe ich die Gelegenheit mal wieder genutzt, um ein paar bereits fertige Updates zu übernehmen:

    Mainserver:

    • Autobonus fixes:
      -Autobonus now works with combined positions rather than just a single position
      -Autobonus should now also work with all equipment slots instead of just the first 15
      -This does NOT fix problems with multiple auto-bonuses activating at the same time
      -Fixed "Autocast on magic hit" having its chance halved
    • Monsters will now stop instantly if their target is completely non-existent
      -This is mainly for looters that had their loot taken
      -Hide and most other situations still use the configuration setting monster_chase_refresh
    • Fixed NPC_STONESKIN, NPC_ANTIMAGIC, NPC_MAGICMIRROR
      -Using the skills will now be 100% successful (can't be resisted)
      -Fixed skills not working for players (e.g. Ulfhedinn, Mithril Magic Cape, Platinum Shield)
      -Fixed level 5 and 10 not working at all
      -NPC_STONESKIN and NPC_ANTIMAGIC will no longer change DEF/MDEF, instead they will increase/reduce physical/magical damage percentually, this IS official behavior
    • Fixed up the damage code in regards of damage against plants
      -Rewrote DAMAGE_DIV_FIX so that it rounds damage down when number of hits is negative (damage split on hits)
      -Created a function battle_apply_div_fix that does not only call DAMAGE_DIV_FIX but also makes sure that damage can only become 0 when the custom config setting skill_min_damage is not set for the current skill type
      -skill_min_damage is now 0 by default (official: all types can fail against plants as long as skills have negative number of hits), if set, all skills will deal as much damage as hits
      -Restructured and renamed function now known as "is_infinite_defense" that will work for all 3 damage types and returns if damage is infinite for the current situation, it will now also properly consider all "MD_IGNORE" modes
      -Fixed the order of processing of all 3 skill types in regards of plant damage: first all calculations are done, then plant damage is applied and then DAMAGE_DIV_FIX is applied
      -Sonic Blow and Rapid Shower are now skills with negative number of hits (i.e. they can't hit plants officially)
      -Traps can no longer ignore plant mode (only way to damage plant more is via status changes)
      -Final Strike is now able to hit plants (deals 1 HP damage)
      -When left-hand-wielding, you will now always deal 2 damage to plants per attack, regardless of whether double attack triggers or you don't even have a weapon in the right hand
      -There will no longer be backhand damage to plants (Katar)
    • Land Mine is now a single target skill, the trap still triggers in a 3x3 area, but will only hit the first target that touches it
    • Improved SC_SIGHTBLASTER structure slightly
    • 1st Transcendent Spirit will now work as on official servers
      -The max total stat that is granted by the skill is now BaseLevel-10 with a maximum of 50 instead of always 50
      -It will now work as Marionette Control and calculate the bonus at cast time rather than overwrite all existing bonuses
      -Agi Up and Blessing will now cancel the soul link
    • Fixed various problems that caused position lags on the client
      -Added a define ACTIVEPATHSEARCH in mob.c; if active (default and official), monsters will only grab targets if the walk path to the target is shorter or equal their search range; search range depends on whether the monster is moving or not
      - (range2 for standing monsters and range3 for walking monsters)
      -Fixed a bug that made monsters display "irregular movement with position lag" continuously when a status change ended that changed their walk speed
      -If the path search fails while a unit is already moving, we will now issue of fixpos packet so that the unit does not only stop moving on the server, but also on the client
    • Some item updates.
      -Fixed some item bonusses.
      -Added some missing items.
    • ALL_REVERSEORCISH
      -Added full support for this skill.
    • A little cleanup for Pets
      -Separated damage value for petskillattack2 to its own var 'damage', that previously use 'lv' var to store the value.
      -Added validation for pet script commands
      --Skill for petskillattack, petskillattack2, & petskillsupport
      --SC range for petrecovery.
    • Fixed another potential map crash.
      -SC_EQC & SC_CBC shouldn't be saved on logout.
    • Devotion, Defender, Magnificat and Sitting fixes
      -A devoted player will now get the full 5%+15%*level damage reduction of Defender.
      -Magnificat will no longer increase HP regen.
      -Sitting will now always double the regeneration speed instead of just adding 100% to the regen bonus (i.e. Magnificat + Sitting = quadruple SP regen instead of triple).
    • Homunculus skill fails will now be displayed correctly.
    • +20 Foods are no longer dispelled or removed by death.
    • Added 'bonus3 bHPVanishRaceRate,r,n,x' and 'bonus3 bSPVanishRaceRate,r,n,x'
      -This also fixed Velum item bonusses.
    • Corrected documentation about 'bHPVanishRate' and 'bSPVanishRate', rate should be n/100%, 10000 for 100%
    • 'bHPVanishRate' and 'bSPVanishRate' applied regardless the target's Race and map (before, if target is player bHPVanishRate only works in PVP/GVG maps)
    • Removed Kaahi timer system
      -Kaahi will now heal BEFORE the damage is dealt
      -Heals will no longer get lost due to timer system
      -Decreased Kaahi duration 1800->350 seconds
    • Added a check to make sure script has data before trying to free null values.
    • Corrected damage calculation of Dragon Breath skills.
    • Added missing monster transformation bonuses & fixed others.
    • Updated setunitdata to recalculate the object's information and update the client immediately.
    • For setunitdata, map name can also be passed in as a valid value instead of map ID.
      -Also added support for some missing values.
    • Added mapid2name script command.
    • Added status_set_maxhp and status_set_maxsp functions.
    • Corrected HP/SP values for Ninja & Gunslinger jobs.
  • 15peaces 12. November 2024 um 21:40

    Hat das Thema geschlossen.

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