2024-11-03

Shoutbox

  • ja genau, ich wollte jetzt nich deswegen ein neues Thema anfangen und erstmal hier anfragen sozusagen ^^

    15:16
  • die monster haben alle irwie ein "linksdrall" nach unten

    14:32
  • glaube das wurde sogar schon reportet

    14:32
  • Wenn zu viele Dort sind, hat man fast keine möglichkeit mehr sie zu killen und somit die Horde zu lösen.

    20:11
  • Klar, spawnen sicher auch immer welche an Ecken wo man vllt nicht viel killt, aber komisch das es immer die selben Ecken sind. Gerade bei großflächigen Maps ist das sehr gut zu beobachten. In Payon Dungeon 5 sammlen sie sich auch innerhalb der Mauern jeweils links unten in der Ecke.

    20:11
  • Mal ne Frage, ist es normal das alle Mobs das gleiche Bewegungsmuster haben? Egal auf welcher Map ich unterwegs bin, alle monster sammeln sich immer unten links in der Ecke.

    20:11
  • Also den Falcon kannst du beim Rental NPC in Brasilis bekommen und die Wolf Flute kannst du beim Tool Dealer in Brasilis kaufen. ^^

    17:06
  • Huhu, habe gelesen, dass seit 2018 ein Falcon und Wolf Whistle Trader implementiert sind. Finde den NPC leider nicht - kann mir da jemand helfen? Danke

    00:55
  • Ich werde heute Abend einen außerplanmäßigen Reboot machen, um die Instanzen zu fixen. Geplant ist das gegen 18 Uhr... ^^

    13:34
  • Habt ihr zufällig versucht, nen char über den char-select zu löschen? Wenn ja, kann das die Ursache sein... Bitte per pn bei mir melden mit nem Char- oder Accountnamen.

    12:02
  • ja ich habe das Selbe Problem bekomme meine Char´s auf normalen Server nicht mehr angezeigt auf dem "old" geht es...

    00:07
  • Gast#0342

    nicht angezeigt als hätte ich keine -_-

    00:01
  • Gast#0342

    Servus kann mich zwar anmelden bekomme aber meine Chars

    00:01
  • Vielen Dank für deine Review auf RateMyServer, DarkSeraX! :kitty:

    19:45
  • Am einfachsten ist es, wenn du deinen Virenscanner aus dem Client- Verzeichmis aussperrst. Das sind alles Falschmeldungen, vorausgesetzt du hast den Client hier heruntergeladen.

    18:45
  • Kann man leider nicht viel gegen machen, ich kann nen P-Server Client schlecht von MS zertifizieren lassen ^^"

    18:43
  • Gast#d82d

    windows verhinder installation, virus da virus hier

    16:48
  • Schreib sie im Discord an, da ist sie in der Regel erreichbar. ^^

    13:52
  • okay. Hab noch einen Vorrat von 25k jeweils. Sollte erstmal reichen. Gibts ne Möglichkeit mal mit GM Sakura zu reden? wollte sie was fragen

    11:06
  • Im Moment leider nicht, da GM Sakura aktuell zu nichts kommt...

    12:31
  • Sorry, hatte vergessen mich einzuloggen und komischerweise schickt der Browser die Nachricht mehrfach ab..

    11:46
  • Gast#61d5

    Gibts noch den Schwarzmarkt-Dealer (hieß doch so oder?) :D Den, wo man die Mysterious PET Bottles und Watermelon Juices kaufen konnte

    11:43
  • Hey, wb, freut mich =)

    22:02
  • :sry: den Text unten habe ich versehentlich 2nal verfasst

    14:46
  • Gast#d45e

    Hey, ist ja richtig geil das es euch noch gibt! Das letzte Mal war ich 2018 hier und in der Zwischenzeit habe ich geheiratet und 2 Kinder bekommen. Bin zufällig über meine alten Lesezeichen wieder auf Euch gestoßen und werde später wahrscheinlich auch mal wieder den Clienten Laden. 😀

    14:40
    • Offizieller Beitrag

    Mainserver:

    • Some misc fixes, cleaning & optimisations.
    • Added support for a 'force drop' flag(4) for map_addflooritem and applied it appropriately.
    • 'getmonsterinfo' command no longer outputs an error when the supplied mob doesn't exist.
    • Fixed statpoint table
      -Updated to latest official version for lvl 175+.
    • Fixed an issue with attack_attr_none setting that caused huge number of card effects to be nullified on monsters.
    • Set player's state, 'monster_ignore' when autotrade.
    • Fixed a potential map server crash when attacking traps.
    • Fixed a problem that sometimes randomly a status change was removed on logout although it shouldn't
    • Blacksmith skill updates
      -Power-Thrust will no longer affects players that don't have a weapon equipped
      -If weapon requirements on Adrenaline Rush or Power-Thrust are not met, the target will no longer display the buff animation
      -Party members now only gain +5% ATK from Power-Thrust on all skill levels
      -Hilt binding now increases the duration of Adrenaline Rush, Power-Thrust and Power Maximize for all party members as long as the caster has learned it
    • Fixed Sightblaster printing errors to the map server log every time it's not used against a trap.
    • Kaahi is now able to overwrite higher levels.
    • Miracle no longer dispels on death.
    • Scream and Frost Joke
      -The delay until the status change kicks in was increased from 2s to 3s
      -Aftercast delay in was increased from 3s to 4s
      -Duration of Freeze from Frost Joke increased from 10-14s to 30s
    • Hammer Fall, Lex Divina and offensive Status Recovery
      -A delay of 1 second until the status change kicks in was added
      -Hammer Fall will hit the targets that are in the AoE before the delay (so you can't dodge)
      -Offensive Status Recovery's base duration reduced from 30s to 20s and base chance increased to 100%
      -Increased the maximum number of skill timers from 15 to 40 as they are needed for delayed status changes
    • Scream, Frost Joke and Hammer Fall no longer make a target stop
      -Similar behavior to e.g. Ankle Snare against bosses or in WoE
      -If the target was singing/dancing, it will still stop and the song/dance will be canceled
      -Fixed a bug that caused position lag when targets that are still moving but can't move anymore are hit
    • Freeze, Stun, Sleep and Stone behavior
      -These status changes no longer make the target stand up
      -Sleep and Stone (first phase) no longer make the target stop moving/singing/dancing
      -Stone (second phase) will now make the target stop singing/dancing, but only make you stop moving in this one case
      -You can now sit down while in the first phase of Stone
      -You can no longer stand up while having any of these status changes (except first phase of Stone)
      -Stone and Freeze now remove Lex Aeterna
      -For stone this refers to the second phase
    • Ninja Skills fixes:
      -Exploding Dragon, Lightning Jolt and Snowflake Draft are now unit skills
      --They no longer can deal damage on Land Protector
      --They will deal damage instantly, regardless of your ASPD
      -Exploding Dragon now deals 150%+150%*level damage divided by number of hits, it can no longer damage plants
      -Snowflake Draft's freeze base duration is now 2500ms+5000ms*level
      -Watery Evasion now makes non-Ninja enemies stop when they walk on it and are not knock-back immune
    • Added some skills and effects that can reveal hidden traps.
    • Added official status change base durations for Silence and Stone
      -Items, NPC_SILENCEATTACK and NPC_WIDESILENCE and monster Lex Divina use the default silence duration
      -Incubation time for Stone is now subtracted from the Stone duration
      -Incubation time is now 100ms for all Stone skills except Stone Curse (5 seconds)
      -The Stone timer is now more exact and now deal 1% HP damage exactly every 5 seconds, even if it's on the last tick
    • Blaze Shield now properly slows down enemies while still making sure they take all the hits while moving over a fire cell
    • Fixed some skills still having damage delay, even though their source is a unit (BL_SKILL)
    • Sanctuary knock-back is now 2 cells instead of 1 and pushes "away from cell center of each cell", similar to Storm Gust
    • Fix map crash when a monster uses GS_FULLBUSTER.
    • Updated Don't Forget Me ASPD decrease and movement speed formulas.
    • Fixed damage calculation for some skills:
      -RK_DRAGONBREATH, RK_DRAGONBREATH_WATER, NC_SELFDESTRUCTION, KO_HAPPOKUNAI.
    • Sight Blaster will now always be removed on logout
    • Implemented official formula for Gypsy's Kiss / Service For You.
    • Combo skill updates
      -Rewrite & cleaned up skill_combo so it's easier to understand and update
      --Thanks to @rathena
      -Monk updates
      --Default combo delay is now (1000 - 4*AGI - 2*DEX) milliseconds, it will be used when none is specified in the skill_cast_db.txt
      --Fixed DEX increasing combo delay rather than decreasing it
      --Fixed "Triple Attack" not giving any "can act" delay so you were able to use a skill right when it triggered
      --Fixed combo delays of all combo skills (turns out they all use the default in both pre-re and re!)
      --Fixed "Palm Strike" in renewal having cast time rather than cast delay
      --Monk Spirit now reduces the SP cost of all Monk/Champion combo skills to 2 SP
      -Taekwon updates
      --Stances will no longer give you walk delay when they trigger
      --You can still use the Kick after moving as long as it's still within the combo delay
      -Hunter updates
      --Beast Strafing is now a target skill, you can target any brute or insect monster with it regardless of your previous target
      --You no longer need to target a brute or insect monster with Double Strafe for the combo to trigger
      --If the combo triggers you no longer get walk and attack delay (that means you can still use DS continuously)
      --You can still use Beast Strafe after moving as long as it's still within the combo delay
  • 15peaces 10. Dezember 2024 um 22:55

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