2025-02-09

Shoutbox

  • ja genau, ich wollte jetzt nich deswegen ein neues Thema anfangen und erstmal hier anfragen sozusagen ^^

    15:16
  • die monster haben alle irwie ein "linksdrall" nach unten

    14:32
  • glaube das wurde sogar schon reportet

    14:32
  • Wenn zu viele Dort sind, hat man fast keine möglichkeit mehr sie zu killen und somit die Horde zu lösen.

    20:11
  • Klar, spawnen sicher auch immer welche an Ecken wo man vllt nicht viel killt, aber komisch das es immer die selben Ecken sind. Gerade bei großflächigen Maps ist das sehr gut zu beobachten. In Payon Dungeon 5 sammlen sie sich auch innerhalb der Mauern jeweils links unten in der Ecke.

    20:11
  • Mal ne Frage, ist es normal das alle Mobs das gleiche Bewegungsmuster haben? Egal auf welcher Map ich unterwegs bin, alle monster sammeln sich immer unten links in der Ecke.

    20:11
  • Also den Falcon kannst du beim Rental NPC in Brasilis bekommen und die Wolf Flute kannst du beim Tool Dealer in Brasilis kaufen. ^^

    17:06
  • Huhu, habe gelesen, dass seit 2018 ein Falcon und Wolf Whistle Trader implementiert sind. Finde den NPC leider nicht - kann mir da jemand helfen? Danke

    00:55
  • Ich werde heute Abend einen außerplanmäßigen Reboot machen, um die Instanzen zu fixen. Geplant ist das gegen 18 Uhr... ^^

    13:34
  • Habt ihr zufällig versucht, nen char über den char-select zu löschen? Wenn ja, kann das die Ursache sein... Bitte per pn bei mir melden mit nem Char- oder Accountnamen.

    12:02
  • ja ich habe das Selbe Problem bekomme meine Char´s auf normalen Server nicht mehr angezeigt auf dem "old" geht es...

    00:07
  • Gast#0342

    nicht angezeigt als hätte ich keine -_-

    00:01
  • Gast#0342

    Servus kann mich zwar anmelden bekomme aber meine Chars

    00:01
  • Vielen Dank für deine Review auf RateMyServer, DarkSeraX! :kitty:

    19:45
  • Am einfachsten ist es, wenn du deinen Virenscanner aus dem Client- Verzeichmis aussperrst. Das sind alles Falschmeldungen, vorausgesetzt du hast den Client hier heruntergeladen.

    18:45
  • Kann man leider nicht viel gegen machen, ich kann nen P-Server Client schlecht von MS zertifizieren lassen ^^"

    18:43
  • Gast#d82d

    windows verhinder installation, virus da virus hier

    16:48
  • Schreib sie im Discord an, da ist sie in der Regel erreichbar. ^^

    13:52
  • okay. Hab noch einen Vorrat von 25k jeweils. Sollte erstmal reichen. Gibts ne Möglichkeit mal mit GM Sakura zu reden? wollte sie was fragen

    11:06
  • Im Moment leider nicht, da GM Sakura aktuell zu nichts kommt...

    12:31
  • Sorry, hatte vergessen mich einzuloggen und komischerweise schickt der Browser die Nachricht mehrfach ab..

    11:46
  • Gast#61d5

    Gibts noch den Schwarzmarkt-Dealer (hieß doch so oder?) :D Den, wo man die Mysterious PET Bottles und Watermelon Juices kaufen konnte

    11:43
  • Hey, wb, freut mich =)

    22:02
  • :sry: den Text unten habe ich versehentlich 2nal verfasst

    14:46
  • Gast#d45e

    Hey, ist ja richtig geil das es euch noch gibt! Das letzte Mal war ich 2018 hier und in der Zwischenzeit habe ich geheiratet und 2 Kinder bekommen. Bin zufällig über meine alten Lesezeichen wieder auf Euch gestoßen und werde später wahrscheinlich auch mal wieder den Clienten Laden. 😀

    14:40
    • Offizieller Beitrag

    Mainserver:

    • Fixed Dispel
      -Dispell is now usable outside PvP in Duels.
      -Dispell is now usable outside PvP in the caster's party.
    • The following monster level 10 skills now have their official effect
      -Brandish Spear: 5x5 line of damage. 562% damage to all cells.
      -Magnum Break: 9x9 AoE. 600% damage to all cells.
      -Mammonite: 1200% damage.
      -Fireball: 510% damage.
    • When used by monsters, Brandish Spear and Magnum Break now always deal full damage, independent of distance.
    • Fixed PR_REDEMPTIO requirement
      -Only charge the Base EXP.
      -Lost EXP will be displayed.
    • NPC_LICK now has a base chance of 20%*level and a base duration of 5s
    • Excruciating Palm now has a base duration 5s
    • Sightless Mind now has a base duration of 30s
    • Implemented official behavior when attacking icewalls and traps with skills.
      -Skills hitting icewalls and traps: Arrow Shower, Cold Slower, Tornado Kick, Sightless Mind, Meteor Assault, Spread Attack, Throw Huuma, Sightrasher, Sight Blaster, Earth Shaker, Rampage Blaster, Feint Bomb, Magnum Break, Fire Trap,
      - Ice Trap, Cart Revolution, Napalm Vulcan, Triple Attack, Occult Impaction, Throw Spirit Sphere, Asura Strike, Spear Stab, Spiral Pierce, Holy Cross
      -Can target icewalls and traps but have strange behavior: Bowling Bash, Focused Arrow Strike, First Wind
      -Can hit icewalls and traps, but not target traps: Grimtooth, Raging Thrust, Blitz Beat, Napalm Beat, Fireball, Vulcan Arm, Tiger Cannon
      -Can hit icewalls and traps ONLY in PVP: Dragon Breath, Suicidal Destruction, Axe Tornado, Sky Blow
      -Can hit icewalls only: All other single target skills, Counter Slash
      -Can target icewalls but have strange behavior: Brandish Spear, Wind Cutter, Cannon Spear, Flame Launcher
      -Can not hit icewalls and traps: All unit skills, Frost Nova, Comet, Arms Cannon, Fatal Menace, Lion Howling
      -Can destroy traps but not hit icewalls: Claymore Trap
      -When monsters use skills, they hit icewalls and traps and the damage displays, but they will no longer deal actual damage to the icewall or trap
      --Added an option to skill.conf with which you can define which types can damage icewalls and traps, by default it's 1 (player only), if you want to revert to previous behavior, set it to 31 (all)
      -Fixed an issue where traps could not hit icewalls and other traps in PVP
      -Taekwon combos can now trigger on traps
      -Fixed an issue that caused damage to be displayed twice when attacking a trap with certain skills
    • Fixed Talkie Box being triggered by monsters
    • The High Priestess Card from Tarot Card of Fate now removes Chemical Protection (all)
    • Gospel now removes Chemical Protection (all) on the caster
    • status_change_clear_buffs updates.
      -Changed all flag bitmask values to readable constants.
      -Added better support for SCCB_REFRESH (&4) flag.
    • Fixed Eska.
      -Eska no longer changes hard DEF
      -Eska increases soft DEF by a random 0~99 each hit
      -Eska no longer uses a weird timer that doesn't work anyway
      -Fixed the effect of Eska not being removed when the status change ends on monsters
    • Overhaul of the mob mode system
      -This rewrite allows for better adaptation from the Aegis Class and Attribute fields.
      -Slaves are now properly assigned an official slave mode of CanWalk, CanAttack, and NoRandomWalk.
      -Removed extra Boss checks and adjusted others to use their proper functions.
      -Properly implemented Skill Immunity mode to match Aegis.
      -Updated the mob_db and mob_skill_db to match the new mode structure.
    • Cleaned up usage of unit_movepos and GVG/BG map checks on skill.c
    • Some Combo fixes (activation, targeting & more).
      -You no longer need to use combo skills on the enemy that triggered the combo except for Flying Side Kick.
      -Taekwon stances can now activate even when another stance is still active.
      -Sura combos will now target the trigger of the combo if you currently don't have any auto-target
      -Fixed Tumbling sometimes displaying the stance even though it didn't trigger
      -Fixed Tumbling not triggering when suffering the "Burning" status effect
    • Provoke chance and animation fixes
      -The Provoke chance is now 70% + 3%*skill_lv + srcBaseLevel% - tarBaseLevel%
      -When Provoke fails, it will no longer make the caster display any animation
    • Resolved several compile warnings.
    • When using auto spell, it will no longer print error messages to the map-server when no valid skill was selected
      -Note: This needs to be done because the client sends us random IDs if the user simply presses on "Ok" without selecting a skill, so it's technically not an error, but expected behavior that needs to be handled.
    • Implemented the official effect of Vellum Vanish
      -The Vellum Vanish bonus only refers to bHPVanishRaceRate and bSPVanishRaceRate.
      -Vellum Vanish items no longer deal physical damage except on skill usage.
      -Skill usage with Vellum Vanish does not cause vanish.
      -HP and SP Vellum Vanish items do not stack (SP will override HP).
    • Fixed two possible defense overflow exploits.
    • Some item fixes.
      -Fixed Lord_of_Death and Red_Baby_Dragon item effects.
      -Fixed some equip types.
    • Some clean-up.
  • 15peaces 12. März 2025 um 22:30

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