2025-07-13

Shoutbox

  • Ich glaub der Server ist abgeschmiert^^

    21:14
  • Denke nicht. Bei mein Mechanic gibt es da auch kein Unterschied..

    15:46
  • Gast#4537

    Ich habe grade meinen BS gespielt und irgendwie bekomme ich keinen Schadensbonus wenn ich power-thrust aktiviere mache ich etwas falsch?

    08:22
  • Level 10 war anscheind nur bei iRO früher zu erreichen. Nun aber sollte es einfach nur noch veraltet sein.

    14:49
  • Mach ich..

    07:15
  • Keryrubin, macht am besten einen Thread unter Bug Report. Diese Shoutbox hält nicht ewig und die Nachrichten gehen verloren über Zeit

    22:22
  • 2. Die kastrierten 3rd class Skills Espa und Eswhoo gehören auf Stufe 10 und nicht 5 +7. und 3. Lässt sich der AOE Skill Lvl 7 Eswhoo nicht aktivieren Ich schaue ob ich weiteres finde...

    20:08
  • Mehrere Sachen die eine Bereinigung benötigen. 1. Kein Status-Icon für aktivierte Skills (ablaufende Zeit) rechts für Soul Reaper und Soul Collect.

    20:08
  • Die Jobexp sind in dem Range Joblevel- abhängig so wie es aussieht... unter Job 50 gibts keine EXP und dann gestaffelt. ^^

    19:05
  • So schlecht sind die Edenquest ja nun auch nicht.

    16:21
  • Keine Ahnung.. Halte nicht viel von der Edengroup

    16:06
  • Gibt es denn ab Third Class keine Jobexp mehr für die EdenQuest (99-100)?

    15:11
  • Und was genau darf man sich wünschen? :sabber:

    14:34
  • Wünsche für den Adventskalender gerne per PN an mich :)

    23:38
  • Der Skill ist damit nicht "falsch", sondern nur nicht aktuell... ^^"

    11:43
  • Ok thx, dann bin ich erstmal weg bis die Skills alle richtig sind!

    09:40
  • Wenn es reportet wird, damit es nicht vergessen geht, dann sicher

    09:32
  • Wird das in näherer Zukunft berichtigt?

    08:59
  • Jupp. Wir sind noch auf dem Stand von Lvl 5 https://irowiki.org/w/index.php?ti…rch&oldid=48597

    20:56
  • Trap Research geht nur bis 5?

    20:05
  • Ist ein Beschreibungsfehler. Ingame steht die Renewalversion da. Bei uns ist es aber die Prerenewalversion, also die hier: https://irowiki.org/classic/Focused_Arrow_Strike

    17:34
  • Sharp Shooting (1800% ATK) geskillt nur 2950 Damage Output. DS macht (190% ATK) ca. 3000 Damage Output. Was stimmt da nicht?

    16:54
  • Hat dein Virenscanner vielleicht irgend ne Datei gelöscht oder so? Oder gibt es irgend nen Fehler? 😅

    06:50
  • Gast#6c6b

    Also meine Sis und ich wollten uns den server mal angucken, aber ich komm nach dem patcher nich weiter. Sind 8 Leute online aber bei mir öffnet er kein game. XD ich lass das hier mal so stehen weil wir nun bubu machen.

    20:49
  • Hihi ich wollte mal Fragen ob der Server noch aktiv genutzt wird und es noch Deutsche Gilden gibt die einen Neuling aufnehmen würden

    17:47
    • Offizieller Beitrag

    Mainserver:

    • Added pc_can_attack function.
      -Fixed an issue when players couldn't attack they also couldn't talk to NPC with mob view IDs.
    • Fixed some uninitialized/null variable crashes.
    • Removed an uneeded status_calc_pc call in pc_reg_received.
      -It is already done in intif_parse_StorageReceived.
    • Made prevent_logout effect on log-in optional
      -kRO does not prevent players from logging out after connecting to its zone servers.
      -Added a new config "prevent_logout_trigger".
    • Some updates to pc_isUseitem function.
      -It now returns bool values.
      -Novice Fly Wings (12323) now cannot be used in `noteleport` maps.
      -Novice Butterfly Wings (12324) now cannot be used in `noreturn` maps.
      -Removed empty script check for usable items.
      --Usable items that don't have a script will now execute as normal.
      --Before, items that have a special effect with no script were not displaying their effect since the check was stopping any execution.
      -Removed hardcoded checks for SC_ITEMBOOST, SC_EXPBOOST, and SC_JEXPBOOST.
      --Players are able to still consume these items even if the status is already active.
    • Homunculi configuration adjustments to official.
      -Homunculi will no longer autoloot items by default.
      -Homunculi will not Vaporize if their HP is below 80% when the master dies.
      -The battle configuration homunculus_auto_vapor is now a percentage value to allow for further customization.
    • Allows families to share exp as on officials.
    • Changed atcommand follow behavior to continue to follow the target even if the target dies.
    • Fixed enchant items not properly calling the unequip item script.
    • Moved the restricted equipment failure check before the Super Novice Soul Link check.
    • Fixed logging of #CASHPOINTS and #KAFRAPOINTS.
      -#CASHPOINTS and #KAFRAPOINTS now will be logged correctly when used by scripting
      -Fixed a bug where points removed cash as well
      -Small cleanup for pc_paycash and pc_getcash
    • Implemented script command identifyall.
    • Resolved a rare case if a player logs in and the server hasn't fully initialized all of the player's items that the auto-save timer fires off and saves the player with no items.
    • Some updates & fixes to pet system.
      -Added some missing configs.
    • Added setpcblock and getpcblock script commands.
      -'setpcblock' command prevents/allows the player from doing the given type of action.
      -'getpcblock' command return the bit-mask value of the currently enabled block flags.
    • Basic implementation of LapineDdukDdak System.
      -Added one database entry for testing. More to be added as needed...
    • Updated @Item2 command to be able to refine shadow equipment.
    • Fixed reading water level from rsw version 2.2+
    • Modified itemskill() script command to be usable like AEGIS' SkillToMe command.
    • Fixed favorite items to can't be sold to NPCs.
    • Added pre-support for packet CZ_LAPINEUPGRADE_MAKE_ITEM
    • Added support for packet ZC_LAPINEUPGRADE_RESULT
    • Added support for packet ZC_LAPINEUPGRADE_OPEN
    • Multiple SC fixes
      -First and foremost an ancient status_change_timer issue which'd cause a timer deletion error when an status within status_change_timer kills the unit.
      -This commit also fixes some pointer/map-free-block logic.
      -Removed misleading debug code for nonexistent skill unit group when ending SC_DANCING.
    • Fixed a crash in npcshopdelitem script command.
    • Some misc fixes.
    • Add support for rsw formats up to 2.5 for reading water level.
    • Increase the grf filename buffer size.
    • Fix too big shift in socket.c
    • Fixed some item trading restrictions.
    • Add Requiem weapon set
      -Also implemented two item bonuses bMagicAddRace2 and bIgnoreMdefRace2Rate.
    • Fixed bonus4 bAutoSpellOnSkill applied on wrong target.
      -Target is now determined by the AutoSpell, not the caster.
    • Updated Giant Fly Wing behavior
      -Party members should be recalled to their own positions in a 3x3 area around the party leader.
      -Added two missing client messages.
      -Adjusted script command warpparty to support range values.
      -Adjusted script command warpparty to not warp the party leader if "Leader" is passed as the map.
    • Updated Rogue Spirit potion bonus.
      -Added missing 50% HP bonus.
      -Removed extra 50% SP bonus.
      -Cleaned up overall pc_itemheal function calculations.
    • Fixed autobonus.
      -Enabled autobonus to be reactivated.
    • Item bonuses AddEle, AddRace, AddClass, and AddSize now work with shields.
    • Fixed accessory equipping with cards.
      -Accessories that have cards which require specific left/right locations must take priority.
    • Corrected Vellum and Vanish item bonuses
      -Cleaned up the way Vellum damage and Vanish damage are calculated.
      -Implemented bonus3 bSPVanishRate/bHPVanishRate.
      -Updated Mental Destroyer item bonus.
    • Add some missing warp portals of Yuno and Lighthalzen.
    • Fixed a typo in marriage script.
    • Fixed possible exploit in Dokebi Battle Quest.
    • Fixed Old Glastheim instance.
    • Corrected Disarm and Steal Coin formulas.
      -Updated Disarm's strip chance.
      -Updated Steal Coin's steal chance.
      -Updated Steal Coin's zeny amount.
    • Updated PR_STRECOVERY to only cure status effects if defence element is not Undead.
    • CR_SHIELDBOOMERANG; PA_SHIELDCHAIN
      -Removed double calculation of shield refine bonus.
    • CR_SHIELDBOOMERANG; PA_SHIELDCHAIN; LG_SHIELDPRESS; LG_EARTHDRIVE
      -Fixed damage calculation.
    • SO_POISON_BUSTER
      -Removed outdated poison state requirement.
  • 15peaces 17. August 2025 um 14:24

    Hat das Thema geschlossen.

Jetzt mitmachen!

Du hast noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registriere dich kostenlos und nimm an unserer Community teil!