2024-07-14

Shoutbox

  • Mik

    achja soul drain is auch aktiv bei mir, war aber bisher auch nie ein problem

    15:54
  • Danke schonmal für die Infos an alle beiteiligten ^^

    15:52
  • Hab mir zumindest jetzt schonmal alles notiert und grübel darüber xD

    15:50
  • Mik

    ja ich versuch drauf zu achten

    15:50
  • Dann können wir leider nur abwarten, wie es weiter geht.
    Sollte es nochmal zu nem Crash kommen, bitte so viele Infos wie möglich notieren.
    Was, wann, wo, mit wem, welcher skill auf welche mobs, equip das vllt. gewechselt wurde usw

    15:49
  • Würd ich jetzt erstmal nicht auf den Server schieben

    15:48
  • Mik

    ihr game heing gerade komplett und sie musste schließen, hing aber bei mir auch in der zeit

    15:45
  • server läuft noch

    15:45
  • Mik

    ok geht wieder, aber bei ihr komplett weg

    15:45
  • ?

    15:45
  • Mik

    und die venatu

    15:45
  • Mik

    muss iwas davon sein

    15:44
  • Mik

    also ich hab grad einen mix aus soul expansion und crimson rock und reading spellbook eingesetzt

    15:44
  • Mik

    ah jetzt

    15:43
  • Mik

    gestern und heute haben auch noch die anderen gespielt, thor usw. scheinen jetzt neu zu sein - vllt war bei denen ja iwas...

    15:41
  • Mik

    aber server geht jetzt auch nicht down deswegen...

    15:41
  • Mik

    oh, ja das wars danke xD

    15:40
  • damit schaltet man das an/aus

    15:39
  • da ist ein haken im shop-fenster

    15:39
  • Mik

    seit dem crash funktioniert bei ihr doppelklick zum verkaufen nicht mehr - grade auch maus gewechselt als liegt nicht an der hardware

    15:37
  • Mik

    sound of metal - für die rusty screws

    15:36
  • quest?

    15:35
  • Mik

    sie hatte vorher die quest aktiv, jetzt gerade nicht - wir testen nochmal

    15:35
  • hmm...

    15:34
  • Mik

    iwie passiert jetzt nix mehr...

    15:34
    • Offizieller Beitrag

    Mainserver:

    • Fixed monster status changes not getting reseted before respawning.
    • Fixed a nullpo info caused by skill_summoner_power.
    • Added place holders for a huge number of existing monsters.
    • Optimized jobchange command.
    • Some more optimations to pincode system.
      -Should be stable now.
    • Fixed Gympass to grant the skill permanent.
    • Some skill tree cleanup as ALL_INCCARRY and ALL_BUYING_STORE aren't necessary anymore.
    • Updated Basilica to finally act more official.
    • Fixed some remaining issues related to script end / close functions.
    • Added simple identifyall atcommand.
    • Some sc_start script command cleanup.
    • Fixed status effects not being removed correctly.
    • Fixed logout delay after attacking.
    • Fixed clear dmglog on MVP when player is logging out.
    • Fixed vender_id and buyer_id.
    • Added missing entries to mob_chat_db.txt
    • Updated CashShop window to correctly show kafra points.
      -Payment is still not supported...
    • Capped some return values in status_calc_* functions.
    • Some fixes & optimisations to item_noequip.txt
      -Fixed check when player try to equip an item.
      -Config naming changed: 'item_restricted_consumption_type' to 'allow_consume_restricted_item' (conf/battle/items.conf)
      -Added 'allow_equip_restricted_item' config to allow/disallow player use item that restricted. Default is yes, restricted item can be equipped but gives no script effect (conf/battle/items.conf)
      -Moved item_nouse checks to itemdb_isNoEquip & fixed them.
    • Added bonus2 bHPVanishRate bonus.
    • Added some missing consts.
    • Cart Boost effect stays even if the cart is removed. Revert of recent change...
    • Another small fix in MaxHP/SP calculation.
    • Some cleaning & misc fixing.
      -Added skill_do_copy function to encapsulate code.
      -Moved some stable costume items.
      -Adjusted a couple skills that have infinite timers to not display negative time to the client.
    • MC_IDENTIFY
      -Fixed SP consumption.
    • A little optimization on skill_db for skill requirements.
    • Fixed Chorus skills not checking for additional partners.
    • Refactored clif functions for unit names.
      -Renamed clif_charnameack to clif_name and added additional parameters to follow other clif functions.
      -Removed clif_charnameupdate completely since it was just a copy of the BL_PC code in clif_charnameack and replaced all calls with clif_name_area.
    • Fixed a potential map-server crash.
    • -Added some checks to guild leader change
      Introduces two new configurations:
      --Allow guild leader changes in WoE (yes/no)
      ---Default: no
      --Delay between the changes (in minutes)
    • Fixed ZC_ACK_REQNAME_BYGID packet structure for 2018+ clients.
      -This also fixed the guild window.
  • 15peaces 18. August 2024 um 16:30

    Hat das Thema geschlossen.

Jetzt mitmachen!

Du hast noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registriere dich kostenlos und nimm an unserer Community teil!