Beiträge von 15peaces

Shoutbox

  • Habt ihr zufällig versucht, nen char über den char-select zu löschen? Wenn ja, kann das die Ursache sein... Bitte per pn bei mir melden mit nem Char- oder Accountnamen.

    12:02
  • ja ich habe das Selbe Problem bekomme meine Char´s auf normalen Server nicht mehr angezeigt auf dem "old" geht es...

    00:07
  • Gast#0342

    nicht angezeigt als hätte ich keine -_-

    00:01
  • Gast#0342

    Servus kann mich zwar anmelden bekomme aber meine Chars

    00:01
  • Vielen Dank für deine Review auf RateMyServer, DarkSeraX! :kitty:

    19:45
  • Am einfachsten ist es, wenn du deinen Virenscanner aus dem Client- Verzeichmis aussperrst. Das sind alles Falschmeldungen, vorausgesetzt du hast den Client hier heruntergeladen.

    18:45
  • Kann man leider nicht viel gegen machen, ich kann nen P-Server Client schlecht von MS zertifizieren lassen ^^"

    18:43
  • Gast#d82d

    windows verhinder installation, virus da virus hier

    16:48
  • Schreib sie im Discord an, da ist sie in der Regel erreichbar. ^^

    13:52
  • okay. Hab noch einen Vorrat von 25k jeweils. Sollte erstmal reichen. Gibts ne Möglichkeit mal mit GM Sakura zu reden? wollte sie was fragen

    11:06
  • Im Moment leider nicht, da GM Sakura aktuell zu nichts kommt...

    12:31
  • Sorry, hatte vergessen mich einzuloggen und komischerweise schickt der Browser die Nachricht mehrfach ab..

    11:46
  • Gast#61d5

    Gibts noch den Schwarzmarkt-Dealer (hieß doch so oder?) :D Den, wo man die Mysterious PET Bottles und Watermelon Juices kaufen konnte

    11:43
  • Hey, wb, freut mich =)

    22:02
  • :sry: den Text unten habe ich versehentlich 2nal verfasst

    14:46
  • Gast#d45e

    Hey, ist ja richtig geil das es euch noch gibt! Das letzte Mal war ich 2018 hier und in der Zwischenzeit habe ich geheiratet und 2 Kinder bekommen. Bin zufällig über meine alten Lesezeichen wieder auf Euch gestoßen und werde später wahrscheinlich auch mal wieder den Clienten Laden. 😀

    14:40
  • So, für alle, die Probleme mit dem Patchen haben/hatten: Der Fullclient auf der HP ist nun aktuallisiert auf den Stand 1.8.2025: http://nyanro.org/dl/2025-08-01_Fullclient_5.02.exe

    13:10
  • Bitte erstelle einen Bug Report und beschreibe, was nicht geht bzw. was du versucht hast. ^^

    17:25
  • Weil er vermutlich verbuggt ist?

    17:24
  • Gast#acbc

    hey-hey.ich-wollte-nur-fragen,warum-potiom-pitcher-nicht-das-macht-was-er-soll?(es-geht-nicht)

    21:10
  • Manchmal meckert der virenscanner, evtl. hat er den patcher in quarantäne gesteckt... ^^" Hatte ich schon öfter seit win 10 xD

    00:03
  • Nein, die nyanRO.exe

    00:03
  • Gast#e032

    Hallo. Ich habe den aktuellen Client runtergeladen. Kann ihn aber leider nicht starten. Ist die Nyan.exe die richtige Datei zum starten?

    23:30
  • Gast#82f7

    hat-alles-geklappt-,bin-drin^^

    22:38
  • Neben der Meldung müsste eine Art Menü sein, wo du "trotzdem herunterladen" auswählen kannst oder sowas in der Art.

    20:41

    Die Wartung wurde ausgeführt und alle Systeme arbeiten wieder normal. Und hier die Änderungen:

    • Update der Server-SVN (Changes)
    • Clientupdate auf kRO / ragRE 28.02.18
    • Backup der Datenbanken
    • Einige interne (Sicherheits-) Updates / Fixes
    • Einge Anpassungen & Fixes an Items und Monstern
    • Update nahezu aller NPCs auf dem Server (Part 2/2)
    • Weitere Vorbereitungen für neuen Client (mit Doram Support) getroffen
    • Vorbereitungen für das St. Patricks Day Event getroffen

    Des Weiteren möchte ich hiermit dazu aufrufen, schreibt doch mal ne Review auf RateMyServer (Mainserver | Oldschool) oder MidgardCommunity um dem Server zu helfen! :no1:

    Server:

    • *Added the "charmball" command.
      +It allows you to summon the Kagerou/Oboro charm spheres and select a type.
    • *Recoded the charm sphere system.
      +Its now refered to as charms or charmballs.
      +This allows a more proper way of controling the charm types and how to apply their effects. A number of bugs and issues has also been fixed with this recode.
    • *Fixed a issue where having more then 127 DEF/MDEF of equips equipped would cause a overflow and bring the DEF value below negeative, bypassing the "max_def" setting.
    • *Fixed a issue where DEF/MDEF increases through status's would allow DEF/MDEF to go past 99. This is now capped to what the "max_def" config setting is set to.
    • *Updated the packet's sent for player's that have millennium shields active.
    • *Added the "shieldball"command.
      +It allows you to summon Rune Knight's millennium shield's shield spheres and set the amount of HP for them.
    • *Millennium shield now manages its shields in its own unqie sphere system.
      +They are refered to as shieldball and are handled this way since this is how its officially handled and allows better handling of its animation packets. Tho it still needs a server side status ID to signal when its active.
    • *Added the "millennium_shield_health" config to the skill config file.
    • *Huge number of NPC & Database updates. (Thanks to @HerculesWS)
      -Lot's of possible bug fixes and stuff.
      -Updated Airship NPCs to official.
      -Fixed Izlude RE warps.
      -Fixed issue in niflheim quest where the script set a variable not related to the quest at all.
      -Added 'disable_items' to all applicable scripts.
      -Optimized quests/quests_moscovia.txt.
      -Corrected multiple dialog issues in okolnir quests.
      -Moved all NPC's and Warps around to match the new Izlude Town Map.
      -Updated Tutorial quests.
      -Fixed check quest in Brasilis puppy quest.
    • *Added an integer overflow check on literal values in the script parser
      -When attempting to use a value greater than INT_MAX or smaller than INT_MIN (about +/- 2 billions), an error message will be shown and script execution will be aborted.
      -Corrected some scripts that were attempting to use such values.
      -Fixed some possible issues when using literal negative values in scripts.
      -Thanks to @HerculesWS for the base.
    • *Added MOBID enum.
    • *Did some updates in the item database.
    • *KO_KAHU_ENTEN// Fire Charm; KO_HYOUHU_HUBUKI// Ice Charm; KO_KAZEHU_SEIRAN// Wind Charm; KO_DOHU_KOUKAI// Earth Charm
      +Fixed a issue where having 10 charms wouldn't allow you to summon a different type.
      +Fixed a issue where in certain cases your weapon would still have the charms element even if you don't have 10 charms active anymore.
      +Charms now give a element resistance to the element that of the summoned charms.
      -Resistance: 2% * Charm Count. This does not reduce resistance to other elements.
      +Having 10 or more charms now changes the weapon element directly to the element of the charm instead of endowing the weapon with a element change.
      +Damage increase from fire charms for Crimson Fire Formation updated to 10% per charm.
      +Weapon ATK increase from earth charms updated to 10% per charm.
    • *RK_MILLENNIUMSHIELD
      +Recoded the skill.
      +Kyrie, Parry, and Auto Guard now take higher priority over the shields.
    • *WM_GLOOMYDAY
      +Recoded the skill.
      +The FLEE/ASPD reductions now apply to all targets no matter what skills are learned.
      +Now has a small chance of giving the super gloomy status.
      -The super gloomy status reduces movement speed by 50% and dismounts the player from its peco/gryphin/dragon. Does not dismount player's from warg or mado.
      +Now increase the damage of certain skills properly.
      -The formula for how much the damage is increased and how its applied is now official.
    • *Fixed AL_HOLYWATER behavior.
      -Holy Water should not cast or consume SP when the player has no empty bottles, both in water (and water skills) and outside water.
      -Thanks to @rathena!
    • *Updated Cultivation plant spawn formula
      -Corrected level 2 Cultivation formula for spawning plants.
      -Thanks to @rathena!

    Am Freitag, den 02.03.2018 bis Sonntag den 04.03.2018 werde ich unsere nächste monatliche Wartung ausführen. Während diesen Arbeiten wird der Server planmäßig 1x neu gestartet und ist für ca. 10 Minuten nicht erreichbar. Dieser Reboot wird Sonntag Abend stattfinden. Geplant ist unter anderem folgendes:

    • Update der Server SVN
    • Clientupdate auf kRO / ragRE 28.02.18
    • Backup der Datenbanken
    • Einige interne (Sicherheits-) Updates / Fixes
    • Einge Anpassungen & Fixes an Items und Monstern
    • Update nahezu aller NPCs auf dem Server (2/2)
    • Einige Arbeiten an der geplanten Monster Arena
    • Weitere Vorbereitungen für neuen Client (mit Doram Support) treffen

    Des Weiteren möchte ich hiermit dazu aufrufen, schreibt doch mal ne Review auf RateMyServer (Mainserver | Oldschool) oder MidgardCommunity um dem Server zu helfen! :no1:

    Die Wartung wurde ausgeführt und alle Systeme arbeiten wieder normal. Und hier die Änderungen:

    • Update der Server-SVN (Changes)
    • Clientupdate auf kRO / ragRE 31.01.18
    • Backup der Datenbanken
    • Einige interne (Sicherheits-) Updates / Fixes
    • Einge Anpassungen & Fixes an Items und Monstern
    • Update nahezu aller NPCs auf dem Server (Part 1/2)

    Des Weiteren möchte ich hiermit dazu aufrufen, schreibt doch mal ne Review auf RateMyServer (Mainserver | Oldschool) oder MidgardCommunity um dem Server zu helfen! :no1:

    Server:

    • *Updated character size data.
    • *max_highlvl_nerf; max_joblvl_nerf; max_joblvl_nerf_misc; skillsbonus_maxhp_SR; skillsbonus_maxhp_RK; renewal_baselvl_skill_ratio; renewal_baselvl_skill_effect
      -Removed these config settings as they are not kept up and also not needed anymore. Some of them existed since the early days when unofficial formulas and timers were coded in which caused balance issues to appear.
      -Now that everything is official they mostly arnt needed anymore.
    • *renewal_level_effect_skills; base_lv_skill_effect_limit; job_lv_skill_effect_limit
      -Added these config settings.
      -Note: The base/job lv_skill_effect_limit settings replaces pinky's max highlvl/joblvl nerf configs since the limiter system for them was completely replaced with a more efficent and better handled system that can work
      with damage and status formula and also uses less cpu cycles and memory as well as reduces the amount of code needed significantly. Overall huge improvement.
    • *status_get_base_lv_effect; status_get_job_lv_effect
      -Added these function.
      -These function similar to status_get_lv and status_get_job_lv except they are designed to return a value no higher then a limit set by base_lv_skill_effect_limit and job_lv_skill_effect_limit settings in the config files.
      -This is for limiting the power of many skills that have their damage/effects affected by the base/job levels of the caster and target. Finally got around to making this system. Long overdue.
    • *Added the "NK_FORCE_RANGED_DAMAGE" setting for skills.
      -This forces the skill to deal ranged damage at ranges below 5.
    • *Recoded the handling of Minstrel/Wanderer party checks for chorus skills to only be called on when needed. This should further save on cpu cycles used on skill use.
    • *skill_chorus_count
      -Added this function for counting performers in a party.
    • *mass_spiral_max_def; rebel_base_lv_skill_effect
      -Added these config settings to the skill battle config.
    • *Added the "rageball" command.
      -It does what it sounds like. Summons Royal Guard's rage spheres.
    • *Fixed a number of issues caused by monsters/clones when they use 3rd job and other renewal era skills. This should stop crashes from happening on skills with casters weight / cart weight checks and spirit sphere checks.
      -It also fixes issues with learned skill level checks for them so they will use the skill's highest possible level to maximize the skill's damage/effects as if a player used it.
    • *Recoded the ZC_MILLENNIUMSHIELD packet.
    • *Recoded the entire rage sphere system.
      -This fixed a few issues that existed for far too long.
      -Now the sphere's will display properly on screen refresh, appear to players walking within range of another player with rage spheres, and players who warp to another map.
      -It also fixes invalid/lost timer issues caused by unknown means.
      -Finally it also fixes the handling of the spheres on GM's during skill use.
    • *Added a few status tags.
    • *Huge number of NPC & Database updates. (Thanks to @HerculesWS)
      -Lot's of possible bug fixes and stuff.
      -Updated Airship NPCs to official.
      -Updated Refiners and Repairers
      --Updated several NPC names and locations.
      --Added WoE map Refiners.
      -Added missing BB and VB in Battlegrounds Badge Exchanger menu.
      -Optimized "Erundek" NPC (battleground\bg_common.txt).
      -Fixed an issue in flavius where Taekwons can hit the crystal with Whirlwind Kick while the guardians are still alive.
      --Also removed MaxLvl checks in BG Waitingrooms.
      -Added Royal Guard and Wanderer job quests.
      -Updated npc/cities/alberta.txt
      -Fixed and enabled two Manuk NPCs (cities\manuk.txt)
      -Removed unofficial Guide option in functions_kafras.txt.
      -Optimized kafras/functions_kafras.txt.
      -Merged and cleaned up Kafras. (kafras/kafras.txt)
      -Added Warp Points / View Points Function. (kafras/functions_kafras.txt)
      -Added Falcon & Wolf Flute Traders.
      -Fixed issue in niflheim quest where the script set a variable not related to the quest at all.
      -Added check in Knight job change test to prevent repeating the quest.
      -Optimization of Knight job change quest (jobs\2-1\knight.txt).
      -Card remover now has option to prevent or allow item destruction upon removing failure
      -Updated 1st class platinum skill NPC's.
      -Added +11 and above refiner NPC.
      --Added NPC to refine Oridecons / Eluniums to Cardium / Bradium.
      --Some little script improvements to Suhnbi. (Enriched Elunium / Oridecon Upgrader.)
      -Updated 2005 Headgears Official Quests.
      --Fixed item check bugs
      --Added missing airport NPC
      --Took out unneeded breaks
      -Added 'disable_items' to all applicable scripts.
      -Added missing Malangdo Culvert instance
      -Added Genetic Book Seller to Alchemist Shop.
      -Updated Gunslinger Ammo & Boxes Sales NPC positions.
      -Added the "Catalog Magician" NPC to merchants/buying_shops.txt.
      -Documented 'makerune' in script_commands.txt.
      -Updated Magic Mushroom DB according to 3CeAM revision 703.
      -Optimized quests/quests_moscovia.txt.
      -Corrected multiple dialog issues in okolnir quests.
      -Guild folder update.
      --Partially rewrote all castle files and updated all Castle flags, NPC's and warp coordinations to latest available official file.
      --Renamed agit_template to agit_main and also updated it to latest available official file.
      --Removed the Treasure Room Protection from agit_template and separated it into another file which will now be known as trs_rp.txt
      ---trs_rp.txt will allow that only the Guildleader can be in the Treasure Room, if you want to disable this protection just set an // in scripts_guild.conf before npc: npc/guild/trs_rp.txt .
      -Moved all NPC's around to match the new Izlude Town Map.
      -Updated Tutorial quests.
      -Merged Falicious Okolnir Quest in quests/okolnir into one file. (quests/okolnir.txt)
      -Fixed check quest in Brasilis puppy quest.
      -Added new Quests (Thanks Flaid)
      --Expanded MAX_QUEST_DB for the newly added quests
      -Fixed an error in the Diamond seller script that was making the NPC check for weight incorrectly.
      -Added setcashmount and hascashmount script commands.
    • *Added an integer overflow check on literal values in the script parser
      -When attempting to use a value greater than INT_MAX or smaller than INT_MIN (about +/- 2 billions), an error message will be shown and script execution will be aborted.
      -Corrected some scripts that were attempting to use such values.
      -Fixed some possible issues when using literal negative values in scripts.
      -Thanks to @HerculesWS for the base.
    • *Updated all Rebellion weapons and added item bonus scripts for them.
      -That should do it for the Rebellion job.
    • *Updated Monster- Item and Map- Databases.
    • *Rebellion
      -Updated bonus stats to official.
      -Note: Bonus stats for job level 51 to 60 are added as well.
      -Will update the bonus stats for other jobs soon.
    • *RL_B_TRAP; RL_FLICKER
      -Added support for these skills.
    • *RL_H_MINE
      -Mines stuck to enemy's can now be detonated with the Flicker skill.
    • *RK_DRAGONBREATH; RK_DRAGONBREATH_WATER
      -Corrected the AoE for level 9 to be 9x9.
    • *RA_WUGBITE
      -Corrected a issue where the damage increase from Dance With Wug wasn't counting the chorus bonus correctly.
    • *SR_RAMPAGEBLASTER
      -Is now treated as a ranged attack.
      -Damage formula updated.
    • *RL_MASS_SPIRAL
      -Damage formula updated.
      -No longer ignores the target's flee.
    • *RL_S_STORM
      -Updated the equip break chance formula to official.
    • *RL_H_MINE
      -Grenade explosion AoE is now 5x5.
    • *RL_FIRE_RAIN
      -Is now treated as a ranged attack.
      -AoE stepping speed adjusted to official.
    • *RL_HAMMER_OF_GOD
      -AoE for the random strike area on unmarked target's is now 15x15
    • *RA_UNLIMIT; GN_ILLUSIONDOPING; WM_FRIGG_SONG; AB_OFFERTORIUM
      -Corrected a issue where the casting of these skills were not interruptable.
    • *RK_LUXANIMA
      -Added cooldown time.
    • *GD_GUILD_STORAGE
      -Now requires level 10 Guild Extension.
    • *RA_WUGDASH
      -Corrected a issue where the damage increase from Dance With Wug wasn't counting the chorus bonus correctly.
      -Fixed a issue where the caster's weight affected the damage formula incorrectly.
      -Fixed a issue where the bonus damage from Tooth of Wug was not being applied.
    • *RA_WUGSTRIKE
      -Corrected a issue where the damage increase from Dance With Wug wasn't counting the chorus bonus correctly.
      -Skill name is no longer yelled out when autocasted through regular attacks.
    • *NC_POWERSWING
      -Fixed a issue where it autocasted Axe Boomerang when you don't have it learned.
    • *LG_FORCEOFVANGUARD
      -Chance of getting rage spheres now applies to all damage types.
    • *LG_RAGEBURST
      -Recoded the skill.
    • *SR_KNUCKLEARROW
      -Damage formula updated to official for use on players and monsters.
    • *SR_GENTLETOUCH_ENERGYGAIN
      -Chance of getting spirit spheres now applies to all damage types.
    • *WM_DEADHILLHERE
      -Now flagged as a magic skill.
    • *GN_CART_TORNADO
      -Increased caster's STR effect limit to 130.

    Am Freitag, den 02.02.2018 bis Sonntag den 04.02.2018 werde ich unsere nächste monatliche Wartung ausführen. Während diesen Arbeiten wird der Server planmäßig 1x neu gestartet und ist für ca. 10 Minuten nicht erreichbar. Dieser Reboot wird Sonntag Abend stattfinden. Geplant ist unter anderem folgendes:

    • Update der Server SVN
    • Clientupdate auf kRO / ragRE 31.01.18
    • Backup der Datenbanken
    • Einige interne (Sicherheits-) Updates / Fixes
    • Einge Anpassungen & Fixes an Items und Monstern
    • Update nahezu aller NPCs auf dem Server
    • Einige Arbeiten an der geplanten Monster Arena
    • Einige Arbeiten an der NyanDB

    Des Weiteren möchte ich hiermit dazu aufrufen, schreibt doch mal ne Review auf RateMyServer (Mainserver | Oldschool) oder MidgardCommunity um dem Server zu helfen! :no1:

    Am kommenden Dienstag, den 16.01.2018 werden wir in der Zeit zwischen 21:00 Uhr und 09:00 Uhr des folgenden Tages dringende interne Notfall-Wartungsarbeiten durchführen. Ursache sind die kürzlich veröffentlichten Sicherheitslücken mit den Namen 'Meltdown' und 'Spectre' (https://spectreattack.com/).


    Davon betroffen ist auch unser Root Server.


    Das Wirtssystem wird mit dem aktuellen Softwarestand versehen. Die Konfiguration des Servers selbst wird dadurch nicht verändert.


    Das Wirtssystem und somit auch der Server werden im Rahmen der Wartung voraussichtlich mehrmals neu gestartet.


    Selbstverständlich werden wir die Ausfallzeit des Servers während der Wartungsarbeiten so gering wie möglich gestalten.


    Vielen Dank für euer Verständnis.


    Für uns ist die höchste Priorität, den reibungslosen Betrieb sowie die Sicherheit der Systeme zu gewährleisten, daher bitten wir die kurzfristige Mitteilung dieser Wartungsarbeiten und der damit entstehenden Erreichbarkeitsstörung zu entschuldigen.

    Die Wartung wurde ausgeführt und alle Systeme arbeiten wieder normal. Und hier die Änderungen:

    • Update der Server-SVN (Changes)
    • Clientupdate auf kRO / ragRE 31.12.17
    • Backup der Datenbanken
    • Start der Ranking Season 20
    • Einige interne Updates / Fixes
    • Ende des Weihnachtsevents
    • Einge Anpassungen / Fixes an Items und Monstern
      -Unter anderem haben sich einige Def/Mdef-Werte geändert: [15.05.2019] Zusammenstellung aller RE / preRE Elemente
    • Einige Arbeiten an der neuen Serversoftware
    • Rewardshops aktuallisiert.
    • Wünsch dir was zur Wartung:
      GM Sakura:
      -Items #18780 und #18779 Scripte falsch.
      -Item #20285 Beschreibung fehlt.
      --fixed.

    Des Weiteren möchte ich hiermit dazu aufrufen, schreibt doch mal ne Review auf RateMyServer (Mainserver | Oldschool) oder MidgardCommunity um dem Server zu helfen! :no1:

    Server:

    • *Added the "monster_mobid" enum.
      -This is to set monster ID's for skill related stuff more easly.
    • *Added the "menuskill_val2" value.
      -Using menuskill_itemused for certain things just lost me too easly.
    • *Added the "skill_check_condition_mob_master_mer_sub" function.
      -Works just like the skill_check_condition_mob_master_sub, but for homunculus and mercenary's.
    • *Added a safety check to prevent the chance of a status activating from going below 0.
    • *Updated the map cache since prontera was reverted back to the old one.
    • *Increased MAX_SKILL_UNIT_LAYOUT to 60.
    • *Added error message to appear of the number of pos's exceeds the max set by MAX_SKILL_UNIT_LAYOUT.
    • *Updated listing for conditions.
      -I found these in the source code and they are used by some monsters.
      -Felt they should be listed here even tho their rarely used.
    • *NC_SILVERSNIPER
      -Recoded the skill.
      -Updated the monster's database entry.
      -Updated the skill entry's for silver sniper.
      -No longer able to heal itself.
      -Updated the ATK bonus from used skill level.
      -MaxHP now affected by skill level and caster's BaseLV/MaxHP.
    • *NC_MAGICDECOY
      -Recoded the skill.
      -Updated the monster's database entrys.
      -Updated the skill entry's for the magic decoys.
      -No longer able to heal itself.
      -MaxHP now affected by skill level and caster's BaseLV/MaxSP.
    • *KO_ZANZOU
      -Updated the monster's database entry.
      -Corrected the AI type on the spawning of shadow clones.
    • *GN_ILLUSIONDOPING; MH_SUMMON_LEGION; MH_NEEDLE_OF_PARALYZE; MH_PAIN_KILLER; RL_FIRE_RAIN; RL_HAMMER_OF_GOD
      -Added support for these skills.
    • *RL_QD_SHOT
      -Updated the animation.
      -Note: Shouldn't see that white flash on the caster anymore.

    Liebe Spieler,

    es wird Zeit für ein paar Gedanken und Worte zum Jahreswechsel.

    Wie einige sicher schon bemerkt haben, waren GM Sakura und ich in den letzten Wochen und Monaten vermehrt inaktiv bzw. einfach nicht da.
    Es gab einige gravierende (aber denoch positive!) Änderungen in unserem Privatleben die viel Zeit abseits von NyanRO einfordern. Zusätzlich sind wir natürlich auch beruflich immer stärker eingebunden, was zusätzlich Zeit einfordert.
    Dadurch, dass die reine "Freizeit" nun immer wertvoller wird, macht man sich zwangsläufig so seine Gedanken, wie was weitergehen kann.
    Auch der Gedanke an ein "was ist eigentlich nach NyanRO?" ist immer wieder da. Sind wir mal ehrlich: bei der aktuell immer weiter sinkenden Spielerzahl muss dieser auch da sein... ^^
    Klar ist auf jden Fall, dass ich mich keinesfalls komplett von Ragnarok Online entfernen werde. Dazu macht es mir nach wie vor viel zu viel Spaß (sowohl das Spielen als auch das Implementieren von neuem Content). Leider kam dabei in den letzten Jahren der Spielspaß aber viel zu kurz, ich habe schlicht keine Zeit mehr um aktiv auf meinem Server zu spielen. Im Klartext heißt das: sollte es zu einem Ende von NyanRO kommen, wird es bis auf weiteres erst einmal keinen neuen Server im herkömmlichen Sinne geben. Stattdessen würde ich mich wohl mehr auf die Weiterentwicklung von 15-3athena kümmern und zu diesem Zweck eine Art 15-3athena / [insert name here]RO alpha Test-Server eröffnen, auf dem eine ausgewählte Gruppe von Spielern (mich inbegriffen) sich zu Testzwecken austoben könnten.

    Soviel zu meinen aktuellen Gedanken was die Zukunft bringen könnte.

    Allerdings möchte ich den Teufel nicht an die Wand malen. Vorerst wird alles beim Alten bleiben und ich habe einiges für 2018 auf meiner ToDo-Liste. ;)
    Auch wenn ich weniger Zeit habe und somit auch die Wartungen etwas flexibler gestalten muss (im Wartungs-Thread bereits erwähnt), so bin ich doch gewillt und bemüht, euch einigen teils längst überfälligen Content zu präsentieren.
    Das neue Levelcap, fehlende Instanzen, einen neuen Clienten und den Support für die Doram-Rasse sind nur ein paar dieser Dinge, auf die ihr euch im neuen Jahr freuen dürft. Aber ich möchte auch nicht zuviel verraten, lasst euch überraschen! =P

    Um das abschließend nochmal klar zu stellen: Es ist zur Zeit kein Ende von NyanRO geplant, es sind lediglich "was wäre wenn"- Überlegungen!

    Nun bleibt mir nurnoch eins zu sagen:
    Ich wünsche euch allen (auch im Namen des gesamten NyanRO-Teams) einen guten Rutsch ins Jahr 2018. Bleibt gesund und beschert NyanRO viele neue Spieler! =P :kitty:


    Euer 15peaces.

    Ich werde aus Zeitgründen die Wartungen künftig etwas flexibler gestalten müssen, heißt: aus jedem 1. Wochenende im Monat wird jedes 1. oder 2. Wochenende im Monat.

    Am Freitag, den 05.01.2018 bis Sonntag den 07.01.2018 werde ich unsere nächste monatliche Wartung ausführen. Während diesen Arbeiten wird der Server planmäßig 1x neu gestartet und ist für ca. 10 Minuten nicht erreichbar. Dieser Reboot wird Sonntag Abend stattfinden. Geplant ist unter anderem folgendes:

    • Update der Server SVN
    • [OS] Update der Server SVN
    • Clientupdate auf kRO / ragRE 31.12.17
    • Backup der Datenbanken
    • Start der Ranking Season 20
    • Einige interne (Sicherheits-) Updates / Fixes
    • Ende des Weihnachtsevents
    • Einge Anpassungen an Items und Monstern

    Des Weiteren möchte ich hiermit dazu aufrufen, schreibt doch mal ne Review auf RateMyServer (Mainserver | Oldschool) oder MidgardCommunity um dem Server zu helfen! :no1:

    Leider kam es gestern (ca. zwischen 14:15 Uhr und 15:15 Uhr) zu einer Störung mit anschließendem Ausfall des Wirtssystems, auf dem unser Server betrieben wird. Da das Wirtssystem neu gestartet wurde, musste somit auch unser Server neu gestartet werden.
    Nähere Infos zum Grund des Ausfalls sind mir leider auch nicht bekannt.

    Euer 15peaces.

    Die Wartung wurde ausgeführt und alle Systeme arbeiten wieder normal. Und hier die Änderungen:

    • Update der Server-SVN (Changes)
    • Clientupdate auf kRO / ragRE 30.11.17
    • Backup der Datenbanken
    • Einige interne Updates / Fixes
    • Ende des Halloween Events
    • Ende des Geburtstagsevents
    • Leak- Bug fixed
    • Einige Item-Fixes
    • Automatisierung des Knalls am Ende der Woche
    • Einige Vorbereitungen für das neue Levelcap getroffen
    • Wünsch dir was zur Wartung:
      Helis:
      -Noble Mask #5985, Small Devil Horns #18503 einführen.
      --An GM Sakura weiter gegeben.

    Des Weiteren möchte ich hiermit dazu aufrufen, schreibt doch mal ne Review auf RateMyServer (Mainserver | Oldschool) oder MidgardCommunity um dem Server zu helfen! :no1:

    Server:

    • *This update focuses heavly on fixing all the common status's that were introduced during renewal and is long overdue. Resistance for success and duration are now official and items/equips should work better with them.
      -Below is the changes, along with what to expect with this update.
      -Of corse a few other things were done in this update as well.
    • *Changed the name of a few status's to be easier to refer to.
      -whiteimprison -> imprison / freezing -> frost.
      -Note: The confusion between freeze and freezing was annoying.
      -So its best to refer to freezing as frost.
    • *Fixed a possible issue that allowed players to attack while on a rental mount.
    • *Did some code cleanup and optomize for the initChangeTables entrys for some status's.
    • *Corrected the immunity for pre-re common status's.
      -Its been proven that the 97 stat immunity isn't real.
      -The real immunity is with 100 of a certain stat.
      -97 is high enough to bring success chances so low, the chance of getting affected by that certain status for some skills is near impossible.
    • *Gold Thief Bug card / Wand of Hermode now blocks the following status's....
      -Adoramus / Imprison / Manhole / Chaos (Chaos Panic) / Bloody Lust / Insignia's / Blood Sucker.
    • *Fixed large HP-Bar for MvP monsters.
    • *Implemented Basic Unit Controller Script Commands
      -Added getunitname, setunitname, getunitdata, and setunitdata script commands.
      -Split unitstop to unitstopattack and unitstopwalk.
      -Expanded unitskilluseid and unitskillusepos to be able to adjust casttime of skill.
      -Added two new monster modes: MD_NORANDOM_WALK and MD_NOCAST_SKILL.
      -The areamonster script command now saves spawned monster game IDs in an array called $@mobid[].
      -Adjusted other monster spawning script commands to return game ID.
      -Updated documentation to reflect changes.
    • *Fixed "Leak Bug" & "Plant Protocol Bug"
    • *Added some missing script functions.
    • *Updated the const file with needed Effect and SC's.
      -Should allow items and NPC's to better refer to the commons.
    • *Updated the exp requirements for levels 100 to 150 for mutated homunculus to be more well balanced. This is due to the big 2017 homunculus update on official which they switched back to the old exp table and extended it to level 175.
    • *Updated the mob_skill_db's with info on the new status's conditions.
    • *Some item fixes
      -Fixed School Uniform combo script.
      -Fixed CD In Mouth effect.
      -Added some missing items.
    • *Some monster undates & fixes
      -Fixed/updated monster-modes of a huge number of monsters.
      -updated Dark Pinguicula drops.
      -some balance updates to woe guardians.
    • *RK_WINDCUTTER; RK_DRAGONBREATH; WL_COMET; RA_FIRINGTRAP; RA_ICEBOUNDTRAP; NC_COLDSLOWER
      -The duration for the status these skills give are updated to the REAL official durations.
    • *RK_GIANTGROWTH
      -Weapon break chance now only happens when the 2x/3x damage burst happens.
    • *RK_FIGHTINGSPIRIT
      -Updated the ATK increase formula.
      -Officially its now 70 + 7 * Party Members.
    • *WL_WHITEIMPRISON
      -Skill now fails if casted on a boss/mvp monster.
      -Corrected the duration reduction.
      -Players reduce it with natural immunity which is by a percentage.
      -Monsters reduce the duration by a fixed amount.
    • *WM_DANCE_WITH_WUG
      -Adjusted the damage bonus on Ranger's Wug skills.
      -Turns out a actural ATK bonus is given to Ranger/Minstrel/Wanderer players. ill have to code this in later on a future update.
    • *SR_HOWLINGOFLION
      -Fear duration updated to official.
      -Now only removes solo/chorus music buffs when hit.
    • *SO_PSYCHIC_WAVE
      -Fixed a issue where the element was always fire.
    • *SO_ARRULLO
      -Updated the duration reduction formula to follow the official formula.
      -Skill animation now only appears on players affected successfully.
      -Note: There's a client side bug that makes the particle effects sometimes appear on the wrong affected enemys. That can't be fixed.
    • *NC_MAGMA_ERUPTION; NC_MAGMA_ERUPTION_DOTDAMAGE
      -Added support for these skills.
    • *WL_HELLINFERNO
      -Recoded the skill.
      -Now deals 2 seprate hits of damage.
      -The first hit is fire damage and the 2nd hit is shadow damage.
      -Chance of burning now only applies to the fire damage.
      -Magic Power status now properly increases the damage of both hits.
    • *RA_ELECTRICSHOCKER
      -Official duration reduction formula added.
    • *SR_FALLENEMPIRE
      -Now uses its official status and prevents regular attacking and movement.
    • *WM_DANCE_WITH_WUG
      -Now gives a ATK bonus to Ranger/Minstrel/Wanderer type jobs.
    • *SO_VACUUM_EXTREME
      -Recoded the skill.
      -Affected enemy's will now be pulled to the center of the AoE.
      -Duration of status is now that of the AoE's remaining active time.
      -Duration reduction formula updated to official.
      -No longer affects those in Hallucination Walk or Hovering status.
      -Note: The durations basicly act as strength power.
      -The Vacuum's strength is affected by skill level and weakens over time as the AoE is active. The higher your STR, the stronger the vacuum's suction strength you can resist. 120 STR for example lets you resist a vacuum that has a duration or 6 seconds or less remaining.
    • *GN_SPORE_EXPLOSION
      -Recoded the skill.
      -Countdown now handled the same way like Venom Splasher.
      -Target carrying the spore bomb will always be hit by the explosion.
      -The explosion animation will now only appear on the exploading target.
    • *AB_OFFERTORIUM
      -Now removes the following status's from the caster....
      -Poison / Curse / Confusion / Blind / Bleeding / Burning / Frost / Hallucination / Mandragora / Guillotine Cross Poisons (Except Oblivion).
    • *Too much to list in a small area. =P
    • *Boss/MVP's are immune to these status....
      -Fear,Burning,Imprison,Deep Sleep, Frost, Crystalize.
      -They are also immune to Guillotine Coss poisons.
      -All common and new poison status's can't overlap (restart).
    • *Bite and Manhole status no longer overlaps.
    • *Fixed a few status's to properly stop current attacks / movement.
    • *Updated list of status's on MVP's that are treated as rude attack.
    • *Boss/MVP's are now immune to Shadow Chaster's Masquerade skills.
    • *Updated the list of status's monster's can detect.
      -They can now detect enemy's in bleeding, deadly poison, fear, burning, imprison, deep sleep, frost, and crystalize.
    • *Fear
      -Unable to move for the first 2 seconds of duration.
      -The first 2 seconds act as a ankle snared status with hit/flee reduction. The remaining duration allows movement.
      -Reduces HIT/FLEE by 20%.
      -Removes blind status and makes you immune to blind.
      -Resistance formula updated.
      -Formula: ( INT + BaseLV + LUK/2 ) / 5
      -Resistance reduces success chance and duration by percentage.
      -Duration can't be reduced below 2 seconds.
    • *Burning
      -Fixed a issue where the status would make all incomindg attacks hit, ignoring accuracy checks. Also fixed a issue where the status wouldn't end on death sometimes.
      -Deals 3% MaxHP + 1000 damage every 3 seconds.
      -Makes you immune to frost status.
      -Resistance formula updated.
      -Formula: ( AGI + BaseLV + LUK/2 ) / 5
      -Resistance reduces success chance and duration by percentage.
      -Duration can't be reduced below 10 seconds.
    • *Imprison
      -Can't move, attack, or use skills.
      -Blocks all attacks except for ghost element.
      -Ghost attacks deal extra damage and ends the status.
      -Deals 400 * SkillLV damage when the status ends.
      -Resistance formula updated.
      -Formula: ( STR + BaseLV + LUK/2 ) / 5
      -Resistance reduces success chance and duration by percentage.
      -Duration can't be reduced below 10 seconds on monsters.
    • *Deep Sleep
      -Can't talk, move, attack, or use skills while active.
      -Damage taken from the next hit is increased by 50%.
      -Recovers 3% MaxHP/MaxSP every 2 seconds.
      -Status ends when hit.
      -Resistance formula updated.
      -Only duration is reduceable and by a fixed amount.
      -Duration: Time - 1000ms * ( INT / 40 + BaseLV / 20 )
    • *Frost
      -Reduces DEF by 30%. (10% if on a monster.)
      -Reduces movement speed by 70%.
      -Reduces ASPD by 30%
      -Increases variable cast time by 50%
      -Makes you immune to burning status.
      -Duration can't be reduced below 10 seconds.
      -Resistance formula updated.
      -Only duration is reduceable and by a fixed amount.
      -Duration: Time - 1000ms * (( VIT + DEX ) / 20)
      -Duration can't be reduced below 10 seconds.
      -Note: iRO was right about one thing. The 10% reduction on DEF, but it never said it was on monster's only while players got 30%.
    • *Crystalize
      -Can't move, attack, use skills, or use items while active.
      -Damage taken from wind attack is increased by 50%.
      -Damage taken from daggers, swords, and bows is reduced by 50%.
      -Damage taken from axes and maces is increased by 50%
      -Fire attacks now remove the status.
      -Takes 2% of your MaxHP and 1% of your MaxSP every second.
      -The status will end if current SP goes below 1% MaxSP.
      -Resistance formula updated.
      -Only duration is reduceable and by a fixed amount.
      -Duration: Time - 1000ms * VIT / 10

    Ich werde aus Zeitgründen die Wartungen künftig etwas flexibler gestalten müssen, heißt: aus jedem 1. Wochenende im Monat wird jedes 1. oder 2. Wochenende im Monat.

    Am Freitag, den 08.12.2017 bis Sonntag den 10.12.2017 werde ich unsere nächste monatliche Wartung ausführen. Während diesen Arbeiten wird der Server planmäßig 1x neu gestartet und ist für ca. 10 Minuten nicht erreichbar. Dieser Reboot wird Sonntag Abend stattfinden. Geplant ist unter anderem folgendes:

    • Update der Server SVN
    • Clientupdate auf kRO / ragRE 30.11.17
    • Backup der Datenbanken
    • Einige interne (Sicherheits-) Updates / Fixes
    • Ende des Halloween Events
    • Ende des Geburtstagsevents
    • Leak- Bug fixen
    • Einige Item-Fixes
    • Automatisierung des Knalls am Ende der Woche

    Des Weiteren möchte ich hiermit dazu aufrufen, schreibt doch mal ne Review auf RateMyServer (Mainserver | Oldschool) oder MidgardCommunity um dem Server zu helfen! :no1:

    7.0 03.11.2017 7 (+-0) 26 (+-0) 38 (+-0) 16 (+-0) 1 (+-0)
    7.1 10.11.2017 7 (+-0) 30 (-4) 43 (-5) 17 (+1) 0 (-1)
    7.2 17.11.2017 7 (+-0) 30 (+-0) 43 (+-0) 17 (+-0) 0 (+-0)
    7.3 24.11.2017 7 (+-0) 26 (+4) 43 (+-0) 18 (+1) 0 (+-0)
    7.4 01.12.2017 7 (+-0) 22 (+4) 39 (+4) 15 (-3) 0 (+-0)
    7.5 08.12.2017 7 (+-0) 21 (+1) 37 (+2) 19 (+4) 0 (+-0)
    7.6 15.12.2017 7 (+-0) 25 (-4) 41 (-4) 13 (-6) 0 (+-0)
    7.7 22.12.2017 7 (+-0) 25 (+-0) 39 (+2) 7 (-6) 0 (+-0)
    7.8 29.12.2017 7 (+-0) 24 (+1) 39 (+-0) 12 (+5) 0 (+-0)
    7.9 05.01.2018 7 (+-0) 25 (-1) 40 (-1) 18 (+6) 0 (+-0)
    7.10 12.01.2018 6 (+1) 23 (+2) 40 (+-0) 6 (-12) 0 (+-0)
    7.11 19.01.2018 6 (+-0) 24 (-1) 40 (+-0) 10 (+4) 0 (+-0)
    7.12 26.01.2018 - (-) 25 (-1) 43 (-3) 12 (+2) 0 (+-0)
    7.13 02.02.2018 - (-) 32 (-7) 43 (+-0) 12 (+-0) 0 (+-0)
    7.14 09.02.2018 - (-) 34 (-2) 46 (-3) 7 (-5) 0 (+-0)
    7.15 16.02.2018 - (-) 35 (-1) 45 (+1) 14 (+7) 0 (+-0)
    7.16 23.02.2018 - (-) 35 (+-0) 45 (+-0) 14 (+-0) 0 (+-0)
    7.17 02.03.2018 35 (+-0) 32 (+3) 44 (+1) 15 (+1) 0 (+-0)
    7.18 09.03.2018 36 (-1) 29 (+3) 43 (+1) 11 (-4) 0 (+-0)
    7.19 16.03.2018 37 (-1) 30 (-1) 43 (+-0) 12 (+1) 0 (+-0)
    7.20 23.03.2018 39 (-2) 31 (-1) 42 (+1) 16 (+4) 0 (+-0)
    7.21 30.03.2018 39 (+-0) 31 (+-0) 43 (-1) 16 (+-0) 0 (+-0)
    7.22 06.04.2018 32 (+7) 28 (+3) 39 (+4) 17 (+1) 0 (+-0)
    7.23 13.04.2018 32 (+-0) 28 (+-0) 39 (+-0) 9 (-8) 0 (+-0)
    7.24 20.04.2018 36 (-4) 28 (+-0) 43 (-4) 14 (+5) 0 (+-0)
    7.25 27.04.2018 37 (-1) 26 (+2) 41 (+2) 16 (+2) 1 (+1)
    7.26 04.05.2018 37 (+-0) 26 (+-0) 43 (-2) 18 (+2) 2 (+1)
    7.27 11.05.2018 32 (+5) 24 (+2) 39 (+4) 13 (-5) 1 (-1)
    7.28 18.05.2018 31 (+1) 23 (+1) 39 (+-0) 14 (+1) 0 (-1)
    7.29 25.05.2018 31 (+-0) 23 (+-0) 39 (+-0) 13 (-1) 1 (+1)
    7.30 01.06.2018 25 (+6) 20 (+3) 26 (+13) 14 (+1) 0 (-1)
    7.31 08.06.2018 25 (+-0) 20 (+-0) 26 (+-0) 12 (-2) 0 (+-0)
    7.32 15.06.2018 31 (-6) 24 (-4) 44 (-18) 14 (+2) 0 (+-0)
    7.33 22.06.2018 29 (+2) 25 (-1) 43 (+1) 14 (+-0) 0 (+-0)
    7.34 29.06.2018 29 (+-0) 25 (+-0) 43 (+-0) 15 (+1) - (+-0)
    7.35 06.07.2018 - (+-0) - (+-0) - (+-0) - (+-0) - (+-0)
    7.36 13.07.2018 - (+-0) - (+-0) - (+-0) - (+-0) - (+-0)
    7.37 20.07.2018 - (+-0) - (+-0) - (+-0) - (+-0) - (+-0)
    7.38 27.07.2018 - (+-0) - (+-0) - (+-0) - (+-0) - (+-0)
    7.39 03.08.2018 - (+-0) - (+-0) - (+-0) - (+-0) - (+-0)
    7.40 10.08.2018 - (+-0) - (+-0) - (+-0) - (+-0) - (+-0)
    7.41 17.08.2018 - (+-0) - (+-0) - (+-0) - (+-0) - (+-0)
    7.42 24.08.2018 - (+-0) - (+-0) - (+-0) - (+-0) - (+-0)
    7.43 31.08.2018 - (+-0) - (+-0) - (+-0) - (+-0) - (+-0)
    7.44 07.09.2018 - (+-0) - (+-0) - (+-0) - (+-0) - (+-0)
    7.45 14.09.2018 - (+-0) - (+-0) - (+-0) - (+-0) - (+-0)
    7.46 21.09.2018 - (+-0) - (+-0) - (+-0) - (+-0) - (+-0)
    7.47 28.09.2018 - (+-0) - (+-0) - (+-0) - (+-0) - (+-0)
    7.48 05.10.2018 - (+-0) - (+-0) - (+-0) - (+-0) - (+-0)
    7.49 12.10.2018 - (+-0) - (+-0) - (+-0) - (+-0) - (+-0)
    7.50 19.10.2018 - (+-0) - (+-0) - (+-0) - (+-0) - (+-0)
    7.51 26.10.2018 36 (+-0) 20 (+-0) 38 (+-0) 17 (+-0) 0 (+-0)

    Somit endet die Toplist- Info 2017/2018! Hier nochmal der Duchschnittliche Platz nach obiger Reihenfolge: 23 / 27 / 41 / 14 / 0