2023-06-04

Shoutbox

  • Ich glaub der Server ist abgeschmiert^^

    21:14
  • Denke nicht. Bei mein Mechanic gibt es da auch kein Unterschied..

    15:46
  • Gast#4537

    Ich habe grade meinen BS gespielt und irgendwie bekomme ich keinen Schadensbonus wenn ich power-thrust aktiviere mache ich etwas falsch?

    08:22
  • Level 10 war anscheind nur bei iRO früher zu erreichen. Nun aber sollte es einfach nur noch veraltet sein.

    14:49
  • Mach ich..

    07:15
  • Keryrubin, macht am besten einen Thread unter Bug Report. Diese Shoutbox hält nicht ewig und die Nachrichten gehen verloren über Zeit

    22:22
  • 2. Die kastrierten 3rd class Skills Espa und Eswhoo gehören auf Stufe 10 und nicht 5 +7. und 3. Lässt sich der AOE Skill Lvl 7 Eswhoo nicht aktivieren Ich schaue ob ich weiteres finde...

    20:08
  • Mehrere Sachen die eine Bereinigung benötigen. 1. Kein Status-Icon für aktivierte Skills (ablaufende Zeit) rechts für Soul Reaper und Soul Collect.

    20:08
  • Die Jobexp sind in dem Range Joblevel- abhängig so wie es aussieht... unter Job 50 gibts keine EXP und dann gestaffelt. ^^

    19:05
  • So schlecht sind die Edenquest ja nun auch nicht.

    16:21
  • Keine Ahnung.. Halte nicht viel von der Edengroup

    16:06
  • Gibt es denn ab Third Class keine Jobexp mehr für die EdenQuest (99-100)?

    15:11
  • Und was genau darf man sich wünschen? :sabber:

    14:34
  • Wünsche für den Adventskalender gerne per PN an mich :)

    23:38
  • Der Skill ist damit nicht "falsch", sondern nur nicht aktuell... ^^"

    11:43
  • Ok thx, dann bin ich erstmal weg bis die Skills alle richtig sind!

    09:40
  • Wenn es reportet wird, damit es nicht vergessen geht, dann sicher

    09:32
  • Wird das in näherer Zukunft berichtigt?

    08:59
  • Jupp. Wir sind noch auf dem Stand von Lvl 5 https://irowiki.org/w/index.php?ti…rch&oldid=48597

    20:56
  • Trap Research geht nur bis 5?

    20:05
  • Ist ein Beschreibungsfehler. Ingame steht die Renewalversion da. Bei uns ist es aber die Prerenewalversion, also die hier: https://irowiki.org/classic/Focused_Arrow_Strike

    17:34
  • Sharp Shooting (1800% ATK) geskillt nur 2950 Damage Output. DS macht (190% ATK) ca. 3000 Damage Output. Was stimmt da nicht?

    16:54
  • Hat dein Virenscanner vielleicht irgend ne Datei gelöscht oder so? Oder gibt es irgend nen Fehler? 😅

    06:50
  • Gast#6c6b

    Also meine Sis und ich wollten uns den server mal angucken, aber ich komm nach dem patcher nich weiter. Sind 8 Leute online aber bei mir öffnet er kein game. XD ich lass das hier mal so stehen weil wir nun bubu machen.

    20:49
  • Hihi ich wollte mal Fragen ob der Server noch aktiv genutzt wird und es noch Deutsche Gilden gibt die einen Neuling aufnehmen würden

    17:47
    • Offizieller Beitrag

    Mainserver:

    • Fixed SC_MAGICMUSHROOM shouldn't cast skills if sit
    • Replaced some hardcoded mobids by enum
    • Added mob_is_treasure definition for faster search
    • Some cleaning.
    • Enhanced DBMap implementation to allow storing integer type data in addition to void pointers.
      -Added enum for data: `int`, `unsigned int`, `int64` and `void*`
      -Replaced generic `void*` data with `DBData` struct to hold `int`, `unsigned int`, `int64` or `void*` (member of `DBNode`)
      -Added `db_i2data`, `db_ui2data` and `db_ptr2data` functions to cast from `int`/`uint`/`int64`/`void*` to `DBData` (used in `DBMap::put()`)
      -Added `db_data2i`, `db_data2ui` and `db_data2ptr` functions to get `int`/`uint`/`int64`/`void*` from `DBData`
      -Enabled statistics for new functions in `db_stats` struct
      -`DBCreateData` functions (used in `DBMap::ensure()`) now return `DBData` instead of `void*`
      -`DBApply` functions (used in `DBMap::foreach()` and `DBMap::destroy()`) now take `DBData*` as a parameter instead of `void*`
      -`DBMatcher` functions (used in `DBMap::getall()`) now take `DBData` as a parameter instead of `void*`
      -`DBReleaser` functions now take `DBData` as parameter instead of `void*`
      -Default releasers release data if it is `void*` (`DB_DATA_PTR`) type
      -`DBIterator` functions: `first()`, `last()`, `next()` and `prev()` now return `DBData*` instead of `void*`
      -`DBIterator::remove()` now returns `int` (1 if node was found and removed, 0 otherwise) instead of `void*` and takes an extra `DBData*` parameter for the data of removed entry
      -`DBMap::get()` and `DBMap::ensure()` now return `DBData*` instead of `void*`
      -`DBMap::remove()` and `DBMap::put()` now return `int` (1 if node already existed, 0 otherwise) instead of `void*` and take an extra `DBData*` parameter for the data of removed entry
      -`DBMap::put()` now takes `DBData` as parameter instead of `void*`
      -`DBMap::getall()` now puts data into `DBData**` buffer instead of `void**` buffer
      -Updated macros
      -Updated `DBMap` documentation.
      -Updated rest of code to reflect `DBMap` changes (mostly required signature changes of `DBCreateData` and `DBApply` functions).
      -Fixed a bug where `DBMap::put()` would return data of a deleted entry.
      -Removed some unnecessary pointer casts.
      -Increased `showmsg.c` static buffer size to fit entire DBMap stats report.
      -Numeric global variables (mapreg) now utilize `DBMap`'s ability to store integer-type data.
      -replaced some `DBMap` function calls with macros.
      -Updated the script engine to make use of the DBMap* structure for storing variables
    • Enforced all zeny transactions to use pc_payzeny and pc_getzeny handlers (auto log and clif).
    • Picklog improvements:
      -now it is finally possible to log every item / zeny players gain or lose
      -new log type: `X` for all other items transactions that don't fall into another category
      -it also fixes items being logged as picked up/gained by player when in fact they were dropped on the ground due to full inventory
    • Added initial support for direct variable assignment (allows assigning values to variables without the use of 'set')
    • Added mercenary and elemental objects support to getmapxy.
    • Fixed 'nude' script command to remove any part of equip.
    • Modified script command 'donpcevent'.
      -now returns 1 when successful, 0 when fails.
      -now shows a debug message on the console when no events are triggered.
    • When a menu supersedes the client's maximum length it is truncated and a warning is displayed on console.
    • getd now works as a parameter for query_sql
    • Fixed pvp/gvg mapflag handling by setmapflag/removemapflag script commands.
    • Fixed various quest-related script commands to fix crashes caused of null pointers (sd).
    • Added missing COWRAIDERS1, COWRAIDERS2, COWRAIDERS3 and MECHASPIDER drops.
  • 15peaces 16. Juli 2023 um 17:15

    Hat das Thema geschlossen.

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