2023-08-10

Shoutbox

  • Yuno ist ab sofort wieder zugänglich, bitte patchen ^^

    21:01
  • Ich werd verrückt das is ja sau cool. Danke

    16:08
  • dann geh mal in Control Panel und dort dann auf Characters. danach Character auswählen und auf reset potion klicken

    14:09
  • Man könnte sagen meine Poppel kleben in Yuno fest... :D

    11:20
  • Gast#6311

    2 meiner chars hängen in yuno wegen c3dworldress unsupported error :(

    10:05
  • Gast#6311

    oh mann ... ja habs selbst auch rausgefunden... man muss weiblich sein. Ich bin aber genderfluid!.... wie unfair

    10:03
  • Kann ich dir so ohne weitere Infos auch nicht sagen, vermutlich erfüllst du irgend eine Voraussetzung nicht... Ist der Char weiblich? ^^

    13:38
  • Gast#25a6

    Warum kann man Ribbon mit Slot nicht anziehen?

    12:18
  • Denkt dran, die Abstimmung endet morgen Abend: Dauerhafte Änderung der Rates

    22:07
  • Läuft wieder ^^

    15:30
  • und das halloween event ist dann auch vorbei? xD

    14:29
  • Gab ne ziemlich chaotisch angekündigte Hoster- Wartung... Mehr dazu später nochmal, nur soviel: Server läuft wieder und wir haben ein beachtliches Hardware- Upgrade bekommen xD

    14:06
  • Failed to connect to Server

    09:02
  • Also grundsätzlich sollten alle Skills funktionieren. Ein paar Skills sind ggf. nicht up-to-date. Wenn ein Skill tatsächlich nicht funktioniert, sollte dies irgendwo hier im Forum als Bug Report erscheinen und wird entsprechend fixed.
    Also nein, eine Liste gibt es da nicht ^^

    21:19
  • Servus :D, mich hats nach ein paar Jahren pause auch mal wieder die RO Nostalgie gepackt. Verstehe ich das richtig das aufgrund des Software wechsels einnige 3rd job skills noch nicht funktionieren? falls ja gibts zufällig irgendwo ne Liste?

    21:15
  • 👍😁

    01:48
  • @PapaMiki dir natürlich auch vielen Dank für die Review! :kitty:

    21:14
  • Das ist so nicht gedacht mit den Wünschen. Die sollen ja genau während der Wartung ingame geäußert werden. ^^

    21:13
  • Ist das noch der Fall? also mein Yo-Yo im loyal Status macht gar nichts. 😄

    11:19
  • Ich persönlich hätte gerne die choco Entwicklung vom Yo-Yo. Was mir auch noch auffiel damals vor 15 Jahren haben die pets im loyal Status entweder im Kampf eingegriffen mit melee Attack oder der Yo-Yo war looter ist ja hinfällig mit autoloot.

    11:17
  • Falls es zeitlich möglich ist wäre es auch cool wenn die pet Entwicklungen bzw. allgemein gewisse pets implementiert werden würden. Manche von uns wünschen sich ninetail tarming von den Peach trees zu implementieren und die Weiterentwicklungen bis zur Moonlight.

    11:17
  • Bezüglich der Wünsche und Server Updates. Ich denke da wäre ein treat nicht schlecht. Sry falls ich mich falsch ausdrücke bin old school. 🤣 Natürlich die Skill Bugs sind wahrscheinlich für die meisten am wichtigsten.

    11:16
  • Mik

    Dachte mir ich tu was gutes nach den server crashes xD

    07:57
  • Mik

    Gern, hoffe es passt so :)

    07:56
  • Vielen Dank für deine Review auf RateMyServer, MikMuk! :no1:

    20:29
    • Offizieller Beitrag

    Mainserver:

    • Fixed ZC_GUILD_INFO3 packet
      -This fixes the territory display.
    • Server shutdown and @cleanmap / @cleanarea are now all faster.
      -Instead of wasting time doing a dbmap lookup (of a data it already possessed!) on each floor item being deleted, it'll use the data to clean the item.
    • Some more internal database fixes and optimations.
      -Enabled DB_OPT_RELEASE_DATA for several DBMaps to simplify data freeing.
      -Fixed va_list being reused in DBMap code (linkdb_foreach()).
      -replaced DBIterator function calls with macros wherepossible.
      -Fixed Nick DB code using uninitialized data.
    • Some misc. cleaning & fixing.
      -Some code cleanup (npc (timer)event labels).
      -Fixed a little leftover in socket_enchant2.txt.
      -Optimized some statuses.
      -Fixed walk-delay bug when a player is attacked in disguise causing inaccurate client position.
      -Some fixing related to manner status.
      -Fixed some memory leaks & crashes on server-shutdown.
    • Rewrote/updated the SC_COMBO logic.
      -Got rid of remainig state.combo usages and added usage of PACKET_ZC_SKILLINFO_UPDATE2 to report skill inf changes.
      -This should also fix some issues with the combo skills.
    • Added @showzeny tracking to pc_payzeny so that it's messages are more consistent when zeny is earned/reduced.
    • `clif_displaymessage` is now capable of displaying multiline messages.
    • pc_resetstate will now also reset the TK_MISSION target mob.
    • Fixed @allskill setting skill ids too late.
    • Some script fixes.
      -Added missing warp to iz_dun05.
      -Fixed Siblings Quest exploits and made it more official.
    • Fixed @duel problem with Kaizel.
    • Fixed all sniper traps (except ankle snare) from working on their owner.
    • (AoE) skills now continue to trigger even if character is dead, official behavior.
    • Updated Emperium to not can be healed by any skills.
    • Fixed some (ancient) MvP bugs/exploits
      -When mvp drops are at 100% drop rate it'll no longer always drop the first.
      -MvP monsters no longer can target play dead characters.
      -It has been confirmed on official servers that MvP mobs have no dmotion even without endure.
    • Songs no longer dispell on death.
    • Fixed Divest status changes not loading properly on login with `debuff_on_logout: 0`
    • Status change packet cleanup
      -replaced duplicate function clif_status_load with a macro
      -put some checks that were previously in multiple places into clif_status_change
      -packets are now used as they are on official servers:
      --ZC_MSG_STATE_CHANGE for ending statuses and starting them on non-pcs
      --ZC_MSG_STATE_CHANGE2 for starting *all* statuses on players
      --tick = 9999 for statuses of indeterminate duration
      --for non-pc units, a packet is only sent if it has a visual impact on the client; if you notice any missing visual effects, please report them!
      -fixed status end packet never being sent for non-pc, non-mercenary units
      -removed hard-coded status length exceptions in clif_status_change
    • Some item database updates.
      -Enabled & fixed some headgears.
      -Fixed Mysterious_Powder item type & effect.
      -Added full support for 2 new item_trade.txt flags:
      --Item can't be attached to mail
      --Item can't be auctioned
      -nodrop/notrade flags no longer share no mail and no auction flags
      -added some missing item trade flags and updated others.
      -Fixed Pile Bunkers (ID:1549) job requirements.
      -Fixed some arrow recipes.
      -Fixed Sky Deleter Card (and similar items) not healing when killing a monster when in Berserk status.
      -Fixed Eddga Card, it should give 1 MDEF (instead of 0).
    • Fixed holy and shadow elemental scrolls from dispelling on death.
    • Some monster database updates.
      -Added Bradium Golem to mob_race2_db.txt.
      -Fixed some wrong monster drops & chances.
      -Fixed Garms iRO name.
    • PA_SACRIFICE
      -Fixed calculation order.
      -The damage needs to be calculated before the hp reduction.
    • DC_WINKCHARM
      -Affected mobs will now follow caster during effect.
    • SL_SWOO
      -Fixed the visual effect not going off after duration is gone.
    • SL_HIGH
      -Stat increases no longer stack with any other status changes.
  • 15peaces 16. September 2023 um 16:52

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