2023-08-10

Shoutbox

  • Control Panel -> Charaktere -> Den Char auswählen -> dort den Style resetten.

    18:19
  • Du kannst den Style im CP zurücksetzen: Dazu auf der Homepage mit dem entsprechenden Account einloggen, dann:

    18:18
  • Da ich keine ahnung habe wie man hier einen bugreport schreibt mache ich das hier. Beim Stylisten ist eine Frisur verbugt die das game abstürzenläst. Das zieht sich durch bis zum Login das der char die Frisur annimmt nach dem crash. lösst direkt den nächsten crash aus.

    17:32
  • Für das Türchen mit dem hüpfenden Monster mit der Weihnachtsmütze. Abgabe wird auf 17.12 verlängert. Ich bin wirklich davon ausgegangen es spawnt regulär im Toy Factory 😅 sorry

    22:46
  • Das Türchen heute öffnet sich aus privaten Gründen erst morgen. Tut mir leid

    22:20
  • Auf der Homepage mit dem Ingame Account einloggen. Dann im Control Panel auf Charaktere -> den Char auswählen und dort dann den Style resetten. ^^

    20:38
  • Gast#8848

    Moin Moin , ich wollte bei mein charackter die haare stylen und habe einen sprite error bekommen und kann auch nicht mehr einloggen...^^ wie kann ich das fixen ?

    19:46
  • :heh:

    21:26
  • eben eingeloggt und stehe in geffen vor dem shop. Somit war wohl nicht der .go pay die ursache? aber naja das Laufen in den shop ja wohl auch nicht xDD vllt muss sich der server erst an meine gottlosen onlinezeiten gewöhnen^^

    20:58
  • Sorry Leute xD

    20:54
  • Server läuft erstmal wieder... aber .go pay als Crash- Ursache? Ich weiß ja nicht... war noch jemand online und hat irgendwas getan? ^^"

    18:16
  • wtf? wie zum... o.o"

    17:52
  • der server istn icht tot, aber der map-server ist abgeraucht xD pöses Odi :P

    14:26
  • Wenn ich mich anmelde und meinen char auswähle kommt: failled to connect to server

    09:33
  • server tot ?

    09:31
  • Tut mir echt Leid, ich hab ihn wieder gecrasht... Hab in Geffen Blue Gems gekauft und danach .go pay eingetippt... und bin nie in Payon angekommen -.-" Sorry (mit RK Sir Odium)

    00:22
  • Wow, cool Vielen Dank!!

    22:59
  • Korrigiere nochmal, da der Server gerade leer war, ist der Fix nun übernommen, Crash sollte nichtmehr vorkommen.. ^^

    21:46
  • Korrigiere, Ursache gefunden und Fix bereits vorbereitet ^^"

    21:29
  • hm... also ich bin jetzt auf dem Testserver ne Weile im Dewata 2 unterwegs und kann bisher keine Probleme/Crashes feststellen... Mit welcher Class und ggf. welchen Skills hast du dort was gefarmt? ^^"

    21:21
  • Läuft wieder, Ursache bislang unbekannt... ^^"

    06:48
  • Ich glaube ich hab den Server abgeschossen...^^ sry. Bin nicht sicher was passiert ist, hab in Dewata 2 gefarmt ;(

    03:48
  • Yuno ist ab sofort wieder zugänglich, bitte patchen ^^

    21:01
  • Ich werd verrückt das is ja sau cool. Danke

    16:08
  • dann geh mal in Control Panel und dort dann auf Characters. danach Character auswählen und auf reset potion klicken

    14:09
    • Offizieller Beitrag

    Mainserver:

    • Fixed ZC_GUILD_INFO3 packet
      -This fixes the territory display.
    • Server shutdown and @cleanmap / @cleanarea are now all faster.
      -Instead of wasting time doing a dbmap lookup (of a data it already possessed!) on each floor item being deleted, it'll use the data to clean the item.
    • Some more internal database fixes and optimations.
      -Enabled DB_OPT_RELEASE_DATA for several DBMaps to simplify data freeing.
      -Fixed va_list being reused in DBMap code (linkdb_foreach()).
      -replaced DBIterator function calls with macros wherepossible.
      -Fixed Nick DB code using uninitialized data.
    • Some misc. cleaning & fixing.
      -Some code cleanup (npc (timer)event labels).
      -Fixed a little leftover in socket_enchant2.txt.
      -Optimized some statuses.
      -Fixed walk-delay bug when a player is attacked in disguise causing inaccurate client position.
      -Some fixing related to manner status.
      -Fixed some memory leaks & crashes on server-shutdown.
    • Rewrote/updated the SC_COMBO logic.
      -Got rid of remainig state.combo usages and added usage of PACKET_ZC_SKILLINFO_UPDATE2 to report skill inf changes.
      -This should also fix some issues with the combo skills.
    • Added @showzeny tracking to pc_payzeny so that it's messages are more consistent when zeny is earned/reduced.
    • `clif_displaymessage` is now capable of displaying multiline messages.
    • pc_resetstate will now also reset the TK_MISSION target mob.
    • Fixed @allskill setting skill ids too late.
    • Some script fixes.
      -Added missing warp to iz_dun05.
      -Fixed Siblings Quest exploits and made it more official.
    • Fixed @duel problem with Kaizel.
    • Fixed all sniper traps (except ankle snare) from working on their owner.
    • (AoE) skills now continue to trigger even if character is dead, official behavior.
    • Updated Emperium to not can be healed by any skills.
    • Fixed some (ancient) MvP bugs/exploits
      -When mvp drops are at 100% drop rate it'll no longer always drop the first.
      -MvP monsters no longer can target play dead characters.
      -It has been confirmed on official servers that MvP mobs have no dmotion even without endure.
    • Songs no longer dispell on death.
    • Fixed Divest status changes not loading properly on login with `debuff_on_logout: 0`
    • Status change packet cleanup
      -replaced duplicate function clif_status_load with a macro
      -put some checks that were previously in multiple places into clif_status_change
      -packets are now used as they are on official servers:
      --ZC_MSG_STATE_CHANGE for ending statuses and starting them on non-pcs
      --ZC_MSG_STATE_CHANGE2 for starting *all* statuses on players
      --tick = 9999 for statuses of indeterminate duration
      --for non-pc units, a packet is only sent if it has a visual impact on the client; if you notice any missing visual effects, please report them!
      -fixed status end packet never being sent for non-pc, non-mercenary units
      -removed hard-coded status length exceptions in clif_status_change
    • Some item database updates.
      -Enabled & fixed some headgears.
      -Fixed Mysterious_Powder item type & effect.
      -Added full support for 2 new item_trade.txt flags:
      --Item can't be attached to mail
      --Item can't be auctioned
      -nodrop/notrade flags no longer share no mail and no auction flags
      -added some missing item trade flags and updated others.
      -Fixed Pile Bunkers (ID:1549) job requirements.
      -Fixed some arrow recipes.
      -Fixed Sky Deleter Card (and similar items) not healing when killing a monster when in Berserk status.
      -Fixed Eddga Card, it should give 1 MDEF (instead of 0).
    • Fixed holy and shadow elemental scrolls from dispelling on death.
    • Some monster database updates.
      -Added Bradium Golem to mob_race2_db.txt.
      -Fixed some wrong monster drops & chances.
      -Fixed Garms iRO name.
    • PA_SACRIFICE
      -Fixed calculation order.
      -The damage needs to be calculated before the hp reduction.
    • DC_WINKCHARM
      -Affected mobs will now follow caster during effect.
    • SL_SWOO
      -Fixed the visual effect not going off after duration is gone.
    • SL_HIGH
      -Stat increases no longer stack with any other status changes.
  • 15peaces 16. September 2023 um 16:52

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