2024-05-21

Shoutbox

  • Mik

    achja soul drain is auch aktiv bei mir, war aber bisher auch nie ein problem

    15:54
  • Danke schonmal für die Infos an alle beiteiligten ^^

    15:52
  • Hab mir zumindest jetzt schonmal alles notiert und grübel darüber xD

    15:50
  • Mik

    ja ich versuch drauf zu achten

    15:50
  • Dann können wir leider nur abwarten, wie es weiter geht.
    Sollte es nochmal zu nem Crash kommen, bitte so viele Infos wie möglich notieren.
    Was, wann, wo, mit wem, welcher skill auf welche mobs, equip das vllt. gewechselt wurde usw

    15:49
  • Würd ich jetzt erstmal nicht auf den Server schieben

    15:48
  • Mik

    ihr game heing gerade komplett und sie musste schließen, hing aber bei mir auch in der zeit

    15:45
  • server läuft noch

    15:45
  • Mik

    ok geht wieder, aber bei ihr komplett weg

    15:45
  • ?

    15:45
  • Mik

    und die venatu

    15:45
  • Mik

    muss iwas davon sein

    15:44
  • Mik

    also ich hab grad einen mix aus soul expansion und crimson rock und reading spellbook eingesetzt

    15:44
  • Mik

    ah jetzt

    15:43
  • Mik

    gestern und heute haben auch noch die anderen gespielt, thor usw. scheinen jetzt neu zu sein - vllt war bei denen ja iwas...

    15:41
  • Mik

    aber server geht jetzt auch nicht down deswegen...

    15:41
  • Mik

    oh, ja das wars danke xD

    15:40
  • damit schaltet man das an/aus

    15:39
  • da ist ein haken im shop-fenster

    15:39
  • Mik

    seit dem crash funktioniert bei ihr doppelklick zum verkaufen nicht mehr - grade auch maus gewechselt als liegt nicht an der hardware

    15:37
  • Mik

    sound of metal - für die rusty screws

    15:36
  • quest?

    15:35
  • Mik

    sie hatte vorher die quest aktiv, jetzt gerade nicht - wir testen nochmal

    15:35
  • hmm...

    15:34
  • Mik

    iwie passiert jetzt nix mehr...

    15:34
    • Offizieller Beitrag

    Mainserver:

    • Upated zenylog enum (added missing types).
    • Fixed a max level bypass, code by @rathena
    • Optimized pc_setparam function.
    • Items are no longer unequipped when a card within them is blacklisted (e.g. item_unequip.txt), instead the card's effect is nullified.
    • item_noequip overhaul.
      -Items are no longer unequipped when disabled by item_noequip.txt, instead their effects are nullified -- however cards in them, unless also disabled, wont have its effect nullified.
    • Some misc cleaning & fixing.
      -Fixed some logical issues.
      -Removed some unused code.
    • Extending readparam functionality: Added many more bonuses.
    • @skillid now supports partial search.
    • Added full support for the official character movement system.
      -Thanks to @rathena for the base.
    • Updated mob spawns for Undersea Tunnel floor 6 to official.
    • Updated spawn delays for Dewata dungeons.
    • Fixed bug where 'unequip' command would override 'disable_items'.
    • Merged a fix from Herculus which is supposed to fix a Taekwon Ranker skill tree problem.
    • Fixed an issue with pc_jobchange.
    • Beta Release of PIN Code system.
      -NOTE: Currently disabled!
      -Thanks to @rathena for the base.
    • Fixed mobs not unlocking their target when they change their mode with NPC_EMOTION.
    • Fixed a duplicate message output.
    • Fixed success chance of Storm Gust's freeze status change, iROwiki says 150% and feedback from official server players confirmed that it is indeed 150%.
    • Another phase of the big status resistance updates:
      -Transmitted status change source variable to status_get_sc_def to properly calculate defense.
      -Added the fully official formulas of the status changes based on an Aegis leaks (since source is same as bl right now the level difference will always give "0").
      -As tick_def2 is never equal to sc_def2, it will not use it by default anymore.
      -The final chance for the status change will now consider Aegis accuracy (everything between 0.01% and 0.09% should actually be 0.1%, etc.)
      -however, sc_start short versions don't support it and will always use bl as src.
    • Increased minimum respawn delay for monsters to 5000ms, this is needed to prevent the client from thinking the newly spawned monster is the same than the killed one;
      -also at least in pre-renewal the minimum respawn time is 5 seconds officially and handling this via the code is much better than updating all spawn files.
    • Implemented the official formula for Potion Pitcher when used by monsters.
    • Added missing mercenaries to mercenary_db.
      -Also added new mercenary skills and scrolls.
    • Updated item_db.
      -Added missing items & trading restrictions.
      -Fixed some names & scripts.
    • Updated item_trade database.
    • Updated quest_db with a huge number of missing entries.
  • 15peaces 28. Juni 2024 um 17:31

    Hat das Thema geschlossen.

Jetzt mitmachen!

Du hast noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registriere dich kostenlos und nimm an unserer Community teil!