2024-08-11

Shoutbox

  • Control Panel -> Charaktere -> Den Char auswählen -> dort den Style resetten.

    18:19
  • Du kannst den Style im CP zurücksetzen: Dazu auf der Homepage mit dem entsprechenden Account einloggen, dann:

    18:18
  • Da ich keine ahnung habe wie man hier einen bugreport schreibt mache ich das hier. Beim Stylisten ist eine Frisur verbugt die das game abstürzenläst. Das zieht sich durch bis zum Login das der char die Frisur annimmt nach dem crash. lösst direkt den nächsten crash aus.

    17:32
  • Für das Türchen mit dem hüpfenden Monster mit der Weihnachtsmütze. Abgabe wird auf 17.12 verlängert. Ich bin wirklich davon ausgegangen es spawnt regulär im Toy Factory 😅 sorry

    22:46
  • Das Türchen heute öffnet sich aus privaten Gründen erst morgen. Tut mir leid

    22:20
  • Auf der Homepage mit dem Ingame Account einloggen. Dann im Control Panel auf Charaktere -> den Char auswählen und dort dann den Style resetten. ^^

    20:38
  • Gast#8848

    Moin Moin , ich wollte bei mein charackter die haare stylen und habe einen sprite error bekommen und kann auch nicht mehr einloggen...^^ wie kann ich das fixen ?

    19:46
  • :heh:

    21:26
  • eben eingeloggt und stehe in geffen vor dem shop. Somit war wohl nicht der .go pay die ursache? aber naja das Laufen in den shop ja wohl auch nicht xDD vllt muss sich der server erst an meine gottlosen onlinezeiten gewöhnen^^

    20:58
  • Sorry Leute xD

    20:54
  • Server läuft erstmal wieder... aber .go pay als Crash- Ursache? Ich weiß ja nicht... war noch jemand online und hat irgendwas getan? ^^"

    18:16
  • wtf? wie zum... o.o"

    17:52
  • der server istn icht tot, aber der map-server ist abgeraucht xD pöses Odi :P

    14:26
  • Wenn ich mich anmelde und meinen char auswähle kommt: failled to connect to server

    09:33
  • server tot ?

    09:31
  • Tut mir echt Leid, ich hab ihn wieder gecrasht... Hab in Geffen Blue Gems gekauft und danach .go pay eingetippt... und bin nie in Payon angekommen -.-" Sorry (mit RK Sir Odium)

    00:22
  • Wow, cool Vielen Dank!!

    22:59
  • Korrigiere nochmal, da der Server gerade leer war, ist der Fix nun übernommen, Crash sollte nichtmehr vorkommen.. ^^

    21:46
  • Korrigiere, Ursache gefunden und Fix bereits vorbereitet ^^"

    21:29
  • hm... also ich bin jetzt auf dem Testserver ne Weile im Dewata 2 unterwegs und kann bisher keine Probleme/Crashes feststellen... Mit welcher Class und ggf. welchen Skills hast du dort was gefarmt? ^^"

    21:21
  • Läuft wieder, Ursache bislang unbekannt... ^^"

    06:48
  • Ich glaube ich hab den Server abgeschossen...^^ sry. Bin nicht sicher was passiert ist, hab in Dewata 2 gefarmt ;(

    03:48
  • Yuno ist ab sofort wieder zugänglich, bitte patchen ^^

    21:01
  • Ich werd verrückt das is ja sau cool. Danke

    16:08
  • dann geh mal in Control Panel und dort dann auf Characters. danach Character auswählen und auf reset potion klicken

    14:09
    • Offizieller Beitrag

    Mainserver:

    • Fixed and re-enabled the unique item id system.
      -Also the GUID field in item_package_db.txt is now working.
    • Added full support for the item merge system to merge separated items in player's inventory.
      -Enabled npc/other/item_merge.txt and it's now usable.
      -Added client iterface.
      -Added script commands.
    • Fixed an issue with announce script command to properly support bc_blue and bc_woe.
    • Some misc. cleaning and optimations.
      -Correcting some checks for some bonuses.
      -pc_is_same_equip_index function is now used to move all item index checks, removing redundancy in some cases.
      -Some random in-source documentations and changes of return types.
      -Removed some leftovers.
      -Renamed itemdb_other (DBMap) to itemdb
      -updated some doc files.
      -Changed account_id and char_id variables to uint32 as this is the value they can be in DB.
      -Modified @whodrops result for monster list to: "- <monster name> (<mob_id>): <rate>%"
    • Forced guild notice changes to save immediately.
    • Macro clean up for Element, Race, Race2, Class, & Size validation check.
    • Removed unused parameters in battle_calc_bg_damage() and battle_calc_gvg_damage().
    • Some buyingstore fixes:
      -Fixed "missing" buyingstore search (purchase type search) in searchstore, by adding DBMap *buyingstore_db.
      -Added nullpo checks on some buyingstore.c functions.
      -Added do_init_buyingstore() and do_final_buyingstore().
    • Script command query_sql will now return -1 on an empty result or failed result.
    • Rewrote the hard monster AI. Monsters will now behave a lot closer to official servers:
      -Monsters will now attack immediately when they are chasing a target and it comes into attack range.
      -Monsters will now chase their target during their aDelay, but they still have to wait for aMotion to be able to move again.
      -Monsters will now rethink their chase in a configurable interval, official value is once per cell, previously it was once per 3 cells
      -Monsters will now stop when they rethink their chase and their target is gone (player hides or target loot was picked), regardless of the monster_ai setting
    • Fixed characters moving to unavailable slots using Character Moving System.
    • Fixed EXP calculation overload.
      -Added macro apply_rate(val,rate) & apply_rate2(val,rate,per)
    • Added check to clear skill unit group that created by NPC/script before the NPC/script unloaded.
    • Switching arrows no longer stops attacks.
    • Looter monsters will now randomly pick items rather than going for the closest one.
    • Updated Expanded Super Novice and Super Baby to be able to do anything normal Super Novices can do. Guardian Angel, Dori Dori, etc.
    • Added magiccrasher_renewal battle config.
      -Set this to yes to use the renewal formular for this skill (Adding MATK to formular).
      -Default is no.
    • Some preperations for new item packets.
      -Added support for ZC_INVENTORY_START / ZC_INVENTORY_END packets.
      -Added new inventory packet IDs & lengths.
      -These are not yet full supported!
    • Item Database updates:
      -Added more than 400 missing items including their item packages & combo scripts.
      -Moved more than 200 stable items.
      -Changed wrong flag values from 6 to 4.
      -Changed all Shadow Gears to item type 12.
      -Fixed some item bonusses.
      -Added check for IT_SHADOWGEAR's script restriction before executing it.
      -Fixed some item types.
    • Official Item BindOnEquip Support
      -Added item flag value: 8 to init default item with BindOnEquip. Item with this flag will be character bound item once equipped.
      -Re-arranged fixed drom flag from 8 to 16.
      -Added optional config 'default_bind_on_equip' in conf/battle/items.conf to set default bind type. By default the type is character bound.
    • Fixed item_db parser:
      -map server would crash with mismatching curly braces in unequip script field
      -the parser wouldn't accept specific combinations of curly braces in the uniquip script field.
    • Optimized the item package handling.
      -Saved almost 160MB of RAM by removing ugly fixed array sizes.
      -Also speeded up loading the packages.
      -Broadcasts for special items are finally working.
    • Implemented MD_RANDOMTARGET.
    • Re-added missing damage formulars for Rebellion skills.
    • Fixed Mutanted Homunculus damage formulars.
    • Gates of Hell and Bakuretsu Kunai now uses weapon element and are forced neutral for the final element.
    • Corrected Devotion behavior.
      -Failing to cast Devotion to the 6th player
      -Only player who devotes other that 'shout' Auto Guard when it active also with the walk delay
      -Status icon that inherited from devoter won't be displayed at devoted player
      -Reflect Damage on devoted player won't reflect normal attack, only melee skill attack
    • Updated Napalm Vulcan damage to official.
  • 15peaces 18. September 2024 um 21:42

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