2024-08-11

Shoutbox

  • ja genau, ich wollte jetzt nich deswegen ein neues Thema anfangen und erstmal hier anfragen sozusagen ^^

    15:16
  • die monster haben alle irwie ein "linksdrall" nach unten

    14:32
  • glaube das wurde sogar schon reportet

    14:32
  • Wenn zu viele Dort sind, hat man fast keine möglichkeit mehr sie zu killen und somit die Horde zu lösen.

    20:11
  • Klar, spawnen sicher auch immer welche an Ecken wo man vllt nicht viel killt, aber komisch das es immer die selben Ecken sind. Gerade bei großflächigen Maps ist das sehr gut zu beobachten. In Payon Dungeon 5 sammlen sie sich auch innerhalb der Mauern jeweils links unten in der Ecke.

    20:11
  • Mal ne Frage, ist es normal das alle Mobs das gleiche Bewegungsmuster haben? Egal auf welcher Map ich unterwegs bin, alle monster sammeln sich immer unten links in der Ecke.

    20:11
  • Also den Falcon kannst du beim Rental NPC in Brasilis bekommen und die Wolf Flute kannst du beim Tool Dealer in Brasilis kaufen. ^^

    17:06
  • Huhu, habe gelesen, dass seit 2018 ein Falcon und Wolf Whistle Trader implementiert sind. Finde den NPC leider nicht - kann mir da jemand helfen? Danke

    00:55
  • Ich werde heute Abend einen außerplanmäßigen Reboot machen, um die Instanzen zu fixen. Geplant ist das gegen 18 Uhr... ^^

    13:34
  • Habt ihr zufällig versucht, nen char über den char-select zu löschen? Wenn ja, kann das die Ursache sein... Bitte per pn bei mir melden mit nem Char- oder Accountnamen.

    12:02
  • ja ich habe das Selbe Problem bekomme meine Char´s auf normalen Server nicht mehr angezeigt auf dem "old" geht es...

    00:07
  • Gast#0342

    nicht angezeigt als hätte ich keine -_-

    00:01
  • Gast#0342

    Servus kann mich zwar anmelden bekomme aber meine Chars

    00:01
  • Vielen Dank für deine Review auf RateMyServer, DarkSeraX! :kitty:

    19:45
  • Am einfachsten ist es, wenn du deinen Virenscanner aus dem Client- Verzeichmis aussperrst. Das sind alles Falschmeldungen, vorausgesetzt du hast den Client hier heruntergeladen.

    18:45
  • Kann man leider nicht viel gegen machen, ich kann nen P-Server Client schlecht von MS zertifizieren lassen ^^"

    18:43
  • Gast#d82d

    windows verhinder installation, virus da virus hier

    16:48
  • Schreib sie im Discord an, da ist sie in der Regel erreichbar. ^^

    13:52
  • okay. Hab noch einen Vorrat von 25k jeweils. Sollte erstmal reichen. Gibts ne Möglichkeit mal mit GM Sakura zu reden? wollte sie was fragen

    11:06
  • Im Moment leider nicht, da GM Sakura aktuell zu nichts kommt...

    12:31
  • Sorry, hatte vergessen mich einzuloggen und komischerweise schickt der Browser die Nachricht mehrfach ab..

    11:46
  • Gast#61d5

    Gibts noch den Schwarzmarkt-Dealer (hieß doch so oder?) :D Den, wo man die Mysterious PET Bottles und Watermelon Juices kaufen konnte

    11:43
  • Hey, wb, freut mich =)

    22:02
  • :sry: den Text unten habe ich versehentlich 2nal verfasst

    14:46
  • Gast#d45e

    Hey, ist ja richtig geil das es euch noch gibt! Das letzte Mal war ich 2018 hier und in der Zwischenzeit habe ich geheiratet und 2 Kinder bekommen. Bin zufällig über meine alten Lesezeichen wieder auf Euch gestoßen und werde später wahrscheinlich auch mal wieder den Clienten Laden. 😀

    14:40
    • Offizieller Beitrag

    Mainserver:

    • Fixed and re-enabled the unique item id system.
      -Also the GUID field in item_package_db.txt is now working.
    • Added full support for the item merge system to merge separated items in player's inventory.
      -Enabled npc/other/item_merge.txt and it's now usable.
      -Added client iterface.
      -Added script commands.
    • Fixed an issue with announce script command to properly support bc_blue and bc_woe.
    • Some misc. cleaning and optimations.
      -Correcting some checks for some bonuses.
      -pc_is_same_equip_index function is now used to move all item index checks, removing redundancy in some cases.
      -Some random in-source documentations and changes of return types.
      -Removed some leftovers.
      -Renamed itemdb_other (DBMap) to itemdb
      -updated some doc files.
      -Changed account_id and char_id variables to uint32 as this is the value they can be in DB.
      -Modified @whodrops result for monster list to: "- <monster name> (<mob_id>): <rate>%"
    • Forced guild notice changes to save immediately.
    • Macro clean up for Element, Race, Race2, Class, & Size validation check.
    • Removed unused parameters in battle_calc_bg_damage() and battle_calc_gvg_damage().
    • Some buyingstore fixes:
      -Fixed "missing" buyingstore search (purchase type search) in searchstore, by adding DBMap *buyingstore_db.
      -Added nullpo checks on some buyingstore.c functions.
      -Added do_init_buyingstore() and do_final_buyingstore().
    • Script command query_sql will now return -1 on an empty result or failed result.
    • Rewrote the hard monster AI. Monsters will now behave a lot closer to official servers:
      -Monsters will now attack immediately when they are chasing a target and it comes into attack range.
      -Monsters will now chase their target during their aDelay, but they still have to wait for aMotion to be able to move again.
      -Monsters will now rethink their chase in a configurable interval, official value is once per cell, previously it was once per 3 cells
      -Monsters will now stop when they rethink their chase and their target is gone (player hides or target loot was picked), regardless of the monster_ai setting
    • Fixed characters moving to unavailable slots using Character Moving System.
    • Fixed EXP calculation overload.
      -Added macro apply_rate(val,rate) & apply_rate2(val,rate,per)
    • Added check to clear skill unit group that created by NPC/script before the NPC/script unloaded.
    • Switching arrows no longer stops attacks.
    • Looter monsters will now randomly pick items rather than going for the closest one.
    • Updated Expanded Super Novice and Super Baby to be able to do anything normal Super Novices can do. Guardian Angel, Dori Dori, etc.
    • Added magiccrasher_renewal battle config.
      -Set this to yes to use the renewal formular for this skill (Adding MATK to formular).
      -Default is no.
    • Some preperations for new item packets.
      -Added support for ZC_INVENTORY_START / ZC_INVENTORY_END packets.
      -Added new inventory packet IDs & lengths.
      -These are not yet full supported!
    • Item Database updates:
      -Added more than 400 missing items including their item packages & combo scripts.
      -Moved more than 200 stable items.
      -Changed wrong flag values from 6 to 4.
      -Changed all Shadow Gears to item type 12.
      -Fixed some item bonusses.
      -Added check for IT_SHADOWGEAR's script restriction before executing it.
      -Fixed some item types.
    • Official Item BindOnEquip Support
      -Added item flag value: 8 to init default item with BindOnEquip. Item with this flag will be character bound item once equipped.
      -Re-arranged fixed drom flag from 8 to 16.
      -Added optional config 'default_bind_on_equip' in conf/battle/items.conf to set default bind type. By default the type is character bound.
    • Fixed item_db parser:
      -map server would crash with mismatching curly braces in unequip script field
      -the parser wouldn't accept specific combinations of curly braces in the uniquip script field.
    • Optimized the item package handling.
      -Saved almost 160MB of RAM by removing ugly fixed array sizes.
      -Also speeded up loading the packages.
      -Broadcasts for special items are finally working.
    • Implemented MD_RANDOMTARGET.
    • Re-added missing damage formulars for Rebellion skills.
    • Fixed Mutanted Homunculus damage formulars.
    • Gates of Hell and Bakuretsu Kunai now uses weapon element and are forced neutral for the final element.
    • Corrected Devotion behavior.
      -Failing to cast Devotion to the 6th player
      -Only player who devotes other that 'shout' Auto Guard when it active also with the walk delay
      -Status icon that inherited from devoter won't be displayed at devoted player
      -Reflect Damage on devoted player won't reflect normal attack, only melee skill attack
    • Updated Napalm Vulcan damage to official.
  • 15peaces 18. September 2024 um 21:42

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