2024-08-11

Shoutbox

  • dann geh mal in Control Panel und dort dann auf Characters. danach Character auswählen und auf reset potion klicken

    14:09
  • Man könnte sagen meine Poppel kleben in Yuno fest... :D

    11:20
  • Gast#6311

    2 meiner chars hängen in yuno wegen c3dworldress unsupported error :(

    10:05
  • Gast#6311

    oh mann ... ja habs selbst auch rausgefunden... man muss weiblich sein. Ich bin aber genderfluid!.... wie unfair

    10:03
  • Kann ich dir so ohne weitere Infos auch nicht sagen, vermutlich erfüllst du irgend eine Voraussetzung nicht... Ist der Char weiblich? ^^

    13:38
  • Gast#25a6

    Warum kann man Ribbon mit Slot nicht anziehen?

    12:18
  • Denkt dran, die Abstimmung endet morgen Abend: Dauerhafte Änderung der Rates

    22:07
  • Läuft wieder ^^

    15:30
  • und das halloween event ist dann auch vorbei? xD

    14:29
  • Gab ne ziemlich chaotisch angekündigte Hoster- Wartung... Mehr dazu später nochmal, nur soviel: Server läuft wieder und wir haben ein beachtliches Hardware- Upgrade bekommen xD

    14:06
  • Failed to connect to Server

    09:02
  • Also grundsätzlich sollten alle Skills funktionieren. Ein paar Skills sind ggf. nicht up-to-date. Wenn ein Skill tatsächlich nicht funktioniert, sollte dies irgendwo hier im Forum als Bug Report erscheinen und wird entsprechend fixed.
    Also nein, eine Liste gibt es da nicht ^^

    21:19
  • Servus :D, mich hats nach ein paar Jahren pause auch mal wieder die RO Nostalgie gepackt. Verstehe ich das richtig das aufgrund des Software wechsels einnige 3rd job skills noch nicht funktionieren? falls ja gibts zufällig irgendwo ne Liste?

    21:15
  • 👍😁

    01:48
  • @PapaMiki dir natürlich auch vielen Dank für die Review! :kitty:

    21:14
  • Das ist so nicht gedacht mit den Wünschen. Die sollen ja genau während der Wartung ingame geäußert werden. ^^

    21:13
  • Ist das noch der Fall? also mein Yo-Yo im loyal Status macht gar nichts. 😄

    11:19
  • Ich persönlich hätte gerne die choco Entwicklung vom Yo-Yo. Was mir auch noch auffiel damals vor 15 Jahren haben die pets im loyal Status entweder im Kampf eingegriffen mit melee Attack oder der Yo-Yo war looter ist ja hinfällig mit autoloot.

    11:17
  • Falls es zeitlich möglich ist wäre es auch cool wenn die pet Entwicklungen bzw. allgemein gewisse pets implementiert werden würden. Manche von uns wünschen sich ninetail tarming von den Peach trees zu implementieren und die Weiterentwicklungen bis zur Moonlight.

    11:17
  • Bezüglich der Wünsche und Server Updates. Ich denke da wäre ein treat nicht schlecht. Sry falls ich mich falsch ausdrücke bin old school. 🤣 Natürlich die Skill Bugs sind wahrscheinlich für die meisten am wichtigsten.

    11:16
  • Mik

    Dachte mir ich tu was gutes nach den server crashes xD

    07:57
  • Mik

    Gern, hoffe es passt so :)

    07:56
  • Vielen Dank für deine Review auf RateMyServer, MikMuk! :no1:

    20:29
  • Habe ein paar kleine Updates gleich übernommen, die ich schon fertig hatte... vermutlich aber kein Fix für das Problem, wenn doch, eher zufällig ^^"

    19:38
  • So, läuft erstmal wieder ^^

    19:37
  • Mainserver:

    • Fixed and re-enabled the unique item id system.
      -Also the GUID field in item_package_db.txt is now working.
    • Added full support for the item merge system to merge separated items in player's inventory.
      -Enabled npc/other/item_merge.txt and it's now usable.
      -Added client iterface.
      -Added script commands.
    • Fixed an issue with announce script command to properly support bc_blue and bc_woe.
    • Some misc. cleaning and optimations.
      -Correcting some checks for some bonuses.
      -pc_is_same_equip_index function is now used to move all item index checks, removing redundancy in some cases.
      -Some random in-source documentations and changes of return types.
      -Removed some leftovers.
      -Renamed itemdb_other (DBMap) to itemdb
      -updated some doc files.
      -Changed account_id and char_id variables to uint32 as this is the value they can be in DB.
      -Modified @whodrops result for monster list to: "- <monster name> (<mob_id>): <rate>%"
    • Forced guild notice changes to save immediately.
    • Macro clean up for Element, Race, Race2, Class, & Size validation check.
    • Removed unused parameters in battle_calc_bg_damage() and battle_calc_gvg_damage().
    • Some buyingstore fixes:
      -Fixed "missing" buyingstore search (purchase type search) in searchstore, by adding DBMap *buyingstore_db.
      -Added nullpo checks on some buyingstore.c functions.
      -Added do_init_buyingstore() and do_final_buyingstore().
    • Script command query_sql will now return -1 on an empty result or failed result.
    • Rewrote the hard monster AI. Monsters will now behave a lot closer to official servers:
      -Monsters will now attack immediately when they are chasing a target and it comes into attack range.
      -Monsters will now chase their target during their aDelay, but they still have to wait for aMotion to be able to move again.
      -Monsters will now rethink their chase in a configurable interval, official value is once per cell, previously it was once per 3 cells
      -Monsters will now stop when they rethink their chase and their target is gone (player hides or target loot was picked), regardless of the monster_ai setting
    • Fixed characters moving to unavailable slots using Character Moving System.
    • Fixed EXP calculation overload.
      -Added macro apply_rate(val,rate) & apply_rate2(val,rate,per)
    • Added check to clear skill unit group that created by NPC/script before the NPC/script unloaded.
    • Switching arrows no longer stops attacks.
    • Looter monsters will now randomly pick items rather than going for the closest one.
    • Updated Expanded Super Novice and Super Baby to be able to do anything normal Super Novices can do. Guardian Angel, Dori Dori, etc.
    • Added magiccrasher_renewal battle config.
      -Set this to yes to use the renewal formular for this skill (Adding MATK to formular).
      -Default is no.
    • Some preperations for new item packets.
      -Added support for ZC_INVENTORY_START / ZC_INVENTORY_END packets.
      -Added new inventory packet IDs & lengths.
      -These are not yet full supported!
    • Item Database updates:
      -Added more than 400 missing items including their item packages & combo scripts.
      -Moved more than 200 stable items.
      -Changed wrong flag values from 6 to 4.
      -Changed all Shadow Gears to item type 12.
      -Fixed some item bonusses.
      -Added check for IT_SHADOWGEAR's script restriction before executing it.
      -Fixed some item types.
    • Official Item BindOnEquip Support
      -Added item flag value: 8 to init default item with BindOnEquip. Item with this flag will be character bound item once equipped.
      -Re-arranged fixed drom flag from 8 to 16.
      -Added optional config 'default_bind_on_equip' in conf/battle/items.conf to set default bind type. By default the type is character bound.
    • Fixed item_db parser:
      -map server would crash with mismatching curly braces in unequip script field
      -the parser wouldn't accept specific combinations of curly braces in the uniquip script field.
    • Optimized the item package handling.
      -Saved almost 160MB of RAM by removing ugly fixed array sizes.
      -Also speeded up loading the packages.
      -Broadcasts for special items are finally working.
    • Implemented MD_RANDOMTARGET.
    • Re-added missing damage formulars for Rebellion skills.
    • Fixed Mutanted Homunculus damage formulars.
    • Gates of Hell and Bakuretsu Kunai now uses weapon element and are forced neutral for the final element.
    • Corrected Devotion behavior.
      -Failing to cast Devotion to the 6th player
      -Only player who devotes other that 'shout' Auto Guard when it active also with the walk delay
      -Status icon that inherited from devoter won't be displayed at devoted player
      -Reflect Damage on devoted player won't reflect normal attack, only melee skill attack
    • Updated Napalm Vulcan damage to official.
  • 15peaces September 18, 2024 at 9:42 PM

    Closed the thread.

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