Beiträge von 15peaces

Shoutbox

  • Auf der Homepage mit dem Ingame Account einloggen. Dann im Control Panel auf Charaktere -> den Char auswählen und dort dann den Style resetten. ^^

    20:38
  • Gast#8848

    Moin Moin , ich wollte bei mein charackter die haare stylen und habe einen sprite error bekommen und kann auch nicht mehr einloggen...^^ wie kann ich das fixen ?

    19:46
  • :heh:

    21:26
  • eben eingeloggt und stehe in geffen vor dem shop. Somit war wohl nicht der .go pay die ursache? aber naja das Laufen in den shop ja wohl auch nicht xDD vllt muss sich der server erst an meine gottlosen onlinezeiten gewöhnen^^

    20:58
  • Sorry Leute xD

    20:54
  • Server läuft erstmal wieder... aber .go pay als Crash- Ursache? Ich weiß ja nicht... war noch jemand online und hat irgendwas getan? ^^"

    18:16
  • wtf? wie zum... o.o"

    17:52
  • der server istn icht tot, aber der map-server ist abgeraucht xD pöses Odi :P

    14:26
  • Wenn ich mich anmelde und meinen char auswähle kommt: failled to connect to server

    09:33
  • server tot ?

    09:31
  • Tut mir echt Leid, ich hab ihn wieder gecrasht... Hab in Geffen Blue Gems gekauft und danach .go pay eingetippt... und bin nie in Payon angekommen -.-" Sorry (mit RK Sir Odium)

    00:22
  • Wow, cool Vielen Dank!!

    22:59
  • Korrigiere nochmal, da der Server gerade leer war, ist der Fix nun übernommen, Crash sollte nichtmehr vorkommen.. ^^

    21:46
  • Korrigiere, Ursache gefunden und Fix bereits vorbereitet ^^"

    21:29
  • hm... also ich bin jetzt auf dem Testserver ne Weile im Dewata 2 unterwegs und kann bisher keine Probleme/Crashes feststellen... Mit welcher Class und ggf. welchen Skills hast du dort was gefarmt? ^^"

    21:21
  • Läuft wieder, Ursache bislang unbekannt... ^^"

    06:48
  • Ich glaube ich hab den Server abgeschossen...^^ sry. Bin nicht sicher was passiert ist, hab in Dewata 2 gefarmt ;(

    03:48
  • Yuno ist ab sofort wieder zugänglich, bitte patchen ^^

    21:01
  • Ich werd verrückt das is ja sau cool. Danke

    16:08
  • dann geh mal in Control Panel und dort dann auf Characters. danach Character auswählen und auf reset potion klicken

    14:09
  • Man könnte sagen meine Poppel kleben in Yuno fest... :D

    11:20
  • Gast#6311

    2 meiner chars hängen in yuno wegen c3dworldress unsupported error :(

    10:05
  • Gast#6311

    oh mann ... ja habs selbst auch rausgefunden... man muss weiblich sein. Ich bin aber genderfluid!.... wie unfair

    10:03
  • Kann ich dir so ohne weitere Infos auch nicht sagen, vermutlich erfüllst du irgend eine Voraussetzung nicht... Ist der Char weiblich? ^^

    13:38
  • Gast#25a6

    Warum kann man Ribbon mit Slot nicht anziehen?

    12:18

    Server:

    • *Cleaned up some code.
    • *Added the latest tags and ID's for skills and status's.
    • *MAX_SKILL increased to 5078.
    • *MAX_GUILDSKILL increased to 20.
    • *Added full support for clan system.
      -Thanks to rAthena.
      -Requires 2013-12-23 client or newer.
      -Includes the Sword, Arc Wand, Golden Mace, and Cross Bow Clans.
      --Jumping Clan is not yet implemented as more information is needed.
      -Includes official NPC to join and leave Clans.
      -Side note: Confirm your chat window has the Clan Info setting enabled to display messages.
      -Added clan_join and clan_leave script commands.
    • *Added a new monster entry used for the skill Charge Shout - Flag.
    • *Fixed an issue where all npcs of minstrel job quest where invisible.
      -This existed for at least a year and noone noted it... ^^
    • *Added 3 new skills to guild skill tree.
      -Note: These are disabled for now until we feel its the right time to enable them. Plus need to confirm if Charge Shout - Beating is learned the same way as all the other guild skills.
      -With only 50 skill points and needing 51 to max out all skills it feels its best to wait for more info.
    • *Expanded Super Novice
      -Applied the 2019 update that reworked the job.
      -MaxHP/MaxSP pools updated (hope we got it right).
      -Bonus stats for job levels 51 - 65 added (tho default max is 60 here for now).
      -Updated the skill tree and added 3 new skills exclusive to the job.
      -Note: The 3 new exclusive skills are not learnable/usable currently and require a newer client which at this time is not supported.
    • *WL_FROSTMISTY; WL_JACKFROST
      -Fixed a issue where under certain odd conditions the damage might miss.
    • *WL_CRIMSONROCK
      -Updated damage formula.
      -Adjusted knock back behavior.
      -Fixed a odd issue with the skill being used on ice walls.
    • *SC_TRIANGLESHOT; LG_OVERBRAND_BRANDISH
      -Fixed a issue where the target would get pushed back depending on its facing direction when it should be depending on the caster and targets position.
    • *SR_CURSEDCIRCLE
      -Recoded the skill.
      -Now requires 1 spirit sphere before casting.
      -Item pickup/drop is now blocked for both caster and enemies.
      -Now uses a array to keep track of all affected enemys.
      -Status now checks every second to see if the affected target is still in AoE range. If outside the AoE the status will end.
      -Status now ends if the caster dies, if the caster uses any skills, if outside the AoE, or if the duration ends.
      -Does not affect boss monsters.
    • *GN_BLOOD_SUCKER
      -Recoded the skill.
      -Now uses a array to keep track of all affected enemys.
      -A max of 3 can be active at a time.
      -Caster no longer does repeated skill cast actions while active.
      -The status now ends if the caster dies, is farther then 12 cells from the caster, or the duration ends.
    • *GN_CRAZYWEED; GN_CRAZYWEED_ATK
      -Fixed a issue where the caster did repeated skill cast actions when casted.
    • *RL_C_MARKER; RL_H_MINE; SJ_FLASHKICK
      -Fixed a issue where the status was not removed from monster's when the caster dies.
    • *NV_BREAKTHROUGH; NV_HELPANGEL; NV_TRANSCENDENCE
      -Added support for these skills.

    Client:

    • Updated skill trees to reflect the changes for the 2019 expanded super novice update.

    NyanDB:

    • Added simple error handler.
    • Did some internal work on item database to prepare for future updates.

    am Dienstag, den 12.03.2019 werden wir in der Zeit zwischen 22:00 Uhr und 09:00 Uhr (MEZ) des folgenden Tages interne Wartungsarbeiten durchführen.


    Das Wirtssystem des Servers wird mit dem aktuellen Softwarestand versehen. Die Konfiguration des Servers selbst wird dadurch nicht verändert.

    Das Wirtssystem und somit auch der Server werden im Rahmen der Wartung voraussichtlich mehrmals neu gestartet.


    Selbstverständlich werden wir die Ausfallzeit des Servers während der Wartungsarbeiten so gering wie möglich gestalten.


    Vielen Dank für euer Verständnis.

    Ja, so kann man das nennen, was sich heute so alles getan hat.

    Es gibt einige Änderungen, die ich hier kurz zusammenfassen möchte.

    Wie bereits bekannt sein sollte, hat gm atomius uns als CoAdministrator verlassen. An seine Stelle tritt ab heute GM Sakura als neuer CoAdministrator.
    Sie wird sich erstmal weiter um den EventGM Posten kümmern, wird mich aber künftig vermehrt im Hintergrund mit administrativen Aufgaben unterstützen.

    Parallel zu diesem Positionswechsel freue ich mich, euch GM Orphan als neuen GM Azubi vorstellen zu dürfen.
    Er wird sich in den nächsten Wochen zunächst zum SupportGM ausbilden lassen und von dort dann an den Posten des EventGMs heran geführt.
    Somit wird er die nun frei werdende Stelle des EventGMs in Zukunft wieder besetzen.

    Ihr seht, es tut sich einiges bei uns.

    Mir bleibt nun nur noch, GM Sakura auf ihrem neuen Posten alles Gute zu wünschen,
    und natürlich Herzlich Willkommen im NyanRO Team, GM Orphan!

    Am Freitag, den 01.03.2019 bis Montag, den 04.03.2019 werde ich unsere nächste monatliche Wartung ausführen. Während diesen Arbeiten wird der Server planmäßig 1x neu gestartet und ist für ca. 10 Minuten nicht erreichbar. Dieser Reboot wird Montag Abend stattfinden. Geplant ist unter anderem folgendes:

    • Update der Server SVN
    • Clientupdate auf kRO / ragRE 28.02.19
    • Backup der Datenbanken
    • Einige interne (Sicherheits-) Updates / Fixes
    • Implementierung der Hall of Abyss
    • Weitere Updates für die neue Client- Version
    • Einige Arbeiten an der NyanDB
    • Update des 2. Patchers

    Des Weiteren möchte ich hiermit dazu aufrufen, schreibt doch mal ne Review auf RateMyServer (Mainserver | Oldschool) oder MidgardCommunity um dem Server zu helfen! :no1:

    Original- Thread: Fix für MirAI (homu-AI)

    Wie inzwischen bekannt sein sollte, hat gm atomius das Team verlassen. Leider möchte er auch nichtmehr an der MirAI Mod weiter arbeiten.
    Um euch allerdings kurzfristig eine funktionierende AI zur Verfügung stellen zu können, habe ich die aktuelle Version auf den aktuellen Clienten angepasst.

    Zum Installieren müsst ihr einfach das Verzeichnis "\AI_sakray\USER_AI\" leeren, und die 7z dorthin entpacken.
    Wenn ihr vorher die Mirai schon installiert hattet, könnt ihr vorher eure alte Config.lua sichern, und wieder in der USER_AI-Ordner kopieren.

    Im Config-Tool ist (wie von atomius beschrieben) das Feld "Mod" im Tab "Extra" deaktiviert. Also muss die Modulauswahl manuell vorgenommen werden, wenn ihr eigene Module nutzen wollt.


    Version 1.2.2 Mod 2.0a:

    Changes:
    -changed AI path to ./AI_sakray/USER_AI/

    Server:

    • *Increased ItemID limit from 32,767 to 65,535, thanks to rAthena Devs.
      -Still uses same amount of memory with doubled usable size.
      -Adjusted CARD0_PET from -256 to 256.
    • *Some updates on item bound system
    • *Updated some itemdb related functions to handle itemdb more efficient.
      -Updated some itemdb declarations to fix some compiler warnings.
      -Added the MAX_ITEMID define (by default set to unsigned short limit of 65.534).
    • *Some 2015 client updates, thanks to rathena.
      -Added full support for V6 EquipPackets.
      --a 2015-05-13 or newer client is needed to use these.
      --some other misc. packet updates.
      -Oneclick Itemidentify Packet Implemented
      --New Feature for 2015-05-13 client or newer
      --Request 1 Magnifier when use (ctrl + click right)
      -Added basic support for random option system.
    • *Corrected the showscript packet, thanks to rathena.
      -The showscript packet was being sent to all players logged in which can be network intensive.
    • *Added a few new script commands thanks to rathena!
      -*countitem:
      --Added cartcountitem
      --Added storagecountitem
      --Added cartcountitem2
      --Added storagecountitem2
      --Added a new param 'AccountID'
      -*delitem:
      --Added cartdelitem
      --Added storagedelitem
      --Added cartdelitem2
      --Added storagedelitem2
    • *Added missing enum mob_ai.
    • *Optimized Inventory, Cart Inventory, and Storage usage
      -These storage types now mimic Guild Storage and can be loaded/saved whenever needed.
      -Relieves mmo_charstatus from having to send storage types and lets the char-server handle it.
      --This was also needed to support random options since the packets where getting to large with it...
      -All storage types now have an increased max amount.
      -Refactored player weight calculation into its own function.
      -Added script commands guildstoragecountitem[2] and guildstoragedelitem[2].
      -Removed inventory_to_sql and merged differences with memitemdata_to_sql.
      -Thanks to rathena for the base!
    • *Added check if cart need to be saved first or not before vending
    • *Removed `id` from item struct when new item added to cart.
      -The `id` value from inventory is never be used, on relog, `id`s for cart are always use 'real' value from table.
      -0-ing the value also prevent wrong `id` number while inserting records to `vending_items`.
      -Ordered by `id` whiel loading cart items from table.
    • *Initialize `sd->inventory`, `sd->inventory`, and `sd->storage` to 0 on `pc_authok`
    • *Added basic RODEX support
      -Adds basic support for the new mail UI RODEX.
      -Thanks to rathena.
    • *Some minor cleanups.
    • *Fixed a wrong variable type in inventory_to_sql function.
      -Thanks to hikashin.
    • *Added LOG_ALL_PACKETS config to core.h file and added some support for it.
      -it now enables logging for inter_parse_frommap function.
    • *One Click Identify feature adjustments
      -In Official, you can also use Novice Magnifiers
      -If you have both type of magnifiers in your inventory, it will always consume the normal magnifier first
    • *Updated some script commands to also support guild storage.
    • *Refactored clif_charnameack
      -Added support for ZC_ACK_REQNAMEALL2 which is used from 2015-05-13 and higher

    Die Wartung wurde ausgeführt und alle Systeme arbeiten wieder normal. Und hier die Änderungen:

    • Update der Server-SVN (Changes)
    • Clientupdate auf kRO / ragRE 31.01.19
    • Backup der Datenbanken
    • Einige interne (Sicherheits-) Updates / Fixes
    • (Probeweiser) Umstieg auf eine neuere Client- Version
    • Reward Shops aktuallisiert
    • Wünsch dir was zur Wartung:
      Leyla:
      -hide and seek :D
      -->an GM Sakura weitergegeben :D

    Des Weiteren möchte ich hiermit dazu aufrufen, schreibt doch mal ne Review auf RateMyServer (Mainserver | Oldschool) oder MidgardCommunity um dem Server zu helfen! :no1:

    Server:

    • *Applied the Arch Bishop 2018 update.
    • *Fixed the itemlist command to tell if a item is equippled to the ammo slot.
    • *Cleaned and optomized some code.
    • *Now saves guild storage permissions.
      -It only alows setting it but its not yet coded to set if a NPC allows acces or not. This will be coded in a future update.
    • *Added support for the 2nd range of monster ID's.
      -Usable ranges are now 1000-4000 and 20020-24000.
    • *Player clone ID range increased back to 1000 clones max.
      -The range has been moved over to the 2nd monster ID range and now uses ID's 23000-24000.
    • *Added some code for helping with the loading of the 3rd NPC ID range.
    • *Stablized clones for Kagerou/Oboro/Rebellion/Star Emperor/Soul Reaper.
    • *changedress; nocosplay
      -Added support for these client commands.
      -These remove body costume outfits like xmas, summer, hanbok, oktoberfest, etc.
    • *Removed some code thats no longer needed.
      -Gravity found a way to prevent client crashes when displaying body costume's while the body style value is set to 1.
    • *Some 2015 client updates, thanks to rathena.
      -Added full support for V6 EquipPackets.
      --some other misc. packet updates.
      -Oneclick Itemidentify Packet Implemented
      --New Feature
      --Request 1 Magnifier when use (ctrl + click right)
    • *Updated the Ancilla item to its new behavior.
    • *Did some updates in the item database.
    • *Arch Bishop
      -Skill tree updated with 2 new skills.
      -AB_EUCHARISTICA is still enabled for a few reasons.
      -First, packet capture data shows its still enabled in the skill tree. Not sure if its acturally learnable. Likely not. I think leaving it enable would be a extra for the job.
      -Note: A newer client is required for the 2 new skills to properly show up in the skill window and also display properly when casted.
      -All other skill updates should work fine with older clients.
      -Note: AB_CONVENIO doesn't work yet and will be coded in on the next update due to how complex the code for it will be.
    • *AB_JUDEX
      -Damage formula updated.
      -Fixed a issue where the splash AoE size was bigger then it should be.
    • *AB_ANCILLA
      -SP cost reduced to 10%.
      -Ancilla item behavior changed. Using it now gives a buff for 60 seconds that increases healing rate by 15% and SP recovery rate by 30%.
      -Fixed a issue where SP was consumed on skill fail due to lack of blue gemstone.
    • *AB_ADORAMUS
      -Damage formula updated.
      -Is now a enemy targeted splash AoE.
      -SP requirements updated.
      -Now checks for Acolyte and higher jobs for gemstone requirement removal. (Confirmed)
      -Status apply behavior updated to official.
      -When the status success chance triggers, it will apply adoramus version of decrease AGI (duration not halved on players) and remove regular Dec-AGI if found active, and apply blind at 100% success chance (reduceable by normal means). Durations are now official for both status as well.
    • *AB_LAUDAAGNUS
      -Success chance of removing debuffs updated.
      -No longer gives buff that increases VIT.
      -Now gives buff that increases MaxHP.
    • *AB_LAUDARAMUS
      -Success chance of removing debuffs updated.
      -No longer gives buff that increases LUK.
      -Now gives buff that increases critical damage.
    • *AB_RENOVATIO
      -Is now a self casted splash AoE.
      -AoE only affects party members in screen-wide range.
      -SP requirements updated.
      -Now heals 5% MaxHP every 5 seconds but won't heal if player is undead element.
      -No longer deals damage to undead.
    • *AB_EXPIATIO
      -Now bypasses both DEF/MDEF.
    • *AB_DUPLELIGHT
      -Damage formula updated.
      -Melee damage part now deals ranged damage.
      -Both duple sphere's now have seprate success chances of triggering, allowing for one or both to trigger.
    • *NC_STEALTHFIELD
      -Fixed a issue where it made those affected immune to damage.
    • *SR_DRAGONCOMBO
      -Corrected stun chance to official.
      -Looks like they didn't keep the increased chance.
    • *SO_STRIKING
      -Corrected when the operations the CRIT increase is applied.
    • *AB_VITUPERATUM
      -Added support for this skill.
    • *GD_GUILD_STORAGE
      -Skill Tree Requirements updated.
      -This is the final time its being updated since I now have official info on its requirements.
    • *HT_TALKIEBOX; RG_GRAFFITI
      -Fixed a issue where the skill didn't work at all.
      -This issue was caused by a packet related issue that affected 2013-12-23 and newer clients. Sad that this went unnoticed for 5 years.
    • *LG_TRAMPLE
      -Added success chance.
      -Updated the list of traps it destroy's to official.
    • *SO_EARTHGRAVE
      -Fixed a issue where it didn't hit hidden enemies.
    • *SU_SV_ROOTTWIST; SU_SV_ROOTTWIST_ATK; AB_CONVENIO
      -Added support for these skills.
    8.0 02.11.2018 34 (+-0) 18 (+-0) 39 (+-0) 17 (+-0) 0 (+-0)
    8.1 09.11.2018 34 (+-0) 19 (-1) 40 (-1) 14 (-3) 0 (+-0)
    8.2 16.11.2018 39 (-5) 20 (-1) 38 (+2) 8 (-6) 0 (+-0)
    8.3 23.11.2018 39 (+-0) 20 (+-0) 38 (+-0) 8 (+-0) 0 (+-0)
    8.4 30.11.2018 37 (+2) 22 (-2) 39 (-1) 12 (+4) 0 (+-0)
    8.5 07.12.2018 27 (+10) 17 (+5) 32 (+7) 13 (+1) 0 (+-0)
    8.6 14.12.2018 27 (+-0) 18 (-1) 32 (+-0) 9 (-4) 0 (+-0)
    8.7 21.12.2018 26 (+1) 18 (+-0) 34 (-2) 12 (+3) 0 (+-0)
    8.8 28.12.2018 27 (-1) 18 (+-0) 34 (+-0) 12 (+-0) 0 (+-0)
    8.9 04.01.2019 31 (-4) 19 (-1) 29 (+5) 22 (+10) 0 (+-0)
    8.10 11.01.2019 31 (+-0) 19 (+-0) 29 (+-0) 14 (-8) 0 (+-0)
    8.11 18.01.2019 26 (+5) 16 (+3) 28 (+1) 22 (+8) 0 (+-0)
    8.12 25.01.2019 26 (+-0) 16 (+-0) 28 (+-0) 7 (-15) 0 (+-0)
    8.13 01.02.2019 27 (-1) 17 (-1) 27 (+1) 12 (+5) 0 (+-0)
    8.14 08.02.2019 28 (-1) 20 (-3) 30 (-3) 12 (+-0) 0 (+-0)
    8.15 15.02.2019 28 (+-0) 20 (+-0) 30 (+-0) 11 (-1) 0 (+-0)
    8.16 22.02.2019 28 (+-0) 21 (-1) 30 (+-0) 9 (-2) 0 (+-0)
    8.17 01.03.2019 28 (+-0) 20 (+1) 27 (+3) 14 (+5) 0 (+-0)
    8.18 08.03.2019 25 (+3) 18 (+2) 25 (+2) 12 (-2) 0 (+-0)
    8.19 15.03.2019 28 (-3) 16 (+2) 27 (-2) 9 (-3) 1 (+1)
    8.20 22.03.2019 28 (+-0) 16 (+-0) 27 (+-0) 19 (+10) 1 (+-0)
    8.21 29.03.2019 28 (+-0) 16 (+-0) 27 (+-0) 26 (+7) 3 (+2)
    8.22 05.04.2019 24 (+4) 12 (+4) 24 (+3) 39 (+13) 1 (-2)
    8.23 12.04.2019 21 (+3) 10 (+2) 20 (+4) 32 (-7) 4 (+3)
    8.24 19.04.2019 21 (+3) 11 (-1) 21 (-1) 18 (-14) 0 (-4)
    8.25 26.04.2019 21 (+-0) 11 (+-0) 21 (+-0) 14 (-4) 0 (+-0)
    8.26 03.05.2019 22 (-1) 11 (+-0) 19 (+2) 27 (+13) 0 (+-0)
    8.27 10.05.2019 25 (-3) 12 (-1) 21 (-2) 17 (-10) 0 (+-0)
    8.28 17.05.2019 27 (-2) 15 (-3) 23 (-2) 29 (+12) 0 (+-0)
    8.29 24.05.2019 28 (-1) 15 (+-0) 25 (-2) 20 (-9) 0 (+-0)
    8.30 31.05.2019 28 (+-0) 15 (+-0) 25 (+-0) 20 (+-0) 0 (+-0)
    8.31 07.06.2019 28 (+-0) 16 (-1) 28 (-3) 18 (-2) 0 (+-0)
    8.32 14.06.2019 30 (-2) 17 (-1) 29 (-1) 13 (-5) 0 (+-0)
    8.33 21.06.2019 29 (+1) 17 (+-0) 26 (+3) 12 (-1) 0 (+-0)
    8.34 28.06.2019 31 (-2) 18 (-1) 29 (-3) 11 (-1) 0 (+-0)
    8.35 05.07.2019 32 (-1) 17 (+1) 31 (-2) 14 (+3) 0 (+-0)
    8.36 12.07.2019 32 (+-0) 17 (+-0) 29 (+2) 17 (+3) 1 (+1)
    8.37 19.07.2019 32 (+-0) 17 (+-0) 29 (+-0) 15 (-2) 1 (+-0)
    8.38 26.07.2019 32 (+-0) 17 (+-0) 29 (+-0) 9 (-6) 1 (+-0)
    8.39 02.08.2019 23 (+9) 14 (+3) 32 (-3) 16 (+7) 0 (-1)
    8.40 09.08.2019 23 (+-0) 14 (+-0) 32 (+-0) 15 (-1) 0 (+-0)
    8.41 16.08.2019 22 (+1) 14 (+-0) 26 (+6) 17 (+2) 3 (+3)
    8.42 23.08.2019 19 (+3) 13 (+1) 24 (+2) 23 (+6) 4 (+1)
    8.43 30.08.2019 15 (+4) 13 (+-0) 13 (+11) 22 (-1) 3 (-1)
    8.44 06.09.2019 22 (-7) 13 (+-0) 22 (-9) 18 (-4) 3 (+-0)
    8.45 13.09.2019 21 (+1) 13 (+-0) 22 (+-0) 24 (+6) 0 (-3)
    8.46 20.09.2019 21 (+-0) 13 (+-0) 22 (+-0) 20 (-4) 0 (+-0)
    8.47 27.09.2019 22 (-1) 13 (+-0) 22 (+-0) 18 (-2) 2 (+1)
    8.48 04.10.2019 30 (-8) 14 (-1) 26 (-4) 19 (+1) 1 (-1)
    8.49 11.10.2019 20 (+10) 13 (+1) 23 (+3) 19 (+1) 1 (-1)
    8.50 18.10.2019 20 (+-0) 13 (+-0) 24 (-1) 27 (+8) 0 (-1)
    8.51 25.10.2019 19 (+1) 11 (+2) 20 (+4) 23 (-4) 1 (+1)

    Somit endet die Toplist- Info 2018/2019! Hier nochmal der Duchschnittliche Platz nach obiger Reihenfolge: 27 / 16 / 27 / 17 / 1

    Am Freitag, den 01.02.2019 bis Sonntag den 03.02.2019 werde ich unsere nächste monatliche Wartung ausführen. Während diesen Arbeiten wird der Server planmäßig 1x neu gestartet und ist für ca. 10 Minuten nicht erreichbar. Dieser Reboot wird Sonntag Abend stattfinden. Geplant ist unter anderem folgendes:

    • Update der Server SVN
    • Clientupdate auf kRO / ragRE 31.01.19
    • Backup der Datenbanken
    • Einige interne (Sicherheits-) Updates / Fixes
    • Implementierung der Hall of Abyss
    • (Probeweiser) Umstieg auf eine neuere Client- Version
    • Einige Arbeiten an der NyanDB

    Des Weiteren möchte ich hiermit dazu aufrufen, schreibt doch mal ne Review auf RateMyServer (Mainserver | Oldschool) oder MidgardCommunity um dem Server zu helfen! :no1:

    Guten Abend NyanRO! ^^

    Leider muss ich euch hiermit mitteilen, dass unser CoAdministrator gm atomius heute mit sofortiger Wirkung zurückgetreten ist.
    Damit verlässt uns ein echtes NyanRO Urgestein, er war ab dem 1. Tag bis heute durchgängig ein treuer Begleiter und eine rechte Hand, die zwar schüchtern und immer im Hintergrund, aber immer an meiner Seite war.
    Ich bedauere seine Entscheidung sehr, jedoch verstehe ich auch, dass bei den vielen Spielerflauten die Luft irgendwann raus sein kann. Auch verstehe ich es nur zu gut, wenn einfach die Zeit für den Posten fehlt.
    Ich möchte betonen, dass dies allein seine Entscheidung war und er sich niemals etwas zu schulden kommen lassen hat.

    (Auf den regulären Serverbetrieb hat diese Änderung erstmal keinen Einfluss, wir werden dies vor allem Teamintern ersteinmal "verarbeiten" müssen und ggf. Aufgaben umstrukturieren müssen.)

    Natürlich bist du weiterhin als Spieler herzlich Willkommen und gern gesehen, mein alter, treuer Freund!

    Mit freundlichen Grüßen,
    15peaces

    Wie einigen von euch schon aufgefallen ist, bekommt man in der Eden Group seit der letzten Wartung den berüchtigten Gravity Error zu sehen.
    Dies liegt daran, dass es einige Updates an der Map gab, die dazu führten, dass unser aktueller Client die Map nichtmehr richtig lädt.

    Nun arbeite ich schon eine Weile an dem Support für einen Client, der ein Jahr aktueller ist als der alte. Dieser unterstützt neben einiger neuer Features auch die aktuelle Eden Group Map.
    Der Support dafür befindet sich zur Zeit in einer (halbwegs stabilen) Testphase, sodass ich mich trotz einiger kleiner "Problemchen" und fehlender Features dazu entschlossen habe,
    -die Entwicklung bis zur kommenden Wartung nochmals vorran zu treiben
    -und letztendlich zur kommenden Wartung (probeweise) auf den neuen Clienten umzustellen.

    Daher bitte ich euch im Moment um etwas Geduld, ein Fix durch den Rollback der Map gestaltet sich schwierig und wäre somit einfach überflüssig.

    Die Wartung wurde ausgeführt und alle Systeme arbeiten wieder normal. Und hier die Änderungen:

    • Update der Server-SVN (Changes)
    • Clientupdate auf kRO / ragRE 31.12.18
    • Backup der Datenbanken
    • Start der Ranking Season 22
    • Ende des Weihnachtsevents
    • Einige Updates an der neuen Serversoftware
    • Reward Shop aktualisiert
    • Wünsch dir was zur Wartung:
      SavK:
      -huhu ich wünsche mir Battle Manual für nyan punkte =D
      -->added

    Des Weiteren möchte ich hiermit dazu aufrufen, schreibt doch mal ne Review auf RateMyServer (Mainserver | Oldschool) oder MidgardCommunity um dem Server zu helfen! :no1:

    Server:

    • *Corrected a typo in a message related to push carts.
    • *Added support for the "ZC_MSG_COLOR" packet.
      +Currently not used....yet.
    • *Fixed a issue with the "allskills" command where it may not appear to give you all the skills accessable by your job. This is needed due to the normalize job skilltree recode.
    • *clif_msg_value; *clif_msg_skill
      +Added support for these functions.
      -This replaces "clif_msgtable_num" and "clif_skill_msg" and are properly recoded to the way they should of been coded.
    • *clif_msg_color
      +Added support for this function to work with "ZC_MSG_COLOR".
    • *pc_normalize_job_max_skillpoint
      +Added support for ths function.
      -This works with the normalizing of jobs to set how many skill points should be invested into certain skills in a skill tree depending on the job since the max job level is different between jobs.
    • *pc_calc_skilltree_normalize_job
      +Recoded the function to properly work for 3rd jobs.
    • *pc_search_job_skilltree
      +Added support for this function.
      -This replaces "pc_isSkillFromJob" and is a recode of it.
    • *pc_skillup
      +Recoded the checks and message handling for telling the player how many skill points need to be placed into lower tier skills. This is also part of the reason "pc_calc_skilltree_normalize_job" was recoded.
      -Having to update the skill range check every time new 3rd job skills come out is annoying. Better to let the normalize_job and search_job_skilltree functions work together for this.
    • *pc_jobchange
      +Removed JOBL_THIRD from the upper setting switch.
      -Third jobs are not a alternate version of 2nd jobs. Its a higher tier, making it its own job.
    • *Updated "pc_msg" and "msg_skill" MSG names with official ones.
    • *cooldown_rate; *min_skill_cooldown_limit; *no_skill_cooldown
      +Added these config settings to the skill.conf file.
    • *clif_spdamage
      +Added seprate function for the ZC_NOTIFY_ACT3 packet.
      -This packet is mainly used for displaying SP damage and not HP damage.
      -The ZC_NOTIFY_ACT2 packet is confirmed still used for HP damage.
    • *Fixed a issue where some status's that deal damage and shows it will not show the damage done on the enemy if its a killing blow.
    • *Autocasted skills will no longer trigger a cooldown on renewal era skills.
    • *skill_cooldownfix
      +Added support for this function.
      -This function is kinda like skill_delayfix, but for cooldowns.
      -At the moment its functional enough to allow cooldown time adjustments through status's but will be updated later to work with equip bonuses.
    • *Changed a few settings in the client.conf file to new defaults.
      +max_doram_cloth_color changed from 0 to 3. (July 2018 client or higher needed, not yet supported.)
      +save_body_style changed from no to yes.
      -Note: Body style's will now be saved by default from here on since the alternate 3rd job outfits are now officially released in kRO. (newer client needed, not yet supported.)
    • *bCooldownRate; *bNoMadoFuel
      +Added support for these bonuses.
    • *Fixed a issue where bonus and bonus2 for fixedcastrate stacked.
      -Only the highest percentage should be taken.
    • *Burning status now reduces MDEF by 25%.
    • *Frost status no longer increases variable cast time.
      +Now increases fixed cast time by 50%.
    • *The party window now updates the shown job and base level of a party member when the member's job or base level changes.
    • *Added 2 new skill place holders.
    • *Updated the "displayskill" command to allow for selecting which skill animation packets to send.
    • *Added tons of new maps to the map index and cache.
      -Cache is completely rebuilt using data.grf last patched on 2018-06-20.
      -Index lists are taken from rAthena. Credits to them.
    • *Players that have hair style 0 will have their style changed to 1 on login.
      -Also players having a body dye of 1 will have their dye changed to 0 on login.
      -This is because hair style 0 and body dye 1 are not allowed in official servers.
      -Both for each one is basicly the same. Not sure why its like that but it is.
      -Using them can cause small glitches on character select and the equip window.
      -Example: The blue crystal looking things on the Warlock outfit will appear black and missing other colors on body dye 1.
      -GM's can still access those values by command, but will be changed back on login.
    • *Added 3 new towns to the "go" command. Eclage, Lasagna and Rock Ridge.
      -Lasagna and Rock Ridge will stay disabled until we support them.
    • *Fixed some linux compile error's.
    • *Removed MAX_CHARS_SLOTS.
      -This was useless since noone uses the feature to set max slots and how many of those slots can be used. Best to only have MAX_CHARS.
    • *MAX_CHARS is now set to 12 by default.
    • *Update HC_ACCEPT_ENTER2 packet.
    • *HC_ACK_CHARINFO_PER_PAGE; *HC_CHARLIST_NOTIFY; *CH_CHARLIST_REQ
      -Added support for these packets to better support the new character select.
      -These are currently setup for 2018-06-20 and newer clients since I don't want to risk breaking things with older clients.
    • *Increased MAX_MAP_PER_SERVER to 2000
      +Because their's nearly 1000 maps in the cache, instance maps will likely generate -in the ID range for Extra/Custom maps. The 500 increase will give headspace for more official maps and instances. This also shifts the ID ranges for Extra/Custom maps by 500.
    • *Balanced the refine system.
      -This is a customized system for supporting +20 equippment refines.
      -Updated success rates for +11 ~ +20 to official.
      -Weapon refine bonus is same as before (pre-renewal formulars, extended to +20).
      -Equip refine bonus is changed as follows:
      --Adds full bonus for +1 ~ +10 & add half of the bonus for +11 ~ +20.
      --This means:
      --- +0,70 def / upgrade for + 1 ~ +10 -> + 7,0 DEF @ +10 (as in pre-renewal)
      --- +0,35 def / upgrade for +11 ~ +20 -> +10,5 DEF @ +20 (custom)
    • *Important monster ID's are now set in a enum table.
    • *Player clone ID range reduced to 200 clones max.
      +This will be increased back in the future once the 2nd monster ID range is supported.
    • *Disabled access to multi-colored dragons through commands and scripts.
      -Its been found that riding any color other then green while having a body style of 1 or more causes sprite error's and client crash, making it impossible to get back on that character.
      -This is done now to avoid these problems once the body styles will be released (new client).
    • *Fixed a issue where skills could not be leveled up when playing as a Summoner.
    • *Added support for equips with effect animations.
      -These are animations displayed through SI_HEAD_EQUIPMENT_EFFECT which are controlled through the HatEffectInfo.lua file.
    • *Corrected a issue where item types ARMOR and WEAPON were switched.
      -This fixes the incorrect tabs issue in the storage window.
    • *Added a structure init for skill_spellbook_db.
    • *Fixed some item script errors in item_db.
    • *Added item_fixeddrop.
      -This allows you to add items that you don't want to be affected by the set server rates and instead only be affected by whats set in the monster database.
      -Basicly its a way to force certain items to drop at official chances no matter what the rates are set to.
    • *Renamed the monster KO_ZANZOU to KO_KAGE.
      +Its the actural official name.
    • *Changed Nightmare Scaraba Hole monsters to fit pre-renewal system.
    • *Mechanic
      +Can now use all Merchant, Blacksmith, and Whitesmith skills while in a Mado.
    • *WS_WEAPONREFINE
      +Updated refine chance bonus gained from JobLV's to official.
      +JobLV will not affect the success chance when below 50.
      -When above 50, it will add a 0.5% chance bonus for each level above 50.
      -This brings the added success chance to 10% at JobLV 70.
      +Mechanics now get the full 10% added chance bonus no matter the JobLV.
    • *SJ_STAREMPEROR; *SJ_NOVAEXPLOSING; *SJ_BOOKOFCREATINGSTAR
      +Added support for these skills.
    • *SJ_FALLINGSTAR_ATK
      +The AoE size for the stellar mark check is now 5x5.
      -Note: Sucks that its this small but its confirmed official.
    • *LG_BANDING
      +Fixed a issue where using the skill under certain conditions would crash the server.
    • *WM_METALICSOUND
      +Fixed a issue where it didn't deal bonus damage on sleeping targets.
      +Now displays SP damage as blue numbers.
    • *SJ_SUNSTANCE; *SJ_LUNARSTANCE; *SJ_STARSTANCE; *SJ_UNIVERSESTANCE
      +Switching or disabling stances now removes status's given from skills exclusive to the previously active stance.
    • *SJ_GRAVITYCONTROL; *SJ_BOOKOFDIMENSION
      *Added full support for these skills.
    • *SJ_PROMINENCEKICK
      +Now deals 2 hits.
      -The first hit is the main damage. The second hit is the 100% fire damage.
    • *SP_SOULDIVISION
      +Adjusted map check code.
    • *SP_SOULEXPLOSION
      +Now only usable in PVP type maps.
      -Fixed a issue where the damage didn't bypass protection from Devotion.
    • *GN_ILLUSIONDOPING
      +Fixed a issue where casting the skill didn't require alcohol.
      *Star Emperor; *Soul Reaper
      +Updated the status's given by their skills for dispell/clearance rules.
    • *TK_JUMPKICK
      +No longer removes soul reaper soul links.
    • *AB_CLEARANCE
      +Can now be used on Soul Linker / Soul Reaper jobs.
    • *SJ_FALLINGSTAR
      +Duration updated to official and is now affected by skill level used.
    • *RK_IGNITIONBREAK
      -Fixed a issue where the animation wouldn't appear on 2018-06-20 and newer clients.
    • *SC_ESCAPE
      -Added missing item requirement.
    • *RK_CRUSHSTRIKE; *LG_SHIELDSPELL
      +Updated damage, effect, and duration formula's to work properly for +20 refine settings.
    • *LG_SHIELDPRESS
      +Updated stun duration to official.
      -Once again the 2011 iRO document is wrong.
      +Updated damage, effect, and duration formula's to work properly for +20 refine settings.

    Unser Root Server wird im Rahmen von Wartungsarbeiten auf eine andere Hardware umziehen. Die Migration geht leider mit einer Downtime von einigen Stunden einher.

    Datum: 21.01.2019
    Uhrzeit: ab 10:00 Uhr mit aktiver Überwachung des Vorgangs im Laufe des Tages und schnellstmöglichem Abschluss
    (alternativ wurde mir angeboten: ab 16:00 Uhr den Umzug unbeaufsichtigt und automatisiert ablaufen zu lassen. Im Normalfall würde der Server danach im Laufe des Abends/der Nacht wieder online gehen; im Fall von unvorhergesehehenen Problemen würde allerdings dann erst am nächsten morgen gegen 09:00 Uhr eingegriffen und die Arbeiten beendet werden können.)


    PS: Daten und IP-Adresse des Servers werden sich durch die Wartung nicht ändern, somit erwarten wir hier keine Probleme hinsichtlich von Rollbacks, oder Verbindungsproblemen nach dem Umzug.

    Am Freitag, den 04.01.2019 bis Sonntag den 06.01.2019 werde ich unsere nächste monatliche Wartung ausführen. Während diesen Arbeiten wird der Server planmäßig 1x neu gestartet und ist für ca. 10 Minuten nicht erreichbar. Dieser Reboot wird Sonntag Abend stattfinden. Wegen des langen Zeitraums seit der letzten Wartung halte ich mich erst einmal zurück mit der Liste der geplanten Änderungen... Geplant ist unter anderem folgendes:

    • Update der Server SVN
    • Clientupdate auf kRO / ragRE 31.12.18
    • Backup der Datenbanken
    • Einige interne (Sicherheits-) Updates / Fixes
    • Start der Ranking Season 22

    Des Weiteren möchte ich hiermit dazu aufrufen, schreibt doch mal ne Review auf RateMyServer (Mainserver | Oldschool) oder MidgardCommunity um dem Server zu helfen! :no1:

    Da die Novemberwartung ja leider Größtenteils zurück gesetzt werden musste und ich auch nicht viel Zeit hatte um mich darum zu kümmern, habe ich dieses Wochenende einfach spontan für eine kombinierte November/Dezember Rest-Wartung genutzt.
    Es wird also dieses Jahr keine weitere Wartung mehr geben. Leider habe ich durch unseren sehr aufwendigen Umzug nichtmal annähernd mein Jahresziel erreicht. Aber ich habe auch im Hintergrund (soweit wie es ging) bereits einige Updates vorbereitet. Dies werde ich bis zum Jahresende weiterführen um dann ab der ersten Wartung 2019 wieder voll durchstarten zu können. Neues Jahr, neues Glück. Es hat sich einiges getan in meiner Abwesenheit, also freut euch auf ne Menge neuen Content für 2019! ;)

    Die Wartung wurde ausgeführt und alle Systeme arbeiten wieder normal. Und hier die Änderungen:

    • Update der Server-SVN (Changes)
    • Einige interne (Sicherheits-) Updates / Fixes
    • Einige Aufräumarbeiten im Forum und auf der Homepage
    • Einige Skillfixes
    • Einige ItemDB Updates & Fixes
    • Ende des EuRO Events
    • Weihnachts- Spawns aktiviert
    • Hinweis: "Master of 3rd Jobs" heißt jetzt "Master of new Jobs". Ist etwas passender, da er inzwischen ja nichtnur in die 3rd Class wechselt.

    Des Weiteren möchte ich hiermit dazu aufrufen, schreibt doch mal ne Review auf RateMyServer (Mainserver | Oldschool) oder MidgardCommunity um dem Server zu helfen! :no1:

    Server:

    • *Started work on Summoners.
      +Now that we have plenty of official info we can resume work on them.
    • *Added the "skill_summoner_power" function.
      +This function is used to check if the player has any of the "POWEROF...." skills and then check if 20 or more skill points are invested into the part of the skill tree related to it.
    • *renewal_casting_square_calc; renewal_casting_square_debug
      +Added these config settings in.
      -renewal_casting_square_calc controls if square root (official) or simple calculations will be used when calculating variable cast times.
      -The debug one forces square root calculations on and shows debug info in the map server console.
      -We now use square root calculations by default.
    • *Added "INF2_BOOST_PASSIVE" skillinfo2 setting.
      -This is used for active skills that passively boost the effects of passive skills. This is needed to make the server recalculate a player's sub-stats just like it does when learning a passive skill.
    • *Cleaned up and optimized some code.
    • *Added all the latest tags and ID's for jobs, skills, status, and NPC's.
    • *Added new unit tag and ID.
    • *Added the soul energy system.
      +This system is used for managing the Soul Reaper's soul energy.
      -Its basicly another sphere system. Its been confirmed that soul energy sphere's works on its own system and not through any other sphere system.
    • *Added the "hatereset" and "soulball" command.
    • *Added ranges of styles/dyes for Doram's.
      -This is a range seprate from the regular ones since Doram's officially have a different set number of hair styles and cloth dyes. As of 2018-06-05 they have 6 hair styles, 8 hair dyes, and no cloth dyes (tho kRO says their will be a few added soon).
    • *min_doram_hair_style; max_doram_hair_style; min_doram_hair_color; max_doram_hair_color; min_doram_cloth_color; max_doram_cloth_color
      +Added these configs to the client config file.
      -These are a seprate set of style/dye ranges for Doram characters.
      -This is needed since they have different maxes from humans.
    • *Updated a few commands to pickup on the style/dye ranges for Doram characters.
    • *Updated default setting for "max_hair_style" to 29.
    • *Corrected default setting for "max_hair_color" to 8.
    • *Added job restriction system.
      +This allows setting restrictions to different jobs that prevent's them from entering certain maps. Attempts of entering a map as a banned job will just result in no warpping. Basicly, something as simple as walking into a regular map warp won't do anything if the player's job is banned from entering the map.
      -This works for teleporting, warping, any warp commands, walking into NPC warp, put something else here and it will likely fail as well.
      -Should a player playing a job banned from that map somehow login on that map, the player will be warped out into Prontera's graveyard behind the church.
      -These restrictions can be set in the "job_notallowed" database file.
    • *Changed the packet used for displaying homunculus spirit spheres to ZC_SPIRIT.
    • *EFST_SET_ENTER; EFST_SET_ENTER2
      +Added support for these packets.
    • *Added the "status_sc2icon" function.
    • *Recoded the system that displays status animations for renewal era status's.
      +Status's that were added in during the renewal era don't use OPT3 for resending animation display's to other player's clients around you. Instead they are displayed with a seprate packet called EFST_SET_ENTER.
      +This recode get rid of those 2 huge walls of code that was just temp code and replaces them with much much smaller and more efficent code, along with the adding of support for this packet. This makes it so I don't have to add anything to it when it comes to new skills. The recode also allows these animations to be shown on monsters and homunculus that come into view of a player.
    • *Added support for the 2018-06-20eRagexeRE client.
      +This is the recommended client for those wanting to support the Star Emperor and Soul Reaper jobs.
      -we will however not use this client for now, since not all features are coded in yet.
    • *Fixed a issue where double attacking changes was 1% lower then they should be.
    • *Fixed a issue where some status's from Shadow Chaser skills were dispellable.
    • *Updated all the Summoner skill entrys in the skill_db to get them prepared for coding in future updates.
    • *Added the catnip fruit item.
    • *Some cleaning in item databases.
    • *Added place holders for many new skills.
    • *Updated const file to support detection of new style/dye ranges for Doram characters in NPC scripts.
    • *Added the "job_notallowed" file.
      -This file is used to set jobs that are banned from entering certain maps.
      -It basicly works just like item_noequip and skill_nocast_db.
    • *Updated the hit counts to official for some skills to prepare for coding.
    • *Summoner; Baby Summoner
      +Updated the MaxHP to be more official.
      -The set HPFactor and HPMultiplicator settings along with a small boost in the source allowed us to get it nearly perfect like on official, but because renewal handles things differently its not possible to do here. But its close enough.
      +The job exp table was redone to act more like official.
      -In official, Summoner's have a job exp table thats a mix of regular 1st, 2nd, and 3rd job exp tables. We use a table with the same behavior using pre-renewal exp values.
      +Updated all variable cast, fixed cast, aftercast, cooldown, and durations for all skills with official times.
    • *Star Emperor; Soul Reaper; Baby Star Emperor; Baby Soul Reaper
      +Added support for these jobs.
      +These jobs are fully playable.
    • *Soul Reaper
      +Added soul energy requirements to all skills.
    • *Star Emperor
      +Added stance requirements to all skills.
    • *Star Emperor
      Soul Reaper
      +Added all official variable cast, fixed cast, aftercast, and cooldowns for all of the skills for these jobs. Durations are mostly confirmed official but more testing is needed to get them all.
    • *Updated the Jobchanger scripts to support Star Emperor, Soul Reaper, and their baby versions.
      -Note: They are disabled for now until client support for them is more stable.
    • *All renewal era skills will now have their variable cast times calculated through a square root calculation. This is the way official server's handles the reduction of variable cast times. This can be disabled to go back to the previous simple calculations used before by turning off the "renewal_casting_square_calc" setting if desired.
    • *Enabled access to all skills for Star Emperor, Soul Reaper, and new Arch Bishop skills. Range, target type, max level, and sp requirements are official.
    • *AL_HEAL; AL_CURE; AB_CHEAL; AB_HIGHNESSHEAL; AB_CLEARANCE
      +Updated to remove the BITESCAR (Scar of Tarou) status.
    • *WL_TETRAVORTEX
      +Corrected the durations on the different status's it can give.
    • *SU_BITE
      +Updated the handling of the animation.
      +Now deals more damage on enemy's with HP below a certain percentage of MaxHP.
      +Now has a chance of double casting depending on the caster's base level.
    • *SU_SCRATCH
      +Updated the handling of the animation.
      +Now has a chance of giving the bleeding status.
      +Now has a chance of double casting depending on the caster's base level.
    • *SU_HIDE
      +Updated the SP requirement.
    • *SU_SV_STEMSPEAR; SU_PICKYPECK; SU_CN_POWDERING; SU_CN_METEOR; SU_SCAROFTAROU; SU_LUNATICCARROTBEAT; SU_CN_METEOR2; SU_LUNATICCARROTBEAT2; SU_SVG_SPIRIT; SU_NYANGGRASS; SU_POWEROFLAND; SU_POWEROFLIFE; SU_SPIRITOFLIFE; SU_SPIRITOFLAND; SJ_DOCUMENT; SP_SOULCOLLECT; SP_SOULENERGY
      +Added support for these skills.
      -Note: Scar of Tarou's status doesn't deal damage at the moment but its effect on double damage from Scar of Tarou does work.
    • *SU_ARCLOUSEDASH
      +Now increases ranged physical damage.
      -This increase only works on Summoners.
    • *RL_MASS_SPIRAL
      +Fixed a issue where the skill would deal extremely high damage on targets with negeative DEF.
    • *TK_JUMPKICK
      +Updated to work on new Soul Reaper soul links.
    • *SP_SOULGOLEM; SP_SOULSHADOW; SP_SOULFALCON; SP_SOULFAIRY; SP_CURSEEXPLOSION; SP_SOULCURSE; SP_SPA; SP_SHA; SP_SWHOO; SP_SOULREAPER; SJ_LIGHTOFMOON; SJ_LIGHTOFSTAR; SJ_FLASHKICK; SJ_FALLINGSTAR; SJ_LIGHTOFSUN; SJ_FALLINGSTAR_ATK; SJ_FALLINGSTAR_ATK2; SJ_LUNARSTANCE; SJ_STARSTANCE; SJ_UNIVERSESTANCE; SJ_SUNSTANCE; SP_SOULUNITY; SP_SOULDIVISION; SP_SOULREVOLVE; SP_SOULEXPLOSION; SP_KAUTE
      +Added support for these skills.
    • *KO_SETSUDAN (Soul Cutter)
      +Updated to work on new Soul Reaper soul links.
    • *AB_VITUPERATUM; AB_CONVENIO
      +Added official timer data.
    • *LG_PRESTIGE
      +Fixed a issue where the duration would restart when the skill is casted while the status is active.
    • *SJ_FULLMOONKICK; SJ_NEWMOONKICK; SJ_SOLARBURST; SJ_PROMINENCEKICK
      +Added support for these skills.
      -Note: The bonus 100% fire damage for Prominence Kick currently doesn't work.
      -This will be added later.

    Am Mittwoch, den 12.12.2018 werden wir in der Zeit zwischen 22:00 Uhr und 09:00 Uhr (MEZ) des folgenden Tages interne Wartungsarbeiten durchführen.

    Das Wirtssystem des Servers wird mit dem aktuellen Softwarestand versehen. Die Konfiguration des Servers selbst wird dadurch nicht verändert.

    Das Wirtssystem und somit auch der Server werden im Rahmen der Wartung voraussichtlich mehrmals neu gestartet.

    Selbstverständlich werden wir die Ausfallzeit des Servers während der Wartungsarbeiten so gering wie möglich gestalten.

    Vielen Dank für euer Verständnis.

    Am Freitag, den 09.11.2018 bis Sonntag den 11.11.2018 werde ich unsere nächste monatliche Wartung ausführen. Während diesen Arbeiten wird der Server planmäßig 1x neu gestartet und ist für ca. 10 Minuten nicht erreichbar. Dieser Reboot wird Sonntag Abend stattfinden. Wegen des langen Zeitraums seit der letzten Wartung halte ich mich erst einmal zurück mit der Liste der geplanten Änderungen... Geplant ist unter anderem folgendes:

    • Update der Server SVN
    • Clientupdate auf kRO / ragRE 31.10.18
    • Backup der Datenbanken
    • Einige interne (Sicherheits-) Updates / Fixes

    Des Weiteren möchte ich hiermit dazu aufrufen, schreibt doch mal ne Review auf RateMyServer (Mainserver | Oldschool) oder MidgardCommunity um dem Server zu helfen! :no1:

    Wie auch in den Jahren zuvor habt ihr nun die Möglichkeit, mir Bilder der diesjährigen Gamescom für unsere Gallerie zukommen zulassen.

    Die Gamescom-Alben in der Gallerie sind nur für eingeloggte Spieler einsehbar.


    Eine Möglichkeit für die Bilder ist der dafür eingerichtete Upload-Server: https://nyanro.org:8080/GC_up/
    Der Upload-Server wird am 07.12.2018 wieder geschlossen und die Bilder in die Gallerie übernommen.