Beiträge von 15peaces

Shoutbox

  • Habt ihr zufällig versucht, nen char über den char-select zu löschen? Wenn ja, kann das die Ursache sein... Bitte per pn bei mir melden mit nem Char- oder Accountnamen.

    12:02
  • ja ich habe das Selbe Problem bekomme meine Char´s auf normalen Server nicht mehr angezeigt auf dem "old" geht es...

    00:07
  • Gast#0342

    nicht angezeigt als hätte ich keine -_-

    00:01
  • Gast#0342

    Servus kann mich zwar anmelden bekomme aber meine Chars

    00:01
  • Vielen Dank für deine Review auf RateMyServer, DarkSeraX! :kitty:

    19:45
  • Am einfachsten ist es, wenn du deinen Virenscanner aus dem Client- Verzeichmis aussperrst. Das sind alles Falschmeldungen, vorausgesetzt du hast den Client hier heruntergeladen.

    18:45
  • Kann man leider nicht viel gegen machen, ich kann nen P-Server Client schlecht von MS zertifizieren lassen ^^"

    18:43
  • Gast#d82d

    windows verhinder installation, virus da virus hier

    16:48
  • Schreib sie im Discord an, da ist sie in der Regel erreichbar. ^^

    13:52
  • okay. Hab noch einen Vorrat von 25k jeweils. Sollte erstmal reichen. Gibts ne Möglichkeit mal mit GM Sakura zu reden? wollte sie was fragen

    11:06
  • Im Moment leider nicht, da GM Sakura aktuell zu nichts kommt...

    12:31
  • Sorry, hatte vergessen mich einzuloggen und komischerweise schickt der Browser die Nachricht mehrfach ab..

    11:46
  • Gast#61d5

    Gibts noch den Schwarzmarkt-Dealer (hieß doch so oder?) :D Den, wo man die Mysterious PET Bottles und Watermelon Juices kaufen konnte

    11:43
  • Hey, wb, freut mich =)

    22:02
  • :sry: den Text unten habe ich versehentlich 2nal verfasst

    14:46
  • Gast#d45e

    Hey, ist ja richtig geil das es euch noch gibt! Das letzte Mal war ich 2018 hier und in der Zwischenzeit habe ich geheiratet und 2 Kinder bekommen. Bin zufällig über meine alten Lesezeichen wieder auf Euch gestoßen und werde später wahrscheinlich auch mal wieder den Clienten Laden. 😀

    14:40
  • So, für alle, die Probleme mit dem Patchen haben/hatten: Der Fullclient auf der HP ist nun aktuallisiert auf den Stand 1.8.2025: http://nyanro.org/dl/2025-08-01_Fullclient_5.02.exe

    13:10
  • Bitte erstelle einen Bug Report und beschreibe, was nicht geht bzw. was du versucht hast. ^^

    17:25
  • Weil er vermutlich verbuggt ist?

    17:24
  • Gast#acbc

    hey-hey.ich-wollte-nur-fragen,warum-potiom-pitcher-nicht-das-macht-was-er-soll?(es-geht-nicht)

    21:10
  • Manchmal meckert der virenscanner, evtl. hat er den patcher in quarantäne gesteckt... ^^" Hatte ich schon öfter seit win 10 xD

    00:03
  • Nein, die nyanRO.exe

    00:03
  • Gast#e032

    Hallo. Ich habe den aktuellen Client runtergeladen. Kann ihn aber leider nicht starten. Ist die Nyan.exe die richtige Datei zum starten?

    23:30
  • Gast#82f7

    hat-alles-geklappt-,bin-drin^^

    22:38
  • Neben der Meldung müsste eine Art Menü sein, wo du "trotzdem herunterladen" auswählen kannst oder sowas in der Art.

    20:41

    Die Wartung wurde ausgeführt und alle Systeme arbeiten wieder normal. Und hier die Änderungen:

    • Update der Server-SVN (Changes)
    • Clientupdate auf kRO / ragRE 31.10.17
    • Backup der Datenbanken
    • Einige interne Updates / Fixes
    • Ende des EuRO Events
    • Leak- Bug fixed
    • Einige Crash-Fixes in Eden Quests
    • Einige Arbeiten an der neuen Serversoftware, einiges davon kommt bald auch hier =)

    Des Weiteren möchte ich hiermit dazu aufrufen, schreibt doch mal ne Review auf RateMyServer (Mainserver | Oldschool) oder MidgardCommunity um dem Server zu helfen! :no1:

    Server:

    • *Did a little code cleanup and optomizing for element setting for offensive magic skills.
    • *Removed some unneeded packets from a few Mechanic skills.
    • *homunculus_pyroclastic_autocast; pyroclastic_breaks_weapon
      -Added these config settings.
    • *Made a small change to the ZC_ACK_TAKEOFF_EQUIP_V5 packet so it will report errors with unequipping more properly.
    • *Cleaned up and optomized some code to improve performance.
    • *giant_growth_behavior
      -Added this new config.
    • *Max runes of each type you can carry is now 60.
    • *Added support for MD_MVP
      -This is supposed to be the true "MVP"-mode. Some of my renewal mobs are using this mode already.
      -MD_BOSS is supposed to be "miniboss"-only.
      -also added item_rate_*_mvp to drops.conf to allow configuration of different item drop rates.
      -this fixes some issues with newer mvps like Leak.
      -MD_DETECTOR and MD_KNOCKBACK_IMMUNE are also checked now while reading mob_db.
      --if set, the monster will be marked as boss-type.
      --please note that MD_KNOCKBACK_IMMUNE is however not supported yet.
      -Added coma resistance for MD_MVP.
      -Thanks to rathena for the base.
    • *NC_SELFDESTRUCTION
      -Fixed a issue where damage based on the SP consumed would only apply to a single enemy instead of all enemy's hit.
    • *KO_MUCHANAGE (Over Throw)
      -Damage is now halved if Throwing Mastery is not maxed.
    • *MH_STAHL_HORN
      -Now deals holy damage when the "goldene ferse" status is active.
    • *MH_GOLDENE_FERSE; MH_STEINWAND; MH_ANGRIFFS_MODUS; MH_GRANITIC_ARMOR; MH_PYROCLASTIC; MH_VOLCANIC_ASH
      -Added support for these skills.
      -Note: With current coding, its not possible to make Steinwand cast the AoE on both the master and homunculus unless I code it to bypass important checks which prevents exploiting.
      -For now it will only place the AoE on the master and a max of 2 can be placed (should be 1 pair limit).
      -Will come back to recode this one in the future.
    • *KG_KYOMU (Shadow Void)
      -Recoded most of the skill.
      -Skill casting fail behavior is now handled correctly.
      -Failure will now happen after casting the skill and will now display a skill fail message when it does.
    • *RK_RUNEMASTERY
      -Level 10 now allows crafting the Lux Anima rune.
      -This is also the required level to use Lux Anima runes.
    • *RK_MILLENNIUMSHIELD
      -Recoded part of the skill.
      -Fixed a issue where the shields visual effects wouldn't appear if you changed maps, refreshed, relogged, or appear for anyone seeing you come in their view range.
    • *RK_CRUSHSTRIKE
      -Updated damage formula.
    • *RK_GIANTGROWTH
      -The random damage increase is now 2x the damage.
      -Now gives a increase in physical melee damage.
      -250% increase normally (125% increase if in PvP/GvG maps).
      -This can be set to use the older pre-2017 behavior if desired.
    • *RK_STONEHARDSKIN
      -Recoded part of the skill.
      -Weapon breaking chance now only applies to physical melee attacks.
    • *RK_STORMBLAST
      -Updated damage formula.
      -No longer affected by INT. Its now affected by STR.
    • *RK_FIGHTINGSPIRIT
      -Recoded the skill.
      -Party members now get half of the ATK increase.
    • *RK_LUXANIMA
      -Added support for the skill.

    Oldschool Server:

    • *Fixed a issue where a hidden NPC won't appear in a player's view range when renabled. This should also fix issues with a number of quest NPC's, including job quest NPC's.
    • *Fixed a issue where NPC chat rooms would fail to appear in certain conditions. Mainly with job quests.
    • *Fixed a issue where using the skill Change Cart would make the number of items in the cart glitch on clients 2012-04-10 and newer.
      -This is in response to a suspected dupe exploit, but is confirmed to only be a visual glitch and no actural item duping was possible.
    • *Added the latest ID's for NPCs.

    Am Freitag, den 03.11.2017 bis Sonntag den 05.11.2017 werde ich unsere nächste monatliche Wartung ausführen. Während diesen Arbeiten wird der Server planmäßig 1x neu gestartet und ist für ca. 10 Minuten nicht erreichbar. Dieser Reboot wird Sonntag Abend stattfinden. Geplant ist unter anderem folgendes:

    • Update der Server SVN
    • Update der Oldschool- Server SVN
    • Clientupdate auf kRO / ragRE 31.10.17
    • Backup der Datenbanken
    • Einige interne (Sicherheits-) Updates / Fixes
    • Ende des EuRO Events
    • Leak- Bug fixen
    • Einige Arbeiten an der Homepage

    Des Weiteren möchte ich hiermit dazu aufrufen, schreibt doch mal ne Review auf RateMyServer (Mainserver | Oldschool) oder MidgardCommunity um dem Server zu helfen! :no1:

    Wie angekündigt, habe ich heute um 18 Uhr einen weiteren Reboot ausgeführt. Hier die Änderungen:

    • Erneutes Update der Server-SVN (Changes)
    • Finale Vorbereitungen für den Rebellion Release getroffen
    • Re-Aktivierung des Questboards
    • Einige interne Updates / Fixes
    • Alle mit Skills zusammenhängende Lua-Dateien aktuallisiert
    • Sara's Memory Instanz hinzugefügt

    Server:

    • *plag_renewal_expanded_skills; plag_doram_skills; allow_bloody_lust_on_boss; allow_bloody_lust_on_warp
      -Added these battle config settings.
    • *Homunculus now take the name of their new form when mutated.
    • *Removed the skill_reproduce_db as its no longer needed.
    • *SC_REPRODUCE
      -Recoded the skill.
      -No longer restricted to the skill_reproduce_db as its removed.
      -Can now freely copy offensive skills like how Plagiarism does.
      -Is now able to copy Kagerou/Oboro/Rebellion/Summoner skills.
      -Also able to copy 3rd job expansion skills.
      -Skills copied through Reproduce now have a 30% SP cost increase.
      -Fixed a issue where the same skill could be copied to both Plagiarism and Reproduce copy slots, causing copy glitch.
    • *SC_AUTOSHADOWSPELL
      -Recoded the skill.
      -Now follows the rules and mechanics of autocasting like it should.
      -Max skill level that can be autocasted has been increased.
      -You can't autocast a level higher then the max player learnable.
      -Example is waterball will not autocast above level 5.
      -Can now trigger the autocasting with melee and ranged attacks.
      -This is limited to physical attacks only.
      -Now handles autocast's aftercast and cooldowns correctly.
      -Fixed a issue where autocasting would still happen even if you didn't have the needed SP.
    • *SC_CHAOSPANIC
      -Recoded the skill.
      -Now a working 5x5 AoE.
      -Now has a success chance of casting and is affected by level.
      -Can no longer be placed under players/monsters feet.
      -Can no longer be placed on or near warps.
      -Can now replace the AoE by casting another one.
      -Fixed the duration for the chaos status.
    • *SC_MAELSTROM
      -AoE size corrected to 5x5.
      -Can no longer be placed on or near warps.
      -Due to new information on how this skill works, it will be recoded in a later update.
    • *SC_BLOODYLUST
      -Recoded the skill.
      -AoE size is updated to 7x7.
      -Now gives anyone in the AoE the berserk status (except caster).
      -By set default for balance reasons, can't be placed on or near warps and does not affect boss/mvp monsters.
      -This can be disabled in the skill battle config file if desired.
    • *LG_EXEEDBREAK
      -Updated the damage formula.
      -iRO document was ONCE AGAIN WRONG!!!!
      -Note: Need to plan a update to review over every single Royal Guard skill to check all the formuals.
    • *LG_BANDING
      -Speed reduction on enemy's no longer affects boss/mvp's.
    • *SU_LOPE
      -No longer usable in GvG, battle ground, jail, and other WoE area's.
    • *WE_CALLALLFAMILY
      -Cast time no longer affected by INT/DEX.
      -Can no longer be used in GvG and battle ground areas.
    • *WE_ONEFOREVER; WE_CHEERUP
      -Cast time no longer affected by INT/DEX.
    • *EL_TROPIC; EL_CHILLY_AIR; EL_WILD_STORM; EL_UPHEAVAL
      -Autocast chance increased.
      -Bolt level autocasted changed.
      -Both of the above are supposed to be affected by the master's job level but I don't want to recode these right now. Just wanted to set these to the max possible for a player at job level 50.
      -Now handles autocast's aftercast and cooldowns correctly.
      -Fixed a issue where autocasting would still happen even if you didn't have the needed SP.
    • *Added Sara's Memory Instance.
      -Thanks to HerculesWS.

    Client:

    • updated skill-related lua-files

    Hey =)

    Hiermit möchte ich einen erneuten Reboot für diesen Samstag, den 14.10.2017 um ca. 18 Uhr ankündigen. Dies ist vor allem wegen des am Sonntag anstehenden Rebellion-Release notwendig.

    Mit diesem erneuten Reboot sind folgende Änderungen geplant:

    • (Erneutes Update der Server-SVN)
    • Finale Vorbereitungen für den Rebellion Release treffen
    • Re-Aktivierung des Questboards
    • Einige interne Updates / Fixes
    • Hinzufügen der Sara's Memory Instanz

    Die Wartung wurde ausgeführt und alle Systeme arbeiten wieder normal. Und hier die Änderungen:

    • Update der Server-SVN (Changes)
    • Clientupdate auf kRO / ragRE 30.09.17
    • Backup der Datenbanken
    • Einige interne Updates / Fixes
    • Start der Ranking Season 19
    • Zurückgesetzte Changes der letzten Wartung erneut hinzugefügt
      -siehe hier: Changes der Wartung am 03.09.17
      -und hier: 2017-09-03
    • Einige ItemDB Updates & Fixes
    • Einige Vorbereitungen für den Rebellion Release getroffen
    • Einige Arbeiten an der Homepage
    • Questboard überarbeitet und wieder hinzugefügt
    • [OS] Reward Shop & Headgearshop überarbeitet

    Des Weiteren möchte ich hiermit dazu aufrufen, schreibt doch mal ne Review auf RateMyServer (Mainserver | Oldschool) oder MidgardCommunity um dem Server zu helfen! :no1:

    Server:

    • *Updated the mobinfo command to add a divider line between each of the listed monster entrys to help keep the info for each monster seprate for easier viewing.
    • *Updated the iteminfo command.
      -This is a big update which adds additional info for item types that are weapon, armor, or ammo type. Info like the type of weapon/armor/ammo, the ATK/DEF, equip level, etc..
      -Also added a divider line between each of the listed item entrys to help keep the info for each item seprate for easier viewing.
    • *itemdb_weapon_typename; itemdb_armor_typename; itemdb_ammo_typename
      -Added these functions for use with the iteminfo command.
      -These work just like itemdb_typename, but for weapons/armor/ammo.
    • *Added a bunch of EQP masks for headgear combinations.
      -Used with the item_db_armor_itemtype function for slot checks.
    • *Added support for ZC_ADD_MEMBER_TO_GROUP3 and ZC_GROUP_LIST2 packets.
      -Big thanks to Lemongrass for the packet information.
    • *Added temp support for 2017-09-06cRagexeRE client.
    • *Updated renewal cast system to support new wedding skills.
      -These don't work yet. Just preparing for them.
    • *Gunslinger, Ninja, Taekwon, and Summoner jobs can now be adopted.
      -This isn't confirmed if this is possible officially, but with the now existing expanded baby jobs this should be allowed for the ones that act as a base.
    • *MAX_SKILL_TREE increased to 85.
    • *Updated more timer-related code.
      -this also fixes some critical issues with aoe-skills.
      -Corrected some leftover 32bit typecasts.
      -thanks to HerculesWS.
    • *Some updates & fixes in ItemDB.
      -Updated the wedding rings to support the 2016 wedding skills.
      -Added some missing items.
    • *Added support for baby versions of Taekwon/Star Gladiator/Soul Linker/Gunslinger/Ninja to the Job Master.
      -You can now change into these baby classes.
    • *Added support for baby versions of Kagerou/Oboro to the Master of 3rd Jobs.
      -You can now change into these baby classes.
    • *Some fixes in Eclage Interior Instance.
      -Added some missing NPCs.
    • *Some Rebellion related updates.
      -Added Rebellion Shops.
    • *Baby Jobs
      -Can now access the WE_CHEERUP skill if adopted.
      -Note: Due to how the system works, the skill may not appear on baby players adopted before this update.
      -Expanded baby jobs can now access all baby wedding skills when adopted.
    • *LG_PINPOINTATTACK
      -Fixed a possible issue where it wouldn't break certain headgears if its equipped in the upper and middle/lower equip slots.
    • *RL_MASS_SPIRAL; RL_BANISHING_BUSTER; RL_SLUGSHOT
      -Corrected the handling of the animations.
    • *RL_S_STORM; RL_AM_BLAST; SU_SOULATTACK
      -Added full support for these skills.
    • *RL_E_CHAIN
      -Can now be removed through dispell methods.
    • *RL_P_ALTER
      -Can now be removed through dispell methods.
      -Now forms a barrier around the caster.
      -Barrier is basicly a Kyrie barrier but uses its own formula for this skill to set its HP and number of hits blocked.
    • *RL_HEAT_BARREL
      -Can now be removed through dispell methods.
      -Damage increase mechanics recoded.
      -Damage is now applied in the same way as the damage added from summoned coin spheres.
    • *RA_FIRINGTRAP
      -Fixed a issue where the trap's detonation animation didn't show.
    • *LG_FORCEOFVANGUARD
      -Now increases DEF....again.
      -Confirmed it does increase hard DEF but it doesn't show in the display. And yes it also still increases MaxHP.
    • *SR_FLASHCOMBO; SC_ESCAPE; WL_TELEKINESIS_INTENSE; LG_KINGS_GRACE
      -Added support for these skills.
    • *AB_OFFERTORIUM
      -Fixed a issue where the status animation wouldn't stay displayed.
      -Can no longer be removed by dispelling methods.
    • *SR_FALLENEMPIRE
      -Corrected the damage formula for when attacking monsters.
    • *WE_CALLALLFAMILY; WE_ONEFOREVER; WE_CHEERUP
      -Added support for these skills.

    Homepage:

    Am Freitag, den 06.10.2017 bis Sonntag den 08.10.2017 werde ich unsere nächste monatliche Wartung ausführen. Während diesen Arbeiten wird der Server planmäßig 1x neu gestartet und ist für ca. 10 Minuten nicht erreichbar. Dieser Reboot wird Sonntag Abend stattfinden. Geplant ist unter anderem folgendes:

    • Update der Server SVN
    • Clientupdate auf kRO / ragRE 30.09.17
    • Backup der Datenbanken
    • Einige interne (Sicherheits-) Updates / Fixes
    • Start der Ranking Season 19
    • Zurückgesetzte Changes der letzten Wartung erneut adden
    • Einige ItemDB Updates & Fixes
    • Einige Vorbereitungen für den Rebellion Release treffen
    • Einige Arbeiten an der Homepage
    • Hinzufügen der Sara's Memory Instanz

    Des Weiteren möchte ich hiermit dazu aufrufen, schreibt doch mal ne Review auf RateMyServer (Mainserver | Oldschool) oder MidgardCommunity um dem Server zu helfen! :no1:

    Wieder einmal ein paar changes:

    • *Merged missing changes from 3ceam rev. 629
    • *Some updates & fixes in ItemDB.
      -mooved some stable items to item_db.
    • *Some Rebellion related updates.
      -The jobs are not aviable right now. I added this stuff only to do some testing for my life-server.
      -Added Rebellion Shops.
      -Added missing Rebellion-related items.
    • *Minor cleanups.
    • *SR_RIDEINLIGHTNING damage bonus on Wind elemental weapon adjusted to official value.
    • *Reflect damage should no longer bypass nonshootable mapcells.
    • *Leech End's cast interrupt no longer bypass phen.
    • *Hells Plant disappear when a friendly unit steps on it.

    Hallo NyanRO! :ok:

    Aus gegebenem Anlass möchte ich euch hiermit mal offiziell das aktuelle NyanRO GM-Team vorstellen und euch einen kleinen Einblick in die Aufgaben der einzelnen Mitglieder geben. Die Auflistung ist absteigend im GM-Level.
    Dies heißt jedoch nicht, dass ein SupportGM weniger Mitsprache-Recht hat als ein CoAdmin oder Admin, Entscheidungen die den Server betreffen werden bei uns grundsätzlich demokratisch getroffen.

    Nun wollen wir uns das Team mal ansehen:

    15peaces

    • Rang: Administrator
    • Im Forum: 15peaces
    • Aufgabenbereich:
      -Meine Aufgabe ist hauptsächlich, alles am laufen und aktuell zu halten. Dies schließt die gesamte Administration des Root-Servers, der Game-Server, der Homepage, des Wikis, des Forums, des TeamSpeak- und Discord-Servers, sowie der Facebook-Gruppe und -Seite ein.
      -Ich übernehme einen Großteil der anliegenden Scripting- und Coding- Arbeiten selbst und gehe hierin mit Leib und Seele auf.
      -Ich bin Aufgrund der vielen hier aufgeführten Aufgaben eher selten aktiv als GM greifbar, bin wenn ich online bin in der Regel irgendetwas für den Server am machen und antworte deshalb oft nicht sofort. Sobald andere GM's online sind, findet man mich eher im GM- Haus, wo ich selbstverständlich für dringende Probleme verfügbar bin - nur wie gesagt nicht unbedingt sofort reagiere.

    GM Sakura

    • Rang: CoAdministratorin
    • Im Forum: Nyan
    • Aufgabenbereich:
      -Zu den Aufgaben von GM Sakura gehört es unter anderem, bei serverinternen Problemen (zeitnah) zu reagieren - vor allem dann, wenn ich mal nicht greifbar bin. Auch sie hat Administrations-Zugriffe auf dem Root-Server (was die Zugriffe auf alle anderen Server-Bereiche mehr oder weniger einschließt) um im Falle eines etwaigen Ausfalls das Problem lokalisieren und beheben zu können.
      -Außerdem gehört es zu ihren Aufgaben, allerlei Arten von Events im Forum und Ingame zu planen und auszuführen. Dies beinhaltet sowohl die Planung neuer Auto-Events, als auch langfristig laufende Events (Sommer- und Weihnachtsevents) und Release-Events für größere Updates. (Ja, ihre Leidenschaft zu Events möchte sie auch in ihrer neuen Position so weit wie möglich weiter ausleben!)
      -Außerdem ist GM Sakura (in Rücksprache mit den anderen GMs) verantwortlich für die Rewardshops und deren Inhalte, sowie das Management des Questboards.
      -Als Management verwaltet sie außerdem unseren Merch-Shop und kümmert sich um allerlei organisatorisches.
      -Zu guter Letzt ist sie auch die Ansprechpartnerin wenn mal irgendwo ein Streit oder ähnliches entstanden ist, da sie ein Naturtalent im vermitteln ist. Achja, außerdem hält sie mir im Reallife des öfteren den Rücken frei - was auch dem Server zu Gute kommt. =)


    An sonsten ist noch allgemein zu sagen, dass jeder hier im Forum einzelne Bereiche (mit-)moderiert. Auch ist jeder von uns gleichermaßen angehalten, die Einhaltung der NyanRO Regeln zu kontrollieren und dies durchzusetzen.

    Ich hoffe, ich konnte euch hier einen kleinen Einblick in die Arbeiten geben, die notwendig sind und waren um NyanRO seit über 5 Jahren und hoffentlich noch für viele weitere Jahre am Laufen zu halten.


    Euer 15peaces. :kitty:

    Die Wartung wurde ausgeführt und alle Systeme arbeiten wieder normal. Und hier die Änderungen:

    • Update der Server-SVN (Changes)
    • Clientupdate auf kRO / ragRE 31.08.17
    • Backup der Datenbanken
    • Einige interne Updates / Fixes
    • Ende des Sommer-Events
    • Einige interne (Sicherheits-) Updates / Fixes
    • Einige Updates an der Funktionsweise von (internen) Timern (zurück gesetzt, wegen schwerer Fehler)
    • Umstellung der Homepage auf https
      -Homepage ist nun auch über https://http://nyanro.org erreichbar. Bitte aus Sicherheitsgründen bevorzugt nutzen!
    • Einige ItemDB Updates
    • Wünsch dir was zur Wartung:
      Crimes:
      -wäre es evt. möglich demnächst mehrere Instanzen einzufügen wie die Bio 4 Instanz oder andere?
      --Es sind einige Instanzen auf meiner ToDo-List vorhanden die auch nach und nach hier eingeführt werden sollen. Die nächste Instanz soll eigentlich die Old Glast Heim Instanz sein, hier fehlen allerdings immernoch verlässliche und vollständige Monster-Infos...
      --Außerdem sind die Horror Toy Factory und das Faceworm Nest mittelfristig geplant.
      Kyrri:
      -Hairband Of Reginleif [0] verfügbar machen :3
      --an GM Sakura weitergegeben.
      Saneatsu.:
      -Headgear #18540 bitte :3
      --an GM Sakura weitergegeben.
      -oder dieses: Costume Evil Mask #19674
      --an GM Sakura weitergegeben.

    Des Weiteren möchte ich hiermit dazu aufrufen, schreibt doch mal ne Review auf RateMyServer (Mainserver | Oldschool) oder MidgardCommunity um dem Server zu helfen! :no1:

    Server:

    • *Updated packet code and info for some guild related packets.
      -This fixes a few hidden bugs with the guild related functions and also cleans up and prepare's the code for upcoming support for newer guild packets for 2017 clients.
      -fixed guild expulsion-list.
    • *ZC_ITEM_PICKUP_ACK_V7; ZC_GUILD_INFO3; ZC_MEMBERMGR_INFO2
      -Added support for these packets.
      -Thanks goes to Lemongrass for figuring out the new structures.
      -This enables new features on 2016-12-28 and newer clients.
      -Previewing headgears and garments on character when viewed from items in carts and items picked up.
      -Guild member listing now shows the last date each member was online.
    • *Added support for the ZC_NOTIFY_EFFECT3 packet.
    • *Changing guild leaders is now possible through the guild window.
      -If woE is active, the guild master is on a guild related map, or the targeted person to become the guild leader is not online, the change will fail.
    • *Updated the "changegm" command to fail if WoE is active.
    • *Added the "effect2" command.
      -Works just like "effect", but allows for a 2nd value.
    • *Rebellion
      -Updated all skill requirements and timer data.
      -Timers like cast times, cooldowns, etc.
    • *Status's from Rebellion skills can no longer be dispelled or clearanced. Need to know the official limits to this.
    • *Fixed a linker warning if compiled with VS 2012. (zurück gesetzt, wegen schwerer Fehler)
    • *Changed 'tick' variables to 64 bit
      -This fixes an issue with timers that stop working after about 24-49 days when the tick overflows (note that this may happen much earlier than that, and at hard to predict times, on some systems)
      -On Windows, tick() still has a resolution of 10~15ms (or even as low as 100ms on some systems).
      -Thanks to @HerculesWS.
      -(zurück gesetzt, wegen schwerer Fehler)
    • *Fixed & updated item_package system.
      -Random items will now drop randomly.
      -all items are identified.
      -added a new flag: isAnnounced.
      --Setting this to 1, will broadcast this item if dropped.
      --also added full support for ZC_BROADCASTING_SPECIAL_ITEM_OBTAIN. This is needed to broadcast this drop. A 2009-12-01aRagexeRE or newer is required for this packet.
      -(zurück gesetzt, wegen schwerer Fehler)
    • *Added full support for transform script commands.
      -This command will turn a player into a monster for a given duration and can grant a SC attribute effect while transformed.
      -Thanks to @rathena.
      -(zurück gesetzt, wegen schwerer Fehler)
    • *Some updates & fixes in ItemDB.
      -Added full support for Birthday IdRO10th Scroll.
      -Added full support for Something Candy Holders.
      -mooved some stable items to item_db.
      -(teilweise zurück gesetzt, wegen schwerer Fehler)
    • *WM_SOUND_OF_DESTRUCTION
      -Can now remove Frigg Song status.
    • *RL_QD_SHOT
      -Fully supported.
      -Fixed a issue where the skill couldn't be used with grenade launcher.
      -Time allowed for comboing after Chain Action increased to 2 seconds.
      -Note: HT_POWER and RL_FALLEN_ANGEL both give 2 seconds to combo.
      -Guessing this should be the case for Quick Draw Shot too.
    • *RL_C_MARKER
      -Recoded the skill.
      -Duration increased.
      -Now requires 1 coin to use.
      -A max of 3 targets can be marked at a time.
      -Note: Marked targets won't appear on the minimap yet.
      -That will be added in a future update.
    • *RL_HEAT_BARREL
      -No longer reduces FLEE.
      -Now reduces HIT.
      -No longer applies the 10 second penalty after status ends.
    • *RL_FIREDANCE; RL_FALLEN_ANGEL; RL_D_TAIL; RL_R_TRIP_PLUSATK
      -Added full support for these skills.
    • *RL_H_MINE
      -Fully recoded the skill.
      -A max of 5 targets can be tagged at a time.
      -Duration is increased.
      -Damage formula updated.
      -Note: Flicker is currently not coded which is needed to detonate the grenades on the tagged targets. Its working are a bit complex and will be done in a later update.
    • *RL_R_TRIP
      -Now deals ranged damage.
      -AoE size for level 1 is now 7x7.
      -Knockback is now a fixed 3 cells.
      -Damage formula updated.
      -Now deals added damage if target is knocked back into a wall.
    • *RL_MASS_SPIRAL
      -Updated bleeding chance.
      -Doesn't send a no-damage packet anymore.
      -Note: Gravity dev's seemed to have screwed up on how the animaions are triggered. For a offensive skill it should trigger when dealing damage but it doesnt. This is a client side issue but lucky us we can fix this to work
      --correctly. Update on that later.
    • *RL_BANISHING_BUSTER
      -Recoded the entire skill.
      -No longer deals splash damage.
      -Damage formula updated.
      -Now dispells if the target is damaged.
      -Note: Its said it works just like dispell. So I just copied dispells code and edited it for offensive attacks.
    • *RL_SLUGSHOT
      -Recoded the entire skill.
      -Damage formula updated (Dear god what a change).
      -No longer uses equippable slug ammo.
      -Now requires Slug Bullet (Just 1 exists now).
      -Now reduces hit by a percentage beyond a 3 cell distance.

    @Nyan

    Am Freitag, den 01.09.2017 bis Sonntag den 03.09.2017 werde ich unsere nächste monatliche Wartung ausführen. Während diesen Arbeiten wird der Server planmäßig 1x neu gestartet und ist für ca. 10 Minuten nicht erreichbar. Dieser Reboot wird Sonntag Nachmittag / Abend stattfinden. Geplant ist unter anderem folgendes:

    • Update der Server SVN
    • Clientupdate auf kRO / ragRE 31.08.17
    • Backup der Datenbanken
    • Ende des Sommer-Events
    • Einige interne (Sicherheits-) Updates / Fixes
    • Einige Updates an der Funktionsweise von (internen) Timern
    • Einige ItemDB Updates
    • Umstellung der Homepage auf https
    • Einige Arbeiten an der NyanDB
    • Einige Arbeiten an der neuen Serversoftware

    Des Weiteren möchte ich hiermit dazu aufrufen, schreibt doch mal ne Review auf RateMyServer (Mainserver | Oldschool) oder MidgardCommunity um dem Server zu helfen! :no1:

    Server:

    • fixed some monster-skills
    • removed unneeded call to F_ClearGarbage function in Teleportra. (reboot needed)
    • replaced a outdated int-manipulation function in DB Arena Warper by F_InsertComma. (reboot needed)

    Client:

    • updated / fixed some item descriptions