Beiträge von 15peaces

Shoutbox

  • Auf der Homepage mit dem Ingame Account einloggen. Dann im Control Panel auf Charaktere -> den Char auswählen und dort dann den Style resetten. ^^

    20:38
  • Gast#8848

    Moin Moin , ich wollte bei mein charackter die haare stylen und habe einen sprite error bekommen und kann auch nicht mehr einloggen...^^ wie kann ich das fixen ?

    19:46
  • :heh:

    21:26
  • eben eingeloggt und stehe in geffen vor dem shop. Somit war wohl nicht der .go pay die ursache? aber naja das Laufen in den shop ja wohl auch nicht xDD vllt muss sich der server erst an meine gottlosen onlinezeiten gewöhnen^^

    20:58
  • Sorry Leute xD

    20:54
  • Server läuft erstmal wieder... aber .go pay als Crash- Ursache? Ich weiß ja nicht... war noch jemand online und hat irgendwas getan? ^^"

    18:16
  • wtf? wie zum... o.o"

    17:52
  • der server istn icht tot, aber der map-server ist abgeraucht xD pöses Odi :P

    14:26
  • Wenn ich mich anmelde und meinen char auswähle kommt: failled to connect to server

    09:33
  • server tot ?

    09:31
  • Tut mir echt Leid, ich hab ihn wieder gecrasht... Hab in Geffen Blue Gems gekauft und danach .go pay eingetippt... und bin nie in Payon angekommen -.-" Sorry (mit RK Sir Odium)

    00:22
  • Wow, cool Vielen Dank!!

    22:59
  • Korrigiere nochmal, da der Server gerade leer war, ist der Fix nun übernommen, Crash sollte nichtmehr vorkommen.. ^^

    21:46
  • Korrigiere, Ursache gefunden und Fix bereits vorbereitet ^^"

    21:29
  • hm... also ich bin jetzt auf dem Testserver ne Weile im Dewata 2 unterwegs und kann bisher keine Probleme/Crashes feststellen... Mit welcher Class und ggf. welchen Skills hast du dort was gefarmt? ^^"

    21:21
  • Läuft wieder, Ursache bislang unbekannt... ^^"

    06:48
  • Ich glaube ich hab den Server abgeschossen...^^ sry. Bin nicht sicher was passiert ist, hab in Dewata 2 gefarmt ;(

    03:48
  • Yuno ist ab sofort wieder zugänglich, bitte patchen ^^

    21:01
  • Ich werd verrückt das is ja sau cool. Danke

    16:08
  • dann geh mal in Control Panel und dort dann auf Characters. danach Character auswählen und auf reset potion klicken

    14:09
  • Man könnte sagen meine Poppel kleben in Yuno fest... :D

    11:20
  • Gast#6311

    2 meiner chars hängen in yuno wegen c3dworldress unsupported error :(

    10:05
  • Gast#6311

    oh mann ... ja habs selbst auch rausgefunden... man muss weiblich sein. Ich bin aber genderfluid!.... wie unfair

    10:03
  • Kann ich dir so ohne weitere Infos auch nicht sagen, vermutlich erfüllst du irgend eine Voraussetzung nicht... Ist der Char weiblich? ^^

    13:38
  • Gast#25a6

    Warum kann man Ribbon mit Slot nicht anziehen?

    12:18

    Mit der Serversoftware liegst du richtig. Es ist auch alles dabei, was nötig ist. Wichtig ist, dass du das SQL-Build nutzt, das TXT-Build ist schon seit langer Zeit nicht kompilierbar. (Nach einigen größeren Updates muss dort einiges geändert werden, wozu mir die Zeit und Lust bislang fehlte, da es eh niemand für nen Live-Server nutzen sollte...)

    Einzig unsere Custom NPCs etc sind nicht dort enthalten. Diese sollten jedoch irrelevant sein, da die Probleme auch ohne geladene Customs auftreten...

    Einstellungen können soweit Auf der Website nachgelesen werden, sonst dürfte nichts wirklich zum debuggen relevantes in den Einstellungen geändert sein.

    In den letzten 2 Tagen habe ich intensiv nachgedacht, wie ich mit der aktuellen Situation weiter verfahren soll...

    Aber von vorne, was ist auf NyanRO zur Zeit los:

    • Extreme Bugs und regelmäßige Crashes nach dem Umstieg auf die neue Serversoftware.
      -Ursachen teilweise unbekannt, total zufällig und nahezu nicht zu debuggen.
    • Steigende Serverkosten, die ich zur Zeit alleine trage.
    • Ich arbeite schon seit einiger Zeit komplett alleine am Server.
      -Ich komme nichtmal annähernd hinterher mit dem, was ich mir vornehme.
      -Zusätzlich wird meine Freizeit immer weniger, es stresst mich immer mehr, da ich mit der Gesamtsituation unzufrieden bin.
      -Unsere GMs haben auch kaum/keine Zeit für den Server.
    • Spielerzahlen sind absolut im Keller (was fast schon positiv ist, wenn man ehrlich ist, wem will man den Server im Moment zumuten...)

    Wenn man sich das so vor Augen hält, fällt es schwer, nicht einfach den Root herunterzufahren und das Licht auszuschalten... Und denoch will ich den Server nicht aufgeben, immerhin stecken inzwischen weit mehr als 10 Jahres meiner Lebenszeit in ihm.

    Ich versuche, dieser Lage wieder Herr zu werden, allerdings kann und werde ich hier keine Versprechungen machen, wann der Server wieder online geht. Fakt ist, solange der Server nicht wieder zumindest stabil läuft, werde ich ihn nicht wieder dauerhaft hochfahren.

    Ich werde den Server im Moment immer mal wieder unangekündigt zu Testzwecken starten und stoppen. Theoretisch kann sich jeder in der Zeit verbinden, ich werde es auch niemandem verbieten... Rechnet aber vorerst nicht damit, dass er wirklich läuft. ^^

    Soviel zu meinen Gedanken im Moment, soviel zum Stand des Servers... und hier nun noch...


    ...Die Changes der Wartung:

    Die Wartung wurde ausgeführt und alle Systeme arbeiten ... bis auf weiteres nicht mehr. Und hier die Änderungen:

    • Update des Servers auf den aktuellen Entwicklungsstand (Changes)
    • Clientupdate auf kRO / ragRE 30.06.23
    • Backup der Datenbanken
    • Einige interne (Sicherheits-) Updates / Fixes
    • Start der Ranking Season 40

    Mainserver:

    • Some monster chat fixes:
      -chats should now be working. -monster skills will only trigger their text messages if they're successful.
    • Added mob_classchange.txt since SA_CLASSCHANGE was using mob_boss.txt monsters instead of the correct ones.
    • Some updates in summoning items files.
    • Minor adjustment that makes clones die in a smoother manner (rather than standing still after death and disappearing in a small delay they now display a dead sprite and disappear a few seconds afterwards)
    • Monster HP bars will now use the correct packet.
      -Main support was already there, I forgot to make use of it...
      -Added missing packet_db entry for monster HP bars.
    • When a monster is killed by a assist of yours it now updates quests (homunculus, mercenary, elemental).
    • Fixed taekwon mission not to count kills for when you kill a monster's fake version (e.g. shinobi under that rebirth spell)
      -- avoids exploit.
    • Some optimizing & fixing:
      -Removed a unused #define.
      -Delayed clearunit now makes use of the ERS which is quite convenient for it speeds up due to the previous amount of mallocs that function would spend.
      -Added extra debug information to the ERS system, now upon allocation you give it a const, human-readable, name.
      -Added support for options in the ERS system to save multiple/redudant processing in battle_delayed_damage and clif_clearunit_delayed and perhaps also in the future.
      -Fixed some items.
    • Updated list of mvps used for cp-ranking & bonus drops.
      -Removed all minibosses & added all missing mvps.
    • Fixed ZC_GUILD_INFO3 packet
      -This fixes the castle display of the guild window.

    Wartung.png

    Am Freitag, den 14.07.2023 bis Sonntag, den 16.07.2023 werde ich unsere nächste monatliche Wartung ausführen.
    Während diesen Arbeiten wird der Server planmäßig 1x neu gestartet und ist für ca. 20 Minuten nicht erreichbar. Dieser Reboot wird Sonntag Nachmittag/Abend stattfinden. Geplant ist unter anderem folgendes:

    • Update des Servers auf den aktuellen Entwicklungsstand
    • Clientupdate auf kRO 30.06.23
    • Backup der Datenbanken
    • Einige interne (Sicherheits-) Updates / Fixes
    • Start der Ranking Season 40
    • Einige Updates der Deutsch- Übersetzung
    • Vorbereitungen für die Monster Arena

    Mainserver:

    • Ice Wall should now block mobs properly.
    • Fixed soul drain visual effect not being displayed to mobs.
    • Mobs can now "drop" pet eggs.
    • Some misc. fixing & cleaning.
      -Reduced some scopes.
      -Reading the itemDB now checks for extra columns.
    • Switched to Mersenne Twister MT19937 as random number generator instead of standard `rand()` function.
      -It also fixes issues caused by RAND_MAX being only 32k in Windows systems.
    • Re-added missing warp to prontera castle.
    • Replaced some magic numbers related to castle guardians with `MAX_GUARDIANS`.
    • Guild Castle code cleanup:
      -removed `MAX_GUILDCASTLE` limit
      -char-server now caches guild castles in `DBMap`
      -improved guild castle SQL queries to support non-default values of `MAX_GUARDIANS`
      -disallowed declaring guild castles on maps that are on other map-servers
      -map-server now requests data for all guild castles from char-server on initial connect
      -removed ''guildcastleinfo events'' as they were esentially duplicated ''OnAgitInit''
      -optimized castle data load packets
      -Replaced manual counting of castles occupied by a guild with `guild_checkcastles()` calls.
      -Merged guild_castle source files into guild files.
      -Updated build-files, also added episode source files to make-lists.
      -all changes to guild castle data are now handled first by map-server and only sent to char-server for saving
      --ensured that changes made to guild castle during char-server disconnection time will be resent on reconnect,
    • Fixed mob rebirth skill for newer clients.
    • Clones with cloaking skill are no longer "invincible".
    • Battleground guardians will now follow nearby allies when no foes are in range.

    Mainserver:

    • Removed /SAFESEH option from all MSVC** projects.
    • Modified @cleanmap to properly clean the entire map and added @cleanarea to clean an specified area.
    • Some updates to const.txt file
      -Corrected RC_ constants
      --This should also fix some item bonusses.
      -Added C_ constants for some colors.
    • Added official way to drop MVP rewards (always starts from first slot).
    • adelay and amotion values of monsters will now be capped on db-loading.
    • Fixed clones so that they only cast skills according to the data passed from it's player source (e.g. your clone can't cast double straffing if it isn't wearing a bow).
    • Added support for CELL_CHKICEWALL checks.
      -This fixes a item dropping over a ice-wall-occupied cell is no longer lost/deleted.
      -Also fixes Ice Walls finally are able to stop mobs chasing caster, and they now act as walls meaning mobs will not turn around to attack you unless they were already chasing you.
    • Minor performance improvement. Server no longer wastes processing time creating the awfully long spawn packet when there is nobody in the map it is being spawned in (for mobs & npcs).
      -This also makes server boot faster.

    Mainserver:

    • Disabled some unused code in itemdb.c
      -MAX_ITEMID & the itemdb_array are not used anymore.
      -The item databases is using the DBMap implementation which is dynamic.
    • Fixed zeny transactions for negative amounts.
      -Also updated .zeny to send a message when succed.
    • Temporary bugfix for getusersname script command where various 'next' buttons would pop
      -for now let's display everything in one single "page";
    • Fixed something related to sc_end command:
      -Made use of the "new" flag 3 of status_change_clear to include some status which shouldn't be removed by sc_end script command.
    • Some misc cleaning/fixing.
      -Removed deprecated memory manager macros.
      -disabled unused grf_shuffle_enc function.
    • Preventing clone commands if player is dead (for slave and evil clone).

    Die Wartung wurde ausgeführt und alle Systeme arbeiten wieder normal. Und hier die Änderungen:

    • Update des Servers auf den aktuellen Entwicklungsstand (Changes)
    • Clientupdate auf kRO / ragRE 31.05.23
    • Backup der Datenbanken
    • Einige interne (Sicherheits-) Updates / Fixes
    • Einige Fixes an der Rockridge Mine
    • Die Toplisten im Control Panel sind nun nurnoch eingeloggt sichtbar
    • Vote-Links auf der Homepage wieder aktiviert

    Mainserver:

    • Fixed SC_MAGICMUSHROOM shouldn't cast skills if sit
    • Replaced some hardcoded mobids by enum
    • Added mob_is_treasure definition for faster search
    • Some cleaning.
    • Enhanced DBMap implementation to allow storing integer type data in addition to void pointers.
      -Added enum for data: `int`, `unsigned int`, `int64` and `void*`
      -Replaced generic `void*` data with `DBData` struct to hold `int`, `unsigned int`, `int64` or `void*` (member of `DBNode`)
      -Added `db_i2data`, `db_ui2data` and `db_ptr2data` functions to cast from `int`/`uint`/`int64`/`void*` to `DBData` (used in `DBMap::put()`)
      -Added `db_data2i`, `db_data2ui` and `db_data2ptr` functions to get `int`/`uint`/`int64`/`void*` from `DBData`
      -Enabled statistics for new functions in `db_stats` struct
      -`DBCreateData` functions (used in `DBMap::ensure()`) now return `DBData` instead of `void*`
      -`DBApply` functions (used in `DBMap::foreach()` and `DBMap::destroy()`) now take `DBData*` as a parameter instead of `void*`
      -`DBMatcher` functions (used in `DBMap::getall()`) now take `DBData` as a parameter instead of `void*`
      -`DBReleaser` functions now take `DBData` as parameter instead of `void*`
      -Default releasers release data if it is `void*` (`DB_DATA_PTR`) type
      -`DBIterator` functions: `first()`, `last()`, `next()` and `prev()` now return `DBData*` instead of `void*`
      -`DBIterator::remove()` now returns `int` (1 if node was found and removed, 0 otherwise) instead of `void*` and takes an extra `DBData*` parameter for the data of removed entry
      -`DBMap::get()` and `DBMap::ensure()` now return `DBData*` instead of `void*`
      -`DBMap::remove()` and `DBMap::put()` now return `int` (1 if node already existed, 0 otherwise) instead of `void*` and take an extra `DBData*` parameter for the data of removed entry
      -`DBMap::put()` now takes `DBData` as parameter instead of `void*`
      -`DBMap::getall()` now puts data into `DBData**` buffer instead of `void**` buffer
      -Updated macros
      -Updated `DBMap` documentation.
      -Updated rest of code to reflect `DBMap` changes (mostly required signature changes of `DBCreateData` and `DBApply` functions).
      -Fixed a bug where `DBMap::put()` would return data of a deleted entry.
      -Removed some unnecessary pointer casts.
      -Increased `showmsg.c` static buffer size to fit entire DBMap stats report.
      -Numeric global variables (mapreg) now utilize `DBMap`'s ability to store integer-type data.
      -replaced some `DBMap` function calls with macros.
      -Updated the script engine to make use of the DBMap* structure for storing variables
    • Enforced all zeny transactions to use pc_payzeny and pc_getzeny handlers (auto log and clif).
    • Picklog improvements:
      -now it is finally possible to log every item / zeny players gain or lose
      -new log type: `X` for all other items transactions that don't fall into another category
      -it also fixes items being logged as picked up/gained by player when in fact they were dropped on the ground due to full inventory
    • Added initial support for direct variable assignment (allows assigning values to variables without the use of 'set')
    • Added mercenary and elemental objects support to getmapxy.
    • Fixed 'nude' script command to remove any part of equip.
    • Modified script command 'donpcevent'.
      -now returns 1 when successful, 0 when fails.
      -now shows a debug message on the console when no events are triggered.
    • When a menu supersedes the client's maximum length it is truncated and a warning is displayed on console.
    • getd now works as a parameter for query_sql
    • Fixed pvp/gvg mapflag handling by setmapflag/removemapflag script commands.
    • Fixed various quest-related script commands to fix crashes caused of null pointers (sd).
    • Added missing COWRAIDERS1, COWRAIDERS2, COWRAIDERS3 and MECHASPIDER drops.

    Wartung.png

    Am Freitag, den 02.06.2023 bis Sonntag, den 04.06.2023 werde ich unsere nächste monatliche Wartung ausführen.
    Während diesen Arbeiten wird der Server planmäßig 1x neu gestartet und ist für ca. 20 Minuten nicht erreichbar. Dieser Reboot wird Sonntag Nachmittag/Abend stattfinden. Geplant ist unter anderem folgendes:

    • Update des Servers auf den aktuellen Entwicklungsstand
    • Clientupdate auf kRO / ragRE 31.05.23
    • Backup der Datenbanken
    • Einige interne (Sicherheits-) Updates / Fixes
    • Einige Fixes an der Rockridge Mine
    • Einige Itemfixes
    • Einige (interne) Updates am Control Panel

    Am Mittwoch, den 31.05.2023, werden wir in der Zeit zwischen 22:00 Uhr und 08:00 Uhr des folgenden Tages interne Wartungsarbeiten durchführen. Die Wartung des Servers wird vermutlich nur wenige Stunden dauern, könnte aber in Ausnahmefällen den kompletten Zeitraum in Anspruch nehmen.

    Auf dem Wirtssystem des Servers werden wir die Software aktualisieren. Die Konfiguration des Servers selbst wird dadurch nicht verändert.

    Das Wirtssystem und somit auch der Server werden im Rahmen der Wartung neu gestartet.

    Selbstverständlich werden wir die Ausfallzeit des Servers während der Wartungsarbeiten so gering wie möglich halten.

    Vielen Dank für euer Verständnis.

    Die Wartung wurde ausgeführt und alle Systeme arbeiten wieder normal. Und hier die Änderungen:

    • Clientupdate auf kRO 30.04.23
    • Backup der Datenbanken
    • Einige interne (Sicherheits-) Updates / Fixes
    • Umstieg auf die neue Serversoftware (Oldschool-Server)
      -War wesentlich aufwändiger als gedacht, bitte auch hier genau auf Bugs achten!
    • Wünsch dir was zur Wartung:
      Parademarie:
      -Wäre schön wenn die Skills Lava Slide und Mist (oder so ähnlich) wieder funktionieren würden
      --Bug Reports bitte immer übers Forum mit möglichst genauen Infos!
      Aurora:
      -Fix der Temporal Boots und Love Dad Wings <3
      --Leider nicht geschafft...
      -Oh und Fly Wings wieder usable while mounted xD das wäre supi ^^
      --Dies bitte als Vorschlag ins Forum, da es offiziell so gewollt ist.

    Wartung.png

    Am Freitag, den 12.05.2023 bis Sonntag, den 14.05.2023 werde ich unsere nächste monatliche Wartung ausführen.
    Während diesen Arbeiten wird der Server planmäßig 1x neu gestartet und ist für ca. 20 Minuten nicht erreichbar. Dieser Reboot wird Sonntag Nachmittag/Abend stattfinden. Geplant ist unter anderem folgendes:

    • Update des Servers auf den aktuellen Entwicklungsstand
    • Clientupdate auf kRO / ragRE 30.04.23
    • Backup der Datenbanken
    • Einige interne (Sicherheits-) Updates / Fixes
    • Umstieg auf die neue Serversoftware (Oldschool-Server)
    • Einige Itemfixes
    • Einige (interne) Updates am Control Panel

    Die Wartung wurde ausgeführt und alle Systeme arbeiten wieder normal. Und hier die Änderungen:

    • Update des Servers auf den aktuellen Entwicklungsstand (Changes)
    • Clientupdate auf kRO 31.03.23
    • Backup der Datenbanken
    • Einige interne (Sicherheits-) Updates / Fixes
    • Start der Ranking Season 39
    • Hair und Cloth Paletten aktuallisiert

    Mainserver:

    • Some misc. cleaning & optimizing.
    • Added client MD5 hash check option to login-server.
    • Fixed initnpctimer to reset the timer.
    • Added optional 'count' parameter to script command 'successrefitem'.
      -Consumables will now also probably check for expire time to stack with.
    • Updated/improved some skill fail messages.
    • Another fixing in HP/SP bonus calculations...
      -Added an underflow check to both calculations.
      -Fixed an typo that caused bMaxHPrate bonusses to also affect the Max-SP calculations.
      -Fixed an issue where the bMaxSPrate bonus was added twice..
    • Taekwon stances will now be removed on logout to prevent them being permanently on when a Taekwon is no longer ranked.
    • Removed a case that ignores damaging a target when they are on the same cell as the caster for Frost Nova.
    • Added a battle_config to allow avoidance of Teleporting on top of Map Warp Portals.
      -Officially no one has been able to Teleport on top of a Map Warp Portal.
    • Added Official Guild Aura Implementation
      -Before:
      --Guild Aura would only trigger when guild master moved
      -Now:
      --Guild Aura is triggered when master moves and/or when guild mate gets inside the area -Added new skill_unit_db target type 'guild'
    • Added Official behavior to non-ensamble songs: they no longer go off if you warp within the same map.
    • Fixed CH_PALMSTRIKE deals damage to hidden targets.
    • Some item updates.
      -Added missing items.
      -Added IP_Solo_Christmas_Gift item package.
      -Added some missing item groups.
      -Added some missing item effects & fixed others.
      -Some updates/cleaning in item_trade.txt
      -Fixed some item types.
      -Corrected the persistence of many Hit- and Flee-increasing consumables, as they should dispel upon death.
    • Added some missing quest-db entries.
    • Fixed a misplaced quest log entry in Priest job quest (jobs\2-1\priest.txt)
    • Fixed an incorrect check in Taekwon job quest (jobs\1-1e\taekwon.txt)

    Wartung.png

    Am Freitag, den 14.04.2023 bis Sonntag, den 16.04.2023 werde ich unsere nächste monatliche Wartung ausführen.
    Während diesen Arbeiten wird der Server planmäßig 1x neu gestartet und ist für ca. 20 Minuten nicht erreichbar. Dieser Reboot wird Sonntag Nachmittag/Abend stattfinden. Geplant ist unter anderem folgendes:

    • Update des Servers auf den aktuellen Entwicklungsstand
    • Clientupdate auf kRO / ragRE 31.03.23
    • Backup der Datenbanken
    • Einige interne (Sicherheits-) Updates / Fixes
    • Umstieg auf die neue Serversoftware (Oldschool-Server)
    • Start der Ranking Season 39
    • Einige (interne) Updates am Control Panel